728 x 90

تظاهرات سوئد؛ هوشیاری به‌موقع در بزنگاههای دادخواهی

تظاهرات استکهلم
تظاهرات استکهلم

«پناهنده سیاسی واقعی کسی است که چهره به چهره، روبه‌رو در برابر

حکومت مسلّط ایستاده و اگر بیرون آمده، از ترس جان نبوده است.

او با فکر مبارزه و با سلاح اندیشه خویش ترک خاک و دیار کرده است.

پناهنده سیاسی نیتش این است که با جلّادان حاکم بر وطنش تا نفس

آخر بجنگد و حاضر نیست از پا بیفتد. به لقمه نانی بسنده می‌کند، ناله

سر نمی‌دهد و شکوه نمی‌کند. مدام در تلاش است که دیوار جهنم

آخوندها را بشکند و به خانه برگردد. روحیه پناهنده سیاسی عضلانی

است. پناهنده سیاسی واقعی انسانی است که بی‌هیچ چشم‌داشتی

می‌خواهد کمر رژیم جمهوری اسلامی را بشکند، خشت روی خشت

بگذارد و خانهٔ تازه و وطن تازه‌یی بسازد».

(از مقاله «پناهنده سیاسی کیست؟»، نوشته زنده‌یاد دکتر غلامحسین ساعدی)

 

تظاهرات ایرانیان در سوئد برای رساندن پیام جنبش دادخواهی در امتداد محاکمهٔ دژخیم حمید نوری از دست‌اندرکاران قتل‌عام ۶۷، یک برگ قدرتمند از هوشیاری ایرانیان و هواداران مقاومت می‌باشد. برگزاری این تظاهرات به‌عنوان نمادی از صدای رسای دادخواهی ایران‌زمین، ستودنی و شایستهٔ تقدیر است.

پیام برگزاری این تظاهرات، گویای گسترده بودن استعداد جنبش دادخواهی به وسعت جهانی است که ایرانیان در آن حضور دارند. این استعداد اکنون نه به‌مثابه یک پتانسیل بالقوه، بلکه یک سرمایهٔ نقد و بالفعل شده است که اگر اراده کند، می‌تواند مهم‌ترین عامل اثرگذار بر سیاست جهانی نسبت به منافع مردم ایران و نیز کشاندن جلادان قتل‌عام ۶۷ به محاکم جهانی باشد. آنچه در سوئد محقق شد، برگی از استعداد قوی جنبش دادخواهی را مهر کرد.

 

تظاهرات بزرگ ایرانیان در سوئد به‌وضوح نشان داد که جنبش دادخواهی، مدافع ملی و میهنی دارد و خدمتگزاران و هم‌سویان رژیم ملایان نمی‌توانند از پرونده حمید نوری علیه جنبش اصیل دادخواهی سوءاستفاده کنند. در همین راستا تظاهرات سوئد در بزنگاه روزهای محاکمهٔ حمید نوری، گویای هوشیاری سیاسی هموطنان در مقابل ترفندهای رژیم آخوندی و خدمتگزارانش در خارج کشور می‌باشد.

این تظاهرات می‌گوید حاضر شدن ایرانیان در بزنگاههای رودررویی مستقیم مقاومت با نظام ملایان و بازوهای خارج کشوری‌اش، ضریب هوشیاری جبهه مردم و مقاومت ایران را برجسته می‌نماید. این هوشیاری، همان ویژگی‌های پناهنده سیاسی واقعی است که دکتر غلامحسین ساعدی مسؤلیت، وظیفه‌، انگیزه‌ها و توانایی‌هایش را توصیفش نمود.

 

تظاهرات ایرانیان در سوئد، زبان رسای مردم ایران در رساندن پیام و خواسته‌های جنبش دادخواهیشان به گوش برگزار کنندگان محاکمهٔ حمید نوری، مراجع حقوق‌بشری و مماشاتگران با نظام ملایان است. این تظاهرات هم‌چنین دادخواهی میلیون‌ها ایرانی داخل کشور را علیه آمران و عاملان قتل‌عام ۶۷ و قتل‌عام با کرونا نمایندگی می‌کند.

 

این تظاهرات بار دیگر به طرف‌های جهانی می‌گوید که جنبش دادخواهی علیه حمید نوری، صاحب و سخنگو و نماینده و کیفرخواست دارد. از این رو، این تظاهرات با خواسته مردم ایران برای به محاکمه کشاندن خامنه‌ای و رئیسی و دیگر اعضای هیأت مرگ پیوندی عمیق دارد.

این تظاهرات پیام رسا و واضحی داد که اگر در خارج ایران چنین حضور قدرتمندی برای دادخواهی از نظام ملایان شکل گرفته است، باید تصور نمود که مردم ایران چه کمینگاه وسیع و میلیونی برای دادخواهی‌هایشان از رژیم ملایان تدارک دیده‌اند.

 

این تظاهرات بار دیگر اثبات نمود که جنبش دادخواهی باید هر چه بیشتر سازمان‌یافته و متشکل و هماهنگ در خارج و داخل ایران به پیش بتازد؛ به‌خصوص با یک‌پایه شدن نظام آخوندی که یک کل یک‌پارچه را از جلادان گردهم آورده است، جنبش دادخواهی تبدیل به یکی از سلاحهای قدرتمند برای کشاندن جلادان به محاکم جهانی و سرنگونی ملایان شده است. در همین راستا تظاهرات سوئد، هوشیاری به‌موقع ایرانیان در بزنگاههای دادخواهی است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4315ab05-fa35-4ace-b288-c11ee3a7a1a2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات