728 x 90

تظاهرات مردم عراق - تظاهرکنندگان کنسولگری رژیم ایران در کربلا را محاصره کردند

تظاهرکنندگان کنسولگری رژیم ایران در کربلا را محاصره کردند

اسکای نیوز گزارش داد:‌ تظاهرکنندگان شنبه شب به کنسولگری رژیم ایران در کربلا رسیدند و علیه دخالت این رژیم در عراق شعار دادند. ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد نشان می‌دهد یکی از تظاهرکنندگان پرچم عراق را بر سر در کنسولگری رژیم ایران به اهتزاز درآورده است.

تلویزیون العربیه در مورد وضعیت بغداد گزارش داد: نیروهای امنیتی تظاهرکنندگان را با گاز اشک‌آور به تظاهرکنندگان در میدان تحریر بغداد حمله کردند. اما تظاهرکنندگان اصرار دارند که نزدیک میدان تحریر باقی بمانند. نیروهای امنیتی گلوله‌های گاز اشک اور را مستقیماً رو به تظاهرکنندگان شلیک می‌کنند.

تلویزیون العربیه هم‌چنین درباره تظاهرات در ناصریه گفت: ناصریه شاهد یک تحول و افزایش تنش بود. ۳نفر کشته و حدود ۲۴نفر مجروح شده‌اند. قابل‌ توجه است که همه جراحتها به‌وسیله گلوله جنگی بوده. اولین جراحتها زمانی بود که تظاهرکنندگان به سمت خانه جبار الموسوی عضو شورای استان ذیقار رفته و آنرا به آتش کشیدند. برخی دیگر محل اقامت استاندار ذیقار عادل الدخیلی را آتش زدند. اعلامیه‌هایی به نام جوانان عراق منتشر شده که به عصیان مدنی و بستن دوائر دولتی فرامی‌خواند.

 

 

آسوشیتدپرس: ‌شعار رژیم ایران اخراج اخراج، عراق آزاد آزاد در تظاهرات روز شنبه بغداد

آسوشیتدپرس از قیام روز شنبه مردم عراق گزارش داد: روز شنبه هزاران نفر در تظاهراتهای سراسری ضددولتی در عراق شرکت کردند... بعضی از تظاهرکنندگان در میدان تحریر بغداد شعار می‌دادند رژیم ایران اخراج اخراج، عراق آزاد آزاد.

این خبرگزاری افزود: روز شنبه برای اولین بار زنان جوان در میان جمعیت تظاهر کننده در بغداد حضور داشتند و بعضی از آنها به تظاهرکنندگان آب می‌دادند... ام اللیث یکی از زنان گفت « من از کشته شدن ترسی ندارم ولی من خواهان آینده بهتری برای فرزندانم هستم، اگر این احزاب سیاسی و این دولت باقی بمانند فرزندانم هیچ آینده‌یی نخواهند داشت.»...

 

تلویزیون سی.ان.ان: مردم عراق می‌گویند زمان استعفای شماست!

تلویزیون سی.ان.ان روز شنبه در گزارشی از قیام مردم عراق گفت: دور جدیدی از تظاهرات در عراق بود و این سلسله تظاهرات ماههاست در عراق جریان دارد. یکبار دیگر می‌بینیم که مردم عراق به خیابانها می‌ریزند و می‌گویند دیگر بس است.

مردم می‌گویند دیگر این نظام حکومتی را نمی‌خواهند آنها در خیابانها هستند که بگویند دیگر این اقتصاد بد را که آنها را به فقر کشانده است را نمی‌خواهند. می‌گویند که بیکاری به‌خصوص در میان جوانان غیرقابل قبول است.

سی.ان.ان افزود: ما در مورد کشوری مانند عراق صحبت می‌کنیم که ثروت عظیم نفت دارند. در بخشی از قسمتهای کشور روزانه تنها ۳تا ۴ساعت برق دارند و می‌گویند دیگر بس است!.

آنها مستقیماً انگشت اتهام را متوجه دولت و می‌کنند و می‌گویند دیگر بس است! اکنون زمان رفتن شماست اکنون زمان تغییر است! اکنون زمان استعفای شماست!

و این نسلی که در خیابانهاست بعد از اشغال عراق بدنیا آمده است و این سیستمی است که تابه‌حال دیده‌اند.و آن‌چه می‌گویند این است که این حکومت فاسدان و پارتی بازی است و تنها شیوه رایج در این کشور از طریق همین کانال‌های پارتی بازی است و دیگر برای ما قابل‌قبول نیست. زمان تغییر دولت است و زمان تغییر است و این پیامی است که آنها دارند.

 

آخرین تصاویر از درگیریها در بغداد

تظاهر کنندگان عراقی بر روی هاموی ارتش عراق

تظاهر کنندگان عراقی بر روی هاموی ارتش عراق

خواست قیام کنندگان عراق: انحلال کامل حکومت

اسکای نیوز عصر شنبه  ۴ آبان ۹۸ در گزارشی از میدان تحریر بغداد درباره قیام کنندگان گفت:‌ ۳۰ تظاهرکننده بدلیل استفاده نیروهای امنیتی عراق از گاز اشک اور در پل جمهوری بغداد مجروح شدند.

یک تظاهرکننده گفت:‌ ما اصلاحات و غیر اصلاحات نمیخواهیم. جز انحلال کامل حکومت ... چیز دیگری نمیخواهیم. ما اصلاحات و دروغگوها را قبول نمیکنیم. دلیل قاطع اینست که آنها در مقابل این مردم صداقت ندارند. این مردم انقلابی هستند.  

یک تظاهرکننده گفت: تا تحقق همه خواسته ها این تحصنها ادامه خواهند یافت. نگاه کنید اینها پوکه (گاز اشک‌آورهایی است) که صبح به ما زدند.   

 

بغداد - قیام جوانان عراقی و تشییع جنازه یکی از شهیدان عراقی با شعار الشعب یرید اسقاط النظام و هیهات مناالذله و .... 

 

خبرگزاری رویترز:‌  روز جمعه حداقل ۵۲ تن در سراسر عراق کشته شدند

خبرگزاری رویترز گزارش داد:  روز جمعه حداقل ۵۲تن  در تظاهرات در سراسر عراق کشته شدند...

 روز شنبه در شهر ناصریه در جنوب عراق حداقل دو تظاهرکننده کشته و ۱۷تن مجروح شدند.

در بغداد نیروهای امنیتی برای پراکندن تظاهرکنندگان در میدان تحریر گاز اشک‌آور شلیک کردند. منابع پلیس و بیمارستان از ۲۶مجروح خبر دادند که حال پنج تن از آنها وخیم است.

یک خبرنگار رویترز گفت نارنجک های گاز اشک آور هر ۱۵دقیقه بطرف جمعیت تظاهرکننده شلیک میشد... این موضوع باعث خشم بیشتر تظاهرکنندگان علیه قشر نخبه سیاسی گردید...

یک تظاهرکننده گفت « این یک تظاهرات نیست این یک انقلاب است،» .

رویترز: روز شنبه دو تظاهرکننده در شهر ناصریه کشته و ۱۷تن مجروح شدند

خبرگزاری رویترز به‌نقل از منابع پلیس و امداد پزشکی عراق گفتند روز شنبه در شهر ناصریه در جنوب عراق حداقل دو تظاهر کننده توسط نیروهای امنیتی کشته و ۱۷تن مجروح شدند.

پلیس گفت گروهی از تظاهرکنندگان در مرکز شهر ناصریه تلاش کردند تا خانه یک مقام محلی را آتش بزنند.

پلیس گفت نگهبانان بعد از این‌که تظاهرکنندگان ساختمان را به آتش کشیدند به‌طرف آنها آتش گشودند.

 

قیام مردم عراق علیه دست‌نشاندگان ولایت‌فقیه و وحوش سرکوبگر، با وجود کشتار وحشیانه و تهدید به اعدام، روز شنبه نیزادامه یافت. جوانان شورشی در میدان تحریر بغداد و در میادین بسیاری شهرها تجمع و تظاهرات کردند.

قیام عراق که ۱۰استان را فراگرفته است تاکنون بیش از ۴۰کشته و بیش از ۲هزار مجروح بر جای گذاشته است.

در بسیاری شهرها قیام‌کنندگان خشمگین مراکز احزاب دست‌نشانده و وحوش وابسته به رژیم آخوندی را به آتش کشیدند و عکسهای خامنه‌ای را به زیر کشیدند. خبرگزاری فرانسه گفت:‌ در شهرهای عراق مراکز بیش از ۱۲گروه سیاسی به‌آتش کشیده شد. تظاهرکنندگان به مقر وحوش عصائب در عماره حمله کردند

در میسان یک سرکرده وحوش عصائب به‌نام وسام العلیاوی(از قاتلان مجاهدان اشرف در ده شهریور۹۲) به هلاکت رسید.

این در حالی بود که مقررات منع عبور و مرور در کربلا به‌قرار شده بود. دولت عراق در ۶استان حکومت نظامی برقرار کرده است.

 

دهها مرکز احزاب و وحوش وابسته به رژیم آخوندی

در استانهای مختلف عراق به آتش کشیده شدند

 

قیام‌کنندگان در کربلا

تصاویر خامنه‌ای را به زیر کشیده و پاره کردند

 

سخنگوی مجاهدین به دلیران کربلا:

درود درود درود

 

تلویزیون العربیه روز شنبه ۴ابان خبر داد در استان کربلا تظاهرکنندگان در حالی که شعار اخراج رژیم ایران و آزادی کربلا را می‌دادند تصاویر خامنه‌ای را به زیر کشیده و پاره کردند.

 

سخنگوی مجاهدین به دلیران کربلا: درود درود درود

سخنگوی مجاهدین به جوانان شورشگر در عراق گفت: درود به دلیرانی که تصاویر منحوس خامنه‌ای را به آتش می‌کشند. گول سیاستمداران اسقاطی و دست‌نشانده حکومت آخوندی را نخورید. ما را از خشونت پرهیز می‌دهند تا وحوش در خشونت و کشتار دست باز داشته باشند. آتش جواب آتش

 

اسکای نیوز گزارش داد:‌ وضعیت در جنوب عراق شعله‌ور شد و همراه با آن تعداد کشته‌شدگان اعتراضات فزونی گرفت. منابع امنیتی و پزشکی گفتند که نیمی از کشته‌شدگان در جنوب عراق در اثر شلیک گلوله بوده است. به گزارش اسکای نیوز، تظاهرکنندگان تلاش کردند به مقر وحوش ”عصائب “ -که یکی از گروه‌های اصلی” بسیجیان حشدالشعبی“ است-حمله کنند. مقامات امنیتی گفتند روز جمعه در بغداد، نظامیان عراق برای متفرق کردن هزاران معترض در خیابانها، گلوله جنگی و پلاستیکی و گاز اشک‌آور شلیک کرد

 

گزارشگر اسکای نیوز از بغداد گفت: «تظاهرکنندگان هم‌چنان میدان تحریر را پر کرده‌اند. آنها مصمم هستند که در آنجا بمانند و برای تحصن تعدادی چادر برپا کرده‌اند تا در زیر این چادرها شب را به صبح برسانند»

زنان عراقی نقشی چشمگیر در این قیام دارند. ورود آنان قیام را وارد مرحله جدیدی کرده است

 

تلویزیون العربیه گزارش داد: تعداد زیادی از مراکز دولتی از جمله ساختمان استانداری ذیقار و شورای استان و دفاتر وابسته به احزاب بزرگ و مقرهای شبه‌نظامیان ذی‌نفوذ از جمله حزب‌الدعوه و عصائب به آتش کشیده شد. هم‌چنین در استان میسان واقع در جنوب عراق بعد از این‌که محافظان دفتر وحوش عصائب به روی تظاهرکنندگان آتش گشودند، ۶تن از معترضان مجروح شدند.

 

قیام و تظاهرات مردم عراق  ۴۲ کشته و بیش از ۱۸۰۰ مجروح

العربیه در گزارشی از تظاهرات مردم  و جوانان عراق در روز جمعه ۳ آبان ۹۸ نوشت: منابع خبری روز شنبه ۲۶ اکتبر از کشته شدن ۴۲ نفر و مجروح شدن بیش از ۱۸۰۰ شهروند دیگر در اعتراضات ضددولتی روز گذشته در بغداد و چند شهر دیگر در جنوب این کشور خبر دادند.

 

 

دبیرکل سازمان ملل متحد: کشتار مردم باید محکوم و تقبیح شود

دبیرکل سازمان ملل متحد کشتار دهها تن از مردم عراق در جریان قیام روز جمعه در ۱۰استان این کشور را محکوم کرد.

آنتونیو گوترز در پاسخ به این سؤال که «آیا شورای امنیت نقشی در کشتار در تظاهراتی که بخشی از آن به‌خاطر دخالت خارجی و حضور شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران صورت گرفته، ایفا می‌کند» گفت: «ما عمیقاً از شمار کشته‌شدگان در این شرایط متأسفیم و اطلاعات به دست‌آمده نقض شدید حقوق‌بشر اتفاق افتاده و باید محکوم و تقبیح شود».

 

روزنامه الأیام بحرین گزارش داد:‌ در کربلا تظاهر کنندگان با به زیر کشیدن عکس خامنه‌ای و پاره کردن آن، علیه سپاه قدس و قاسم سلیمانی شعار دادند.

الأیام نوشت: در کربلا مقررات منع عبور و مرور اعلام شده است.

دولت عراق نیروهای خود را به استانهای جنوبی، جایی که عکسهای خامنه‌ای را به آتش کشیده‌اند، اعزام کرده است.

 

اسکای نیوز خبر داد: روز جمعه در تعدادی از استانهای جنوبی عراق،  اعتراضات مردمی بزرگی برگزار شد، مقررات منع رفت و آمد اعلام شده است.

منع عبور و مرور در استانهای ذی‌قار، بابل، واسط، بصره، مثنی و میسان برقرار شده است

اسکای نیوز خاطرنشان کرد:‌ طی ساعات گذشته وضعیت در جنوب عراق شعله‌ور شد و همراه با آن تعداد کشته‌شدگان اعتراضات فزونی گرفت.

 

بنا‌ به گزارش فرانس پرس منابع امنیتی و پزشکی گفتند که نیمی از کشته‌شدگان در جنوب کشور و در اثر شلیک گلوله بوده است. تظاهر کنندگان تلاش کردند به مقر ”عصائب “ که یکی از گروه‌های اصلی” نیروهای الحشدالشعبی“ است حمله کنند.

مقامات امنیتی گفتند که روز جمعه در بغداد، پلیس عراق برای متفرق کردن هزاران معترض در خیابان‌ها، گلوله جنگی و پلاستیکی و گاز اشک‌آور شلیک کرد.

 

تصاویری از قیام جوانان و مردم عراق:

تظاهرات و قیام در عراق - میدان تحریر بغداد - ۴آبان ۹۸

تظاهرات و قیام در عراق - میدان تحریر بغداد - ۴آبان ۹۸

تظاهرات و قیام در عراق - میدان تحریر بغداد - ۴آبان ۹۸

تظاهرات و قیام در عراق - میدان تحریر بغداد - ۴آبان ۹۸

 

تظاهرات و قیام در عراق - بغداد - ۳آبان ۹۸

تظاهرات و قیام در عراق - بغداد - ۳آبان ۹۸

تظاهرات و قیام در عراق - میدان تحریر بغداد - ۳آبان ۹۸

تظاهرات و قیام در عراق - میدان تحریر بغداد - ۳آبان ۹۸

تظاهرات و قیام در عراق - بغداد - ۳آبان ۹۸

تظاهرات و قیام در عراق - بغداد - ۳آبان ۹۸

 

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a1b158b8-70af-403c-9d6f-834f94a61851"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات