728 x 90

قیام ایران-شماره ۱۲۴

تظاهرات هزاران تن از مردم اهواز در اعتراض به توهین فاشیسم دینی حاکم به هموطنان عرب

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

حمله نیروهای سرکوبگر به تظاهر کنندگان و دستگیری شماری از آنان

 

امروز پنجشنبه ۹فروردین (۲۹مارس) هزاران تن از مردم اهواز در اعتراض به توهین تلویزیون فاشیسم دینی حاکم علیه هموطنان عرب، دست به تظاهرات زدند و علیه سیاست سرکوب وحشیانه و تفرقه افکنی و تبعیض رژیم آخوندی علیه مردم اهواز و خوزستان شعار دادند. روز گذشته نیز جمع زیادی از مردم اهواز در مقابل مرکز رادیو-تلویزیون حکومتی دست به اعتراض زدند.

رژیم آخوندی در هراس از گسترش این اعتراضات، علی سواری، عضو مجلس رژیم را برای آرام کردن مردم به صحنه فرستاد تا برای آنها سخنرانی کند. اما معترضان او را هو کرده و از صحنه بیرون کردند.

نیروهای سرکوبگر با تیراندازی هوایی و پرتاب گاز اشک‌آور و با باتون به مردم حمله کردند، درگیری بین مردم و نیروهای سرکوبگر تا مدتها در خیابانهای اطراف ادامه یافت. شماری از تظاهر کنندگان دستگیر شدند.

مقاومت ایران عموم مردم خوزستان را به همبستگی و حمایت از تظاهرکنندگان فرامی‌خواند و از مجامع بین‌المللی مدافع حقوق بشر می‌خواهد سیاست سرکوب و تبعیض رژیم قرون‌وسطایی حاکم بر ایران را محکوم و برای آزادی فوری دستگیر ‌شدگان اقدام کنند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۹فروردین ۱۳۹۷(۲۹مارس ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f8a1fb2-a9c4-4c18-801b-0e496e652bf0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات