728 x 90

تلویزیون الحدث: قاآنی مجبور شد با ویزای رسمی به عراق سفر کند

۲۰۲۰-۰۶-۰۴_۱۹-۳۳-۵۰
۲۰۲۰-۰۶-۰۴_۱۹-۳۳-۵۰

تلویزیون الحدث روز ۱۴خرداد از سفر سرکرده نیروی تروریستی قدس پاسدار قاآنی به عراق خبر داد و گفت: «قاآنی در رأس یک هیأت بزرگ ایرانی وارد بغداد شد ولی این، دفعه اول است که یک مقام ایرانی و هیأت همراه او بعد از گرفتن ویزای رسمی وارد عراق می‌شوند. شایان یادآوریست که آنها این ویزا را از وزارت‌خارجه عراق دریافت کرده‌اند. ما بیاد داریم که در گذشته در دوران سلیمانی و عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر سابق، سلیمانی یا هر مقام ایرانی بدون ویزای رسمی وارد کشور عراق می‌شدند. علاوه بر این در آن دوره سفیر ایران در بغداد ایرج مسجدی هیچ التزامی به پروتکلهای سیاسی نداشت بلکه با فعالیت‌هایی خارج از چارچوبهای دیپلماتیک از این پروتکلها عدول می‌کرد. الآن به‌نظر می‌رسد که بعد از نخست‌وزیر شدن کاظمی شرایط فرق کرده. کاظمی فرمانی صادر نمود مبنی بر این‌که ورود هر مقام نظامی یا غیرنظامی یا هیأت خارجی به عراق بدون گرفتن ویزای رسمی ممنوع است».

الحره به‌نقل از محافل مطبوعاتی انگلستان با عنوان «شکست قاآنی» نوشت:

«تعیین کاظمی به‌عنوان نخست‌وزیر عراق حقیقتی را بازتاب می‌کند مبنی بر این‌که اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس در این‌که جای سلیمانی را پر کرده و تاثیر‌گذاری او را داشته باشد شکست‌خورده است.

قاآنی در فروردین گذشته در تلاشی برای تاثیر بر انتخاب نخست‌وزیر جدید به بغداد سفر کرد اما از آنجا که عربی صحبت نمی‌کند و قدرت قاسم سلیمانی و روابط شخصی او را ندارد، استقبال مشتاقانه‌ای از او نشد و برخی از رهبران شیعه قبول نکردند که با وی ملاقات کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/67e03977-f7b4-4d07-8296-3cdd338e9328"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات