728 x 90

تلاش رژیم ایران برای ادامه قاچاق سلاح به لبنان

یکی از هواپیماهای سپاه پاسداران
یکی از هواپیماهای سپاه پاسداران

‌بر اساس اطلاعات پروازی به دست آمده به‌وسیله ِ فاکس نیوز، کریدورهای هوایی، که از شمال لبنان عبور می‌کند، برایِ، مسیر پرواز معمولی، مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند.

منابع اطلاعاتی غربی اعلام کردند راه‌هایی را کشف کردند که رژیم ایران از طریق آن، برای شبه‌‌نظامیان حزب‌الله لبنان قاچاق تسلیحات را ادامه می‌دهد.

در گزارش دوشنبه ۱۲شهریور شبکه آمریکایی فاکس‌نیوز که به‌صورت اختصاصی منتشر شده، آمده است رژیم ایران مشابه روشهای قاچاق سلاح به عراق و سوریه با استفاده از هماپیماهای مسافربری، برای شبه‌‌نظامیان حزب‌الله لبنان نیز سلاح قاچاق می‌کند.

 

 

انتقال موشکهای بالستیک از ایران به عراق

به گزارش خبرگزاری رویترز، هفته گذشته، با اشاره به منابع ایرانی،اعلام کرد که، ایران در ماههای اخیر، موشک‌های بالستیک کوتاه برد را به متحدان شیعه خود در داخل عراق، تحویل داده است. تهران و بغداد رسماً این گزارش را رد کردند.

این گزارش به‌نقل از منابع اطلاعاتی، دو پرواز استثنایی متعلق به خطوط هوایی قشم فارس ایر از تهران به فرودگاه بین‌المللی بیروت در دو ماه گذشته را مشخص کرده است.

پرواز اول، روز ۹ژوئیه رصد شد که در آن، هواپیمای مدل بوئینگ ۷۴۷، از یک پایگاه ‌هوایی در تهران به پرواز درآمد و برای مدت زمان کوتاهی در فرودگاه دمشق پایتخت سوریه توقف کرد. این هواپیما پس از آن در مسیری غیرمعمول، به سمت فرودگاه بیروت پرواز کرد و ساعت ۴عصر به وقت محلی در این فرودگاه نشست.

بنا بر اطلاعات پرواز به دست آمده، این هواپیما خارج از مسیرهای معمول هواپیماها، بر فراز لبنان پرواز کرد.

 

کارگاههای تسلیحات رژیم در لبنان

منابع اطلاعاتی غربی می‌گویند هواپیماهای رژیم، حامل قطعات ساخت سلاح است که برای کارگاههای تولید تسلیحات در لبنان ارسال شده است.

درگذشته، آمریکا و آژانس‌های اطلاعاتی غربی، از تأسیس کارگاههای ساخت سلاح رژیم در لبنان، سوریه و یمن، خبر داده بودند.

پرواز رد یابی شده دوم سپاه پاسداران، در تاریخ۱۱مرداد ۹۷صورت گرفته است. براین اساس یک هواپیمای ایرانی پرواز QFZ۹۹۶۰، پس از پرواز از فرودگاه بین‌المللی تهران، ساعت ۵:۵۹صبح به وقت محلی در فرودگاه بین‌المللی بیروت به زمین نشسته است. این هواپیما برخلاف هواپیمای قبلی، در دمشق به زمین ننشست بلکه در مسیر دیگری در شمال سوریه پرواز کرده است.

شبکه هوایی سپاه پاسداران

شرکت قشم فارس ایر، یکی از هواپیمایی‌های مسافربری است که سپاه پاسداران ایران و سپاه قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، از آن برای قاچاق اسلحه استفاده می‌کنند.

این شرکت سال ۲۰۱۳ به‌دلیل سوء مدیریت، از فعالیت باز ایستاده بود، اما مارس ۲۰۱۷، پروازهای خود را از سر گرفت.

بر اساس گزارشهای اطلاعاتی شرکت قشم فارس ایر، دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷دارد. در هیأت مدیریه این شرکت، سه پاسدار به‌نامهای علی نقی گل پرست، حمید رضا پهلوانی و غلامرضا قاسمی فعالیت دارند.


در اکتبر سال 2017، رئیس‌جمهور ترامپ تحریم‌هایی را علیه سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس اعمال کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04c361dc-9014-4c19-ab7c-fee5e31fec41"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات