728 x 90

تلاش آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح توسط رژیم ایران

مایک  پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجهٔ آمریکا روز ۲۲اردیبهشت گفت: آنچه مردم آمریکا باید بدانند این است که رئیس‌جمهور متعهد است تا برای ممانعت از دستیابی رژیم ایران به‌تسلیحات متعارف بیشتر، از تمامی ابزارهایی که داریم استفاده کند. من متقاعد هستم که ظرفیت انجام این کار را داریم.

مایک پمپئو افزود: ما از همه ابزارهایی که در قابلیتهای دیپلماتیک‌مان داریم استفاده خواهیم کرد تا مطمئن شویم ممنوعیت فروش سلاح به رژیم ایران ظرف چند ماه آینده منقضی نشود.

مایک پمپئو روز پنجشنبه ۱۱اردیبهشت درباره سررسید دوره تحریم تسلیحاتی رژیم ایران در اکتبر امسال گفت: «این تاریخی است که طبق برجام تعیین شده است. اما خبر خوب این است که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل ما را قادر می‌سازد که اطمینان یابیم این امر محقق نمی‌شود».

برایان هوک نماینده ویژه امور ایران در وزارت‌خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۱۱اردیبهشت در یک نشست خبری مشترک با سخنگوی وزارت‌خارجه این کشور در واشنگتن با اشاره به نزدیک شدن تاریخ انقضای تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل ‌متحد علیه رژیم ایران گفت: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که تحریم تسلیحاتی ایران برچیده شود. رفتار رژیم ایران در پنج سال گذشته و پس از برجام ثابت می‌کند که تا چه حد این محدودیت اهمیت دارد. از اول اشتباه بود که این را در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گنجاندند... خیلی آسان است که تحریم‌های تسلیحاتی را تجدید کنیم.»

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: «ما دیپلماسی خود را در این مورد آغاز کرده‌ایم. امیدوار هستیم بتوانیم خیلی تمیز از طریق شورای امنیت سازمان ملل ‌متحد این کار را انجام دهیم، اما در عین‌حال اگر این تلاش‌ها به نتیجه نرسد، ما آماده هستیم از هر گزینه دیپلماتیکی که در اختیار داریم استفاده کنیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a4d07d7-6949-4da0-846e-1a5b52d412e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات