728 x 90

قیام ایران-شماره ۲۰۳

تظاهرات و تجمعهای اعتراضی در گوهردشت، تهران و کازرون

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

روز یکشنبه ۱۴مرداد، در یکصد و دوازدهمین. سالگرد انقلاب مشروطه، جوانان دلیر گوهردشت کرج به‌رغم حکومت نظامی اعلام نشده و حضور فشرده نیروهای سرکوبگر و محاصره فلکه اول این شهر، حوالی نیمه‌شب در زیر پل موسوم به «شهدا» دست به تظاهرات زدند و با شعارهای مرگ بر دیکتاتور دشمن را بهت‌زده و غافلگیر کردند.

در تهران نیز به‌رغم محاصره نقاط مرکزی شهر مردم به جان آمده در نقاط مختلف به تجمع زدند. جوانان دلیر در خیابان کارگر جنوبی با شعار یا مرگ یا آزادی دست به تظاهرات زدند. عوامل نیروهای سرکوبگر متشکل از گله‌های پاسدار و بسیجی و گارد ضدشورش و آدمکشان لباس شخصی، در یورشی وحشیانه معترضان را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

تظاهرات در پارک شهر تهران نیز به درگیری کشیده شد و مردم با شعار بیشرف، بی‌شرف به مقابله با نیروهای سرکوبگر پرداختند. شماری از دختران و پسران جوان تظاهر کننده دستگیر شدند.

در خیابان انقلاب جوانان غیور با آتش زدن سطل‌های زباله و لاستیک راه نیروهای سرکوبگر را بستند. در میدان انقلاب نیروهای سرکوبگر جوانان را با اتهام دروغین قاچاق مواد مخدر دستگیر می‌کردند.

مردم به جان آمده کازرون نیز در خیابان و میدان شهدا علیه نظام سرکوبگر و فاسد آخوندی و وضعیت وخیم معیشتی خود دست به اعتراض زدند. آنها شعار می‌دادند: گرانی، تورم، بلای جان مردم؛ مرگ بر گرانی؛ نترسید نترسید ما همه با هم هستیم؛ ایرانی با غیرت حمایت حمایت.

در شیراز، مشهد و قم نیز نیروهای سرکوبگر در هراس از گسترش اعتراضات مناطق تجمع را محاصره کرده و با یورش به جمعیت از شکل‌گیری تظاهرات جلوگیری می‌کردند.

مردم بندرعباس نیز شنبه شب برای سومین شب پیاپی در اعتراض به گرانی و وضعیت اقتصادی در مقابل رادیو و تلویزیون تجمع کردند و به هنگام شب نیز در بازار مرکزی شهر دست به تظاهرات زدند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۵مرداد ۱۳۹۷(۶اوت ۲۰۱۸)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7fb2688c-1002-41b0-b4c6-1ef44b2d4e22"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات