728 x 90

تلاش دولت ترامپ برای تصویب قانونی به‌منظور بکارگیری نیروی نظامی علیه رژیم ایران

نیروی نظامی آمریکا - عکس از  آرشیو
نیروی نظامی آمریکا - عکس از آرشیو

به گزارش سایت العربیه ۳۰بهمن ۹۷دونالد ترامپ در تلاش است با توجه به پناه دادن رژیم ایران به نیروهای گروه القاعده، قانونی برای استفاده از نیروی نظامی علیه این رژیم تصویب کند.

نسخه طبقه‌بندی نشده گزارش سالانه تهدیدهای جهانی که توسط جامعه اطلاعاتی آمریکا برای سال ۲۰۱۹تهیه شده حاوی نقشه‌ای است که شبکه‌های القاعده را نشان می‌دهد. بر پایه این نقشه، بخش بزرگی از شبکه‌های القاعده در ایران مستقر است.

در این گزارش آمده است که رژیم ایران از سال ۲۰۰۹به عوامل القاعده این اجازه را داده است گذرگاهی از داخل ایران ایجاد کنند که دست‌کم از آن برای تأمین مالی شبه‌نظامیان در جنوب آسیا و سوریه استفاده کنند.

رژیم ایران از سپردن اعضای بلندپایه القاعده به عدالت، امتناع می‌کند.

مسئولان دولت ترامپ گفته‌اند، رابطه پیچیده آکنده از مانور میان دو تن از برجسته‌ترین دشمنان آمریکا، به اندازه‌ای پیش رفته که به «تهدید جهانی» تبدیل شده است. این روابط هم تحت عناوینی هم‌چون «منافع مشترک» و «دشمن مشترک» برقرار شده است. این روند باعث شده تا رئیس‌جمهوری آمریکا به‌دنبال ایجاد توجیهی قانونی برای حمله نظامی احتمالی باشد.

سایت العربیه می‌نویسد به دلایل سیاسی و استراتژیکی، کنگره آمریکا تاکنون نتوانسته قانونی جدید تصویب کند تا اختیارات رئیس‌جمهوری را در حمله نظامی به گروه‌های تروریستی مشخص‌تر کند؛ دلیل هم برخی از قانون‌گذاران به‌ویژه در میان دمکراتها است که می‌گویند اختیار داده شده به رئیس‌جمهوری بر وضعیتی هم‌چون ایران مطابقت ندارد.

لازم به ذکر است که مجوز به کارگیری نیروی نظامی را کنگره آمریکا پس از حملات ۱۱سپتامبر تصویب کرد. این مصوبه به جورج بوش رئیس‌جمهوری موقت آمریکا این امکان را داد که علیه طالبان به‌خاطر پناه دادنش به القاعده در افغانستان، دست به اقدام نظامی بزند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d87ad8ef-df6b-42dc-9040-3d46597688e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات