728 x 90

تظاهرات شهروندان اوکراین و لهستان مقابل سفارت رژیم ایران در کی‌یف و ورشو

تظاهرات در ورشو علیه رژیم آخوندی
تظاهرات در ورشو علیه رژیم آخوندی

رویترز در گزارشی به تاریخ دوشنبه ۲۵مهر از تظاهرات مردم اوکراین در کی‌یف پایتخت این کشور در مقابل سفارت رژیم ایران در محکومیت ارسال پهپادهای انتحاری برای بمباران این شهر و قتل شهروندان اوکراینی خبر داد.
به گزارش رویترز «اوکراینی‌ها روز دوشنبه (۱۷ اکتبر) مقابل سفارت ایران در کی‌یف تظاهرات کردند و از رژیم ایران خواستند فروش هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه را متوقف کند. تظاهر کنندگان پرچم‌ها و بنرهای اوکراین را به اهتزاز درآوردند، در حالی که شمع‌ها را برای ادای احترام به کسانی که در اثر برخورد یک پهپاد انتحاری[ساخت ایران] به یک ساختمان مسکونی در حاشیه منطقه مرکزی شوچنکیفسکی کی‌یف کشته شدند، روشن کردند. در این حمله حداقل چهار نفر از جمله یک زن شش ماهه باردار و همسرش جان خود را از دست دادند.

رویترز هم‌چنین در گزارش دیگری به همین تاریخ از تظاهرات مردم لهستان در ورشو پایتخت این کشور در اعتراض به رژیم ایران به‌خاطر ارسال پهپادهای انتحاری به روسیه خبر داد و نوشت «صدها نفر دوشنبه شب در اعتراض به عرضه پهپادهای شاهد به روسیه در مقابل سفارت ایران تجمع کردند.

روسیه از پهپادهای ساخت ایران برای حمله به اوکراین استفاده می‌کند. در پی استفاده روسیه از پهپادهای شاهد دهها نفر جان خود را از دست داده‌اند و زیرساختهای حیاتی در شهرهای بزرگ آسیب دیده است».
این در حالی است که آمریکا؛ انگلستان و فرانسه بر اساس توافق اعلام کردند که دادن هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه توسط ایران ناقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که توافق هسته‌یی سال۲۰۱۵ بین ایران و شش قدرت را تأیید کرده بود، می‌باشد.

تظاهرات مردم لهستان مقابل سفارت رژیم در اعتراض به ارسال پهپاد به روسیه علیه اوکراین

تظاهرات مردم لهستان مقابل سفارت رژیم در اعتراض به ارسال پهپاد به روسیه علیه اوکراین - 0

تظاهرات مردم لهستان مقابل سفارت رژیم در اعتراض به ارسال پهپاد به روسیه علیه اوکراین - 1

تظاهرات مردم لهستان مقابل سفارت رژیم در اعتراض به ارسال پهپاد به روسیه علیه اوکراین - 2

تظاهرات مردم لهستان مقابل سفارت رژیم در اعتراض به ارسال پهپاد به روسیه علیه اوکراین - 3
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb5a7f16-2d4d-46ee-8f4f-0111b68b95f1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات