728 x 90

تظاهرات مردم کازرون در صبح امروز و درگیریهای شب گذشته+فیلم 

صبح  امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت مردم کازرون در اعتراض به جنايات شب گذشته رژيم آخوندي بار ديگر دست به تظاهرات و اعتراض زدند
مردم در حالی که کف خیابان نشسته بودند ؛ شعار می دادند:‌ استاندار بی عرضه این آخرین پیام است؛ ملت کازرونی آماده قیام است.
معترضین خواستار آزادی کلیه بازداشت شدگان شب گذشته شدند.
چهارشنبه شب ۲۶اردیبهشت تظاهرات مردم کازرون به درگیری با نیروها و ماموران سرکوبگر رژیم انجامید؛ چندین خودرو و یک کانکس انتظامی به آتش کشیده شد.
نيروهاي اطلاعاتي و انتظامي شب گذشته (چهارشنبه شب)‌ به روي مردمي که در اعتراض به دستگيري گروه زيادي از جوانان شهر تجمع کرده بودند آتش گشودند و شماري از معترضان را به شهادت رساندند و شمار بيشتري مجروح و يا دستگير شدند. بر اساس گزارشهاي دريافتي تاکنون دست کم ۲تن از مردم به شهادت رسيده اند.

یکی از فیلم های دریافتی  وضعیت میدان اصلی شهر کارزون  را نشان می دهد که در آن لاشه سوخته خودروهای نیروهای انتظامی  دیده می شود. همچنین سطح وسیعی از خیابان با  قطعات سنگهای ریز و درشت فرش شده است که نشان می دهد اعتراض کنندگان با سنگ به مقابله با نیروهای سرکوبگر رژیم پرداخته اند. 
 در تظاهرات مردم کازرون در روز چهارشنبه  اقشار مختلف مردم که به سیاست‌های ویرانگر رژیم آخوندی و تقسیم کازرون اعتراض داشتند در میدان شهدای کازرون دست به تظاهرات زدند و به سمت فرمانداری این شهر راهپیمایی کردند.
تظاهر کنندگان شعار می‌دادند: 
وای به روزی که مسلح شویم؛ کازرونی با غیرت اتحاد اتحاد؛ 
همزمان بازاریان و کسبه کازرون دست به اعتصاب زدند و از باز کردن مغازه‌های خود خودداری کردند و بازار این شهر به‌حالت تعطیل در آمد.
عوامل اطلاعاتی رژیم که از گسترده شدن این تظاهرات که لحظه به لحظه به‌شمار شرکت‌کنندگان در آ‌ن افزوده می‌شد وحشت کرده بودند به مردم یورش برده و دست کم ۳۰تن از تظاهر کنندگان را بازداشت کردند.
 جوانان و خانوادههای دستگیر شدگان با تجمع در مقابل اداره اطلاعات کازرون خواستار آزادی فرزندان خود و دستگیر شدگان گردید.
 مقاومت ایران طی اطلاعیه‌یی مردم به‌ویژه جوانان دلیر در شهرهای اطراف را به حمایت از خیزش مردم کازرون و همبستگی با خانواده‌های .

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، با درود به شهیدان قهرمان و مردم بپاخاسته و داغدار کازرون، خواهان آزادی بلادرنگ دستگیر شدگان گردید و عموم هموطنان را به یاری مجروحان فراخواند. خانم رجوی در همین رابطه خواستار اعزام هیأت تحقیق ملل‌متحد و نماینده کمیسر عالی حقوق‌بشر شد. 
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/27742d21-8832-4cda-a2cf-a4e40308a479"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات