728 x 90

تظاهر کنندگان در بیروت خواستار خلع‌سلاح شبه‌نظامیان حزب‌الله شدند

تظاهرات در بیروت
تظاهرات در بیروت

تظاهر کنندگان لبنانی که تعدادشان به دهها هزار تن می‌رسید روز شنبه ۱۰خردادماه ۹۹ در برابر وزارت دادگستری در بیروت تجمع اعتراضی برگزار کرده و با دادن شعار خواستار خلع‌سلاح شبه‌نظامیان حزب‌الله مورد حمایت رژیم ایران شدند.

به گزارش خبرنگار العربیه، تظاهر کنندگان در میان تدابیر شدید امنیتی، در اطراف ساختمان وزارت دادگستری لبنان، گرد آمده و مأموران امنیتی، موانع آهنین را در وسط خیابان برای جدا کردن گروهی از معترضان خواستار پیاده کردن قطعنامه ۱۹۵۹ و طرفداران جنبش امل و طرفداران حزب‌الله گذاشتند که علیه این گروه شعار می‌دادند.

این در حالی است که چند ماه از تظاهرات ۱۷اکتبر می‌گذرد که سراسر لبنان و به‌ویژه بیروت و طرابلس و جنوب لبنان را فرا گرفت که از نگاه پاره‌ای از محافل، کانون حضور حزب‌الله به‌شمار می‌آید.

گفتنی است قطعنامه ۱۹۵۹ که مورد تأیید ۹ عضو و رأی ممتنع ۶ عضو شورای امنیت قرار گرفت، در چارچوب بند ششم منشور سازمان ملل با عنوان «حل مسالمت‌آمیز منازعات» و محدود کردن سلاح صرفاً به دولت لبنان قرار دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/667d93ab-bb67-4981-adec-909605326cf9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات