728 x 90

تلاش بی‌ثمر برای پاک کردن دستهای خامنه‌ای

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی سه‌شنبه دوم شهریور، ادامه امواج قربانیان کرونا و کمبود واکسن و سرریز شدن این بحران در درون رژیم بیشترین مطالب را به خود اختصاص داده است. به‌دنبال آن بحرانهای اقتصادی اجتماعی، وحشت از پیامدهای تحولات افغانستان مطالب زیادی را به خودش اختصاص داده.

تلاش بی‌ثمر برای پاک کردن دستهای خامنه‌ای

در روزنامه‌های باند خامنه‌ای از جمله کیهان و فرهیختگان در وحشت از برملا شدن نقش خامنه‌ای در گسترش کرونا و کشتار مردم، مفصل قلم‌فرسایی کرده و زمین و زمان را مقصر معرفی کرده‌اند تا فتوای منع خرید واکسن خامنه‌ای را سفیدسازی کرده و او را از این جنایت در ببرند. فرهیختگان وابسته به ولایتی مشاور خامنه‌ای نوشته است: «عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نبود یک برنامه تخصصی برای قطع زنجیره انتقال ویروس، چندگانگی مراکز تصمیم‌گیر در بدنه اصلی دولت روحانی و ناتوانی وی در کنترل اجتماعی بیماری، وعده‌های محقق‌نشده روحانی و شعارگرایی در تأمین واکسن، بدعهدی غربی‌ها در تحویل به‌موقع واکسنهای خریداری‌شده، تنوع و جهش‌های ویروسی، بی‌توجهی عمومی به توصیه‌های پیشگیرانه و مراقبتی، بلاتکلیفی حوزه بهداشتی و درمانی در تشخیص داروهای مؤثر بر درمان بیماری». و همین‌طور ادامه داده تا بعد از چند صفحه بنویسد «ایشان فقط خرید واکسن از دو کشور را منع کردند».

این دفاع ضعیف در حالی است که روزنامه جوان وابسته به سپاه اما ناگزیر از یک اعتراف تکان‌دهنده از عمق جنایت نظام شده و به‌نقل از یک استاد آمار و اپیدمولوژی دانشگاه تهران ضمن اشاره به این‌که در نظام «مدیریت مبارزه با کرونا وجود ندارد» و اذعان به این‌که «ما دست ویروس را باز گذاشته‌ایم» نوشته است «‌طبق آمار رسمی میزان فوتی‌های کرونا از ۱۰۰هزار نفر عبور کرده است. این آماری که ارائه می‌شود آمار رسمی است، اما با برآورد‌هایی که وجود دارد، طبق آنچه خود دکتر حریرچی گفته است آمار فوت را باید دو و نیم تا سه برابر کرد. اما من می‌گویم شما می‌توانید آمار فوتی‌ها را تا هفت برابر کنید! در شهریورماه سال گذشته ما برآورد ۳۵۰هزار مرگ را داشتیم، اما داده‌ها را به‌گونه‌یی مهندسی می‌کنند که اگر شما از من سندی بخواهید سندی ندارم».

«فاجعه بزرگ انسانی» عنوان مطلب روزنامه شرق است که با اشاره به سیاست دیکته شده از سوی خامنه‌ای برای تولید واکسن داخلی نوشته است: «وقتی می‌دانیم یک روز تأخیر در واکسیناسیون تا چه اندازه می‌تواند فاجعه‌آمیز باشد، اصرار بر این‌که از واکسن داخلی استفاده کنیم در بهترین حالت حاصل بی‌تدبیری و بی‌اطلاعی است».

روزنامه همدلی هم خبر از دستور وزارت بهداشت برای کتمان آمار فوتیها خبر داده و نوشته رئیس منتخب هیأت‌مدیره نظام پزشکی در نامه‌یی به نمکی خواستار این اطلاعات برای تأمین واکسن مورد نیاز کادر درمانی شده است. این مقام بهداشتی به‌نوشته است: «بر خود فرض می‌دانم تا نسبت به روند محرمانه بودن اطلاعات ابتلا به کرونا در کادر درمان ابراز نگرانی کنم».

استمرار چشم‌انداز سیاه اقتصاد با آمدن رئیسی

روزنامه‌های حکومتی با درج آخرین آمار مرکز آمار رژیم که از افزایش ۴۳درصدی هزینه خانوارها از یک‌سو و گرانی سکه که از مرز۱۲ میلیون گذشته و گرانی دلار که به کانال ۲۸هزار تومان رسیده، خبر داده‌اند. جهان صنعت در مطلب خود با عنوان «فرمانده پولی در سایه» نوشته است: «هنوز تصویر شفاف و روشنی از آینده اقتصاد ایران در دست نیست اما اگر گرایشات فکری آنهایی که حرف از خودکفایی و انزواطلبی می‌زنند حاکم شود، نه خبری از رونق اقتصادی خواهد بود، نه مهار قیمتها و نه برقراری عدالت».

«سه سناریو پیش روی اقتصاد ایران» مطلب روزنامهٔ ستاره صبح است که نوشته در صورتی که نظام به رد مذاکره یا دفع‌الوقت در مذاکره بپردازد و اف.ای.تی. اف را هم قبول نکند این وضعیت «به تداوم تحریم‌ها و آغاز فشارهای جدید به کشور از خارج و حرکت‌های ضایعه آمیز در تخصیص منابع در داخل منجر خواهد شد». در ادامه هم تأکید کرده این سناریو «لاجرم افزایش تنشهای اجتماعی» را به‌دنبال خواهد داشت.

«سقوط آزاد کارگران در چاه عمیق فقر» عنوان مطلب کاروکارگر است که تیترش گویای همه چیز است.

«طرح صیانت به زیان اقتصاد ملی خواهد بود» عنوان مطلب روزنامه مستقل است که به جنبه‌های مختلف طرح ضدمردمی بستن اینترنت توسط مجلس رژیم اشاره کرده و محکوم به شکست بودن این طرح را مثل طرح‌های مبارزه با بدحجابی و ماهواره گوشزد کرده و نوشته است: «اصولاً مردم نسبت به اپلیکیشنهای داخلی نظر مساعدی ندارند و این اپلیکیشن‌ها نمونه‌های پرسر و صدا، فانتزی و ناکارآمدی برای قشر رانت‌خوار شناخته می‌شود که پس از مدتی از صحنه خارج می‌شود و معلوم نیست با حجم وسیع اطلاعات مردم چه می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/693440bc-8227-43b8-86c1-ff11d3c312b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات