728 x 90

تماس تلفنی ماکرون با آخوند روحانی

امانوئل ماکرون
امانوئل ماکرون

خبرگزاری رویترز گزارش داد: دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد، امانوئل ماکرون روز سه‌شنبه به‌عنوان بخشی از یک طرح فرانسوی برای جلوگیری از افزایش تنش در خاورمیانه به‌صورت تلفنی با حسن روحانی گفتگو کرد.

 

روزنامه فرانسوی فیگارو نیز نوشت: امانوئل ماکرون روز سه‌شنبه با حسن روحانی به‌عنوان بخشی از تلاشهایش برای جلوگیری از افزایش شدید تنش در منطقه، گفتگوی تلفنی انجام داد.

رئیس‌جمهور فرانسه، "در روزهای آتی، به‌ویژه در حاشیه جی۲۰در اوزاکا،" در ادامه تلاشهایش در مورد مسائل اتمی رژیم ایران و بحرانهای منطقه‌یی با همتایان تبادل نظر خواهد کرد.

آخوند روحانی در سایت خودش درباره تماس تلفنی با ماکرون نوشت که به رئیس‌جمهور فرانسه گفته است: اگر نتوانیم از فواید برجام بهره‌مند شویم، مرحله به مرحله تعهدات خود را کاهش خواهیم داد. ولی هرگز اقدامی غیرقابل بازگشت انجام نخواهیم داد و هر زمان اجرای برجام از سوی ۱+۴به‌ویژه در زمینه حل و فصل روابط بانکی و فروش نفت انجام شود، شرایط به گذشته بازمی‌گردد.

رئیس‌جمهور ارتجاع با سرخوردگی از برجام اروپایی اضافه می‌کند:«پایبندی (ما) در برجام پس از خروج آمریکا بر مبنای وعده طرف‌های اروپایی برای تضمین منافع اقتصادی از جمله حل و فصل مسائل مربوط به روابط بانکی و فروش نفت بود که متأسفانه هیچ‌یک از آنها در مقام عمل تحقق پیدا نکرده است.

روحانی مذاکره مجدد درباره برجام را رد کرده و گفته است: جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی برای توافقی که در نتیجه دو سال مذاکره به دست آمده، مذاکره مجدد نخواهد کرد.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه فرانسه به حکومت آخوندی در مورد نقض برجام هشدار داد.

ژان-ایو لودریان طی سخنانی در مجلس ملی فرانسه گفت: انگلستان، فرانسه و آلمان، نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند تا به حکومت ایران بفهمانند که نقض برجام به سودش نیست.

وزیر خارجه فرانسه تأکید کرد: تصمیمات رژیم ایران برای نقض تعهداتش در برجام یک واکنش اشتباه در مقابل خروج آمریکا از برجام است و به سود این رژیم تمام نمی‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a762c358-d59c-4bb0-87fe-c0becdef99bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات