728 x 90

تظاهرات مردم خرمشهر به‌خاطر بی‌آبی و شوری آب +فیلم

خرمشهر-آبادان.بحران وضعیت آب آشامیدنی۸تیر ۹۷
خرمشهر-آبادان.بحران وضعیت آب آشامیدنی۸تیر ۹۷

صبح امروز جمعه ۸تیر ۹۷ مردم به جان آمده خرمشهر در اعتراض به بی‌آبی و شوری آب آشامیدنی، در مقابل مسجد جامع این شهر تظاهرات کردند. آنها شعار می‌دادند:‌ مسئول بی‌لیاقت نمی‌خوایم؛ نمی‌خوایم

==

 

کیفیت آب لوله‌کشی بسیار پایین و گل‌آلود است و طعم و بوی آن به شکلی است که غیرقابل آشامیدنی است. همین امر موجب اعتراض مردم شده است. به‌خاطر کمبود آب مردم شهرهای آبادان و خرمشهر آب را از تانکرها خریداری می‌کنند.

 

 

 

 

خوزستان تشنه است

در حالیکه نارضایتی‌های مردم از حاکمیت پلید آخوندها به اوج رسیده و در شهرهای مختلف خروش مردم ایران علیه این رژیم ضدایران و ایرانی بلند است، گوشه‌هایی از بحران حاد آب و به‌ویژه شوری چند برابر آب در خوزستان با تیترهایی از قبیل: خوزستان مرد. و آب‌نمک روی زخم‌های ۳۸ساله خوزستان؛ در رسانه‌های حکومتی به چشم می‌خورد.

یک رسانه رژیم در اعتراف به این وضعیت به‌شدت بحرانی آب می‌نویسد:‌

خوزستان مُرد، تشکیل ۱۰۰هزار هکتار نمک‌زار در ۶ماه – بیماری خرمشهر و آبادان را فراگرفته است.

فعالان محیط‌زیستی می‌گویند آبی که در رود کارون جریان دارد، آب- فاضلاب است!

شوری آب در برخی از مناطق به میزان شوری آب دریا رسیده است اما کارگزاران رژیم این موضوع را اعلام نمی‌کنند.

یک رسانه دیگر رژیم درباره میزان شوری آب خوردن مردم آبادان و خرمشهر می‌نویسد:‌ طی دو روز گذشته در بهمنشیر شاخص شوری آب ۱۸هزار و دویست یی‌سی و در کارون بیست هزار یی‌سی بوده است. این در شرایطی است که حداکثر شوری آب در شبکه توزیع باید دو هزار یی‌سی باشد. یعنی آبی که برای خوردن و شستشو به مردم داده می‌شود، ده برابر حد مجاز شور است.

 

بیماریهای پوستی بر اثر کمبود آب

کمبود آب باعث گسترش بیماریهای پوستی و گوارشی در سطح شهر شده است.

هم‌چنین انتقال آب از سرچشمه رودهای کارون و کرخه باعث یک فاجعه زیست محیطی در قرن اخیر شده به‌نحوی که صدهزار هکتار نمک‌زار فقط در ۶ماهه گذشته ایجاد شده که به سمت نخلستانها در حرکت است و می‌تواند مرگ چند میلیون نخل و پایان قصه‌ای به نام نخلستان در خوزستان را به‌دنبال داشته باشد.

کارگزاران رژیم وعده برطرف شدن شوری آب تا نیمه تیرماه از طرح الغدیر را داده‌اند که آب شهرهای خرمشهر و آبادان را تأمین خواهد کرد. این طرح آبرسانی توسط قرارگاه خاتم سپاه پاسداران جهل و جنایت از سال ۱۳۸۷ با هدف تأمین آب شهرها و روستاهای خوزستان به اجرا در آمده و قرار بود سه ساله به اتمام برسد که از آغاز آن تا کنون ۹سال گذشته است.

 

مردم شهرهای آبادان و خرمشهر می‌گویند:‌ شوری آب در خرمشهر و آبادان حیات و معاش را برای بسیاری از مردم دشوار کرده است به شکلی که بسیاری از مردم در این شهرها برای تهیه آب که نیاز اولیه حیات هر انسانی است باید ساعتها در صف خرید آب بایستند. مردم خرمشهر و آبادان زخم ۳۸سال جنگ، فقر، بیکاری و دهها زخم دیگر را بر روی قلب خود می‌بینند و این‌که بعد از گذشت سال‌ها باز هم بر روی این زخم های دهان باز، آب نمک پاشیده شود، چیزی جز ظلم و ظلم نیست.

 

مردم در تظاهرات اعتراضی خود در مقابل فرمانداری رژیم دجالگری آخوندها را یکبار دیگر برملا کردند و روز چهارشنبه ۳۰خرداد... شعار می‌دادند:‌

 

مطالب مرتبط

بحران آب خوزستان

کمبود آب در ایران جدی است - جیره‌بندی آب در آبادان

فریاد اعتراض علیه ربودن آب از خاک حاصل‌خیز خوزستان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0917277b-f330-424d-8aa2-ecd1143615c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات