728 x 90

تظاهرات کارگران فولاد اهواز با شعار کارگر زندانی آزاد باید گردد

تجمع کارگران فولاد اهواز
تجمع کارگران فولاد اهواز

فراخوان به حمایت از کارگران اعتصابی و اقدام برای آزادی آنها

 روز شنبه ۱۲اسفند، صدها تن از کارگران گروه ملی فولاد اهواز همراه با خانواده‌هایشان در اعتراض به دستگیری همکارانشان و همچنین برای تحقق خواستهایشان در خیابانهای این شهر تظاهرات کردند و در مقابل استانداری تجمع کردند. آنها شعار می‌دادند: کارگر زندانی آزاد باید گردد؛ کارگر زندانی حمایتت می‌کنیم؛ نیروی انتظامی به هوش باش، کارگریم نه اوباش؛ می‌ایستیم می‌ایستیم حق مونو می‌گیریم؛ دزدها بیرونند، کارگرا زندانند.

پنجشنبه شب ۱۰اسفند نیروهای سرکوبگر در یورش به خانه‌های شماری از کارگران اعتصابی فولاد اهواز دست‌کم ۱۰تن از آنان را دستگیر کردند. بیش از ۳۰۰تن از کارگران گروه ملی فولاد اهواز ۱۱روز است که برای دریافت چندین ماه حقوق و مزایای پرداخت نشده دست به اعتصاب زده‌اند. 

مقاومت ایران از عموم به‌ویژه کارگران محروم کشور می‌خواهد به حمایت از کارگران فولاد اهواز و اعتراض به سرکوب و دستگیری آنها قیام کنند. همچنین عموم مراجع بین‌المللی و ارگانهای مدافع حقوق بشر و حقوق کارگران و سندیکاها و اتحادیه‌های کارگری را به حمایت از جنبش کارگران ایران و اقدام مؤثر برای آزادی سریع و بی‌قید و شرط بازداشت‌شدگان فرامی‌خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۲اسفند ۱۳۹۶(۳مارس ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8fdcd8a8-d137-4109-b304-b3c9606332d9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات