728 x 90

تظاهرات دهها هزار نفر از مردم ادلب سوریه در اعتراض به رژیم اسد و حامیانش

تظاهرات مردم ادلب در اعتراض به رژیم اسد و حامیانش
تظاهرات مردم ادلب در اعتراض به رژیم اسد و حامیانش

دهها هزار نفر از مردم ادلب در نقاط مختلف این منطقه با برگزاری تظاهرات های مختلف اعتراض خود به رژیم اسد و حامیانش را ابراز کردند.

در این تظاهرات که در ۱۸۰ نقطه مختلف ادلب برگزار شده و می شود، ده هزار تن شرکت می کنند و ضمن اعتراض به رژیم اسد و همدستانش، از ترکیه می خواهند تا از مردم منطقه حمایت کند. 

روز جمعه ۳۰شهریورماه نیز تظاهرکنندگان پس از نماز جمعه شعارهای مانند"ترکیه برادر ماست"، "ما تروریست نیستیم"، "مخالف کشته شدن بچههایمان به دست روس هاییم"، "آزادی بازداشت شدگان" سر دادند. 

 

مردم سوریه تنها به دنبال آزادی هستند

فاطمه قاسم یکی از تظاهرات کنندگان گفت: "ما مخالف رژیم ظالم هستیم. اینجا در کنار مردان ایستاده ایم. ما تروریست نیستیم، بلکه تنها دنبال آزادی و زندگی صلح آمیز هستیم". 

 

ولید ابو عبدالله یکی دیگر از تظاهرات کنندگان نیز می گوید: "اینجا آمده ایم تا فریادمان را به گوش تمام جهان برسانیم. آمده ایم تا صدای خود را به برادران ترک خود برسانیم. رژیم اسد به زور این مردم را کوچ میدهد. زندانها پر از انسانهای بی‌گناه است. خواستهمان از رجب طیب اردوغان این است که کمک کند تا انسان‌های که مجبور به کوچ اجباری شده اند، به خانه های خود بازگردند".

 

قصی الحسین یکی دیگر از ساکنان ادلب نیز گفت: "ما اینجا هستیم تا رضایت خود را از تصمیم ترکیه که با روسیه گرفت ابراز کنیم. اگر ترکیه در این راستا تلاش نمی کرد، ده ها هزار انسان کشته می شدند. ما از دولت ترکیه برای این تصمیم و تلاش هایش برای تامین امنیت تشکر می کنیم. ما با روسیه و ایران مخالف هستیم. ما با هر کسی که رژیم اسد را به رسمیت بشناسد، مخالفیم".

 

دکتر رنا قیصر، عضو هیئت علمی دانشگاه دالاس آمریکا نیز خطاب به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: "از تلاش های شما (ترکیه) برای جلوگیری از خون‌ریزی در کشور ما، سپاسگذاریم. پس از خدا امید ما به شماست".

 

بیشتر بخوانید

هشدار دونالد ترامپ در مورد حمله به ادلب سوریه و وقوع فاجعه انسانی

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به حمله به استان ادلب سوریه و وقوع فاجعه انسانی هشدار داد.

خبرگزاری رویتر - ۱۳شهریور۹۷:

واشنگتن ـ ‌رویتر ـ دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه به بشار اسد رئیس‌جمهور رژیم سوریه و متحدانش رژیم ایران و روسیه هشدار داد که غیرمسئولانه به استان در درست رزمندگان ادلب، حمله نکنند. وی هشدار داد صدها هزار تن از مردم ممکن است کشته شوند.

ترامپ در پیام توئیتری خود نوشت: «روسیه و رژیم ایران با شرکت در این فاجعه انسانی عملاً یک اشتباه فاحش انسان‌دوستانه مرتکب می‌شوند. صدها هزار مردم ممکن است کشته شوند. نگذارید این اتفاق بیفتد!».

 

 

سپاه پاسداران غافلگیر شد/ استقبال ارتش آزادی سوریه از توافق روسیه و ترکیه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد تهاجم نظامی علیه ادلب صورت نخواهد گرفت.

در همین حال، رسانه‌های خبری گزارش دادند، پس از ملاقات رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در سوچی، اعلام شد که آنان بر سر ایجاد منطقه غیرنظامی در استان ادلب به توافق رسیدند.

رویتر نوشت: با همآهنگی روسیه و ترکیه این منطقه حائل، مانع از برخورد ارتش سوریه و شورشیان مسلح خواهد شد. ولادیمیر پوتین گفت: عرض منطقه حائل، ۱۵ تا ۲۵کیلومتر خواهد بود و غیرنظامی کردن آن، از حدود یک ماه دیگر به مرحله اجرا در می‌آید.

 

استقبال ارتش آزادی سوریه

رویترز به‌نقل از یکی از فرماندهان ارشد ارتش آزاد سوریه گزارش داد: توافق ادلب تضمین‌کننده حفاظت از شهروندان در مقابل هدف قرار گرفتن به‌طور مستقیم است و رویاهای بشار اسد برای سرپا نگه‌داشتن خود و تحمیل هژمونی و سیطره خود بر کل سوریه را دفن می‌کند.

وی تأکید کرد: این منطقه در دستان ارتش آزاد سوریه باقی خواهد ماند و رژیم و حامیان آن‌را به یک عملیات سیاسی جدی با هدف انتقال سیاسی واقعی قدرت و پایان دادن به حکومت اسد وادار می‌کند.

وی افزود: توافقی که در سوچی میان اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین انجام شد واقعیت تسلط اپوزیسیون سوریه بر یک منطقه جغرافیایی و باقی ماندن سلاح در دست ارتش آزاد را تحمیل می‌کند به‌طوری‌که به سکویی برای حرکت به سوی یک راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به حکومت بشار اسد تبدیل شود.

 

دیپلمات رژیم ایران: پوتین اهل زدوبند است

به‌دنبال توافق روسیه و ترکیه در مورد عدم حمله به ادلب و ایجاد یک منطقه حائل، یک دیپلمات سابق رژیم به سران حکومت آخوندی هشدار داد: پوتین اهل زدوبند است و هر جا منافعش ایجاب کند، می‌تواند علیه نظام نیز با دیگر کشورها همراه شود. مثلاً در ماجرای صادرات نفت این موضوع دیده شد. پوتین گاهی با آمریکا علیه (ما) زد و بند کرده، گاهی با اسراییل و حالا هم ممکن است با ترکیه علیه (نظام) شده باشد.

علی خرم، نماینده سابق رژیم آخوندی در دفتر اروپایی سازمان ملل همچنین به پوشالی بودن توافقهای صورت گرفته در تهران میان رژیم، روسیه و ترکیه اشاره کرد و افزود: پس، اجلاس تهران چه بود که ۱۰روز بعد، دو کشور حاضر در آن، توافقی برخلاف توافق قبلی می‌کنند؟ یا پوتین در تهران رودربایستی داشت؟ یا اردوغان امتیاز جدیدی به او داده است.

 

چرا سپاه پاسداران غافلگیر شد

سپاه پاسداران درباره توافق روسیه و ترکیه، غافلگیریش را برملا کرد و با دغلکاری در روزنامه خود نوشت: اردوغان نمی‌تواند شریک دزد و رفیق قافله باشد و هم از تروریسم دفاع کند و هم خود را شریک صلح و راه‌حل سیاسی معرفی کند.

سپاه پاسداران افزود: اردوغان بلافاصله بعد از نشست سه‌جانبه اخیر در تهران، دستور فوری داده تا یک لشکر کامل پیاده زرهی ارتش ترکیه به ادلب وارد شوند و در کنار القاعده و النصره، در مقابل ارتش سوریه و روسیه و مقاومت، صف‌آرایی کنند... اردوغان باید بداند و می‌داند که برای حمایت از تروریست‌‌‌ها و توهم عثمانی‌گری جدید وارد سوریه شده و بر اساس تمامی قوانین، همانند آمریکا و چند کشور اروپایی، اشغالگر است.

 

مهمترین بازنده بحران سوریه ایران است

روزنامه حکومتی جهان صنعت از باند روحانی نیز نوشت: در این شرایط مهم‌ترین بازنده بحران سوریه، تهران است که زمینه آن به دست پوتین و اردوغان فراهم شده و شرایط ذهنی و ادراکی برای پذیرش در‌خواست اردوغان از سوی پوتین فراهم شده است. تحت این شرایط اگر پوتین به پذیرش کامل درخواست اردوغان تن دهد، این بحران سوریه است که وارد فاز جدید می‌شود. این شرایط دست بازیگران دیگر بحران سوریه از جمله آمریکا را در این بحران باز می‌کند و... شرایط را برای سازماندهی مجدد نیرو‌های شورشی در بحرانی کردن بیشتر سوریه و حتی بر‌اندازی بشار اسد فراهم می‌کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c6e4995a-8837-444e-b421-de508dd47141"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات