728 x 90

تقابل باندهای متخاصم رژیم ایران بر سر حمله به تأسیسات نفتی عربستان

حمله به تاسیسات نفتی بقیق در عربستان سعودی
حمله به تاسیسات نفتی بقیق در عربستان سعودی

باندهای متخاصم حکومت آخوندی درگرداب بحرانهای درونی و بیرونی نظام بر سر حمله رژیم به تأسیسات نفتی عربستان نیز به تقابل پرداخته‌اند.

پاسدار سعدالله زارعی از مهره‌های ولی‌فقیه ارتجاع، در سرمقاله روز سه‌شنبه ۲۶شهریور کیهان خامنه‌ای راجع به حمله رژیم به تأسیسات نفتی عربستان می‌نویسد: از آنجا که امکان تکرار برنامه‌ریزی شده این رویداد وجود دارد، پیآمد آن بسیار فراتر است. اگر ضرورتی داشته باشد، دفعه دیگر این ریاض است که به‌طور گسترده مورد حمله قرار خواهد گرفت.

 

روز دوشنبه نیز کیهان خامنه‌ای درباره حمله به تأسیسات نفتی عربستان با تیتر درشت نوشت«ستون فقرات عربستان شکست، آمریکا و آل سعود به عزا نشستند». با این حمله بزرگ به قلب صنعت نفتی عربستان نه تنها ستون فقرات این رژیم شکست بلکه رویای ۵۰۰میلیارد دلاری بن سلمان در مورد عرضه سهام آرامکو در بورس را هم به‌ باد داد.

 

از سوی دیگر، یک دپپلومات سابق رژیم از باند روحانی وحشت‌زده از عواقب حمله حکومت آخوندی به عربستان، به باند غالب نظام هشدار داد: شور و شعف برخی افراد و رسانه‌های داخلی از حمله به مراکز نفتی عربستان به نفع منافع (نظام) نیست. به‌نظر می‌رسد بار دیگر سایه تنش بر منطقه حساس و استراتژیک خاورمیانه حاکم شده است... افکار عمومی ایران با جنگ مخالف است. اکنون دنیا با رئیس‌جمهوری غیرقابل پیش‌بینی در ایالات‌متحده روبه‌روست از این‌رو می‌بایست هوشیار بود تا در تله نیفتیم.

 

روزنامه آرمان از باند روحانی نیز به‌ نقل از یک کارشناس حکومتی نوشت: این حمله می‌تواند با عواقب ناجوری روبه‌رو شود چون با سرنوشت یک جهان مواجه است. الآن نمی‌توانیم خیلی با دقت اعلام کنیم که آمریکا مستقیماُ و مستقلاُ وارد جنگ خواهد شد، ولی در مورد این‌که آمریکا، عربستان را تحریک کند... آن هم خطرناک است.

 

روزنامه ابتکار از باند روحانی هم با عنوان «خلیج‌فارس، نزدیک به‌نقطه جوش» می‌نویسد: منطقه خلیج‏فارس وضع ویژه‌یی یافته است. همه طرف‌ها دست بر ماشه، در انتظار ِ نتایج آخرین ارزیابی‌ها از اوضاع هستند.

 

یک کارشناس حکومتی دیگر نیز گفت: ایالات‌متحده تلاش دارد پرونده جمهوری اسلامی را به شورای امنیت ارجاع دهد. هر چند در برابر خود مانع چین و روسیه را می‌ییند، اما حمله به آرامکو و ایجاد فضای ناامن برای انتقال انرژی، تلاش آمریکا برای ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل را احتمالاُ می‌تواند سهل‌تر از گذشته کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b630a389-23a4-48ef-b4e8-ba472a9ae09a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات