728 x 90

درگیری قیام کنندگان عراقی با نیروهای امنیتی در بغداد و بابل

این خبر تکمیل ‌می‌شود.

درگیری قیام‌کنندگان عراقی با مأموران سرکوبگر

به گزارش اسکای نیوز در شامگاه یکشنبه ۴آبان درگیریهای گسترده‌یی بین تظاهر کنندگان و نیروهای سرکوبگر عراق رخ داد. این درگیریها در مناطق علاوی، پل سنک و پل جمهوری بغداد رخ داد.

تظاهرکنندگان تلاش کردند تا دیوارهای بتونی روی پل جمهوری را کنار بزنند تا بتوانند وارد منطقه سبز شوند.

نیروهای ضدشورش برای متفرق کردن تظاهر کنندگان، گاز اشک‌آور و بمبهای صوتی بکار بردند.

وحوش شبه‌نظامی خامنه‌ای در عراق در یک اقدام بزدلانه چند چادر تظاهر کنندگان در میدان تحریر را به آتش کشیدند.

در بابل نیز بر اثر حمله شبه‌نظامیان جنایتکار به تظاهر کنندگان تعدادی مجروح شدند.

تظاهرات قیام‌کنندگان عراقی در ۹ استان در سالگرد انقلاب اکتبر / استمرار قیام و ریشه‌کن کردن باندهای مزدور خلیفه ارتجاع

هزاران قیام‌کننده عراقی روز یکشنبه ۴آبان تظاهرات بزرگ و سراسری خود را به‌مناسبت ۲۵اکتبر سالگرد شروع قیام، در بغداد و استانهای بصره، نجف، کربلا، بابل، ذی‌قار، المثنی، میسان، واسط و دیوانیه برگزار کردند آنها بر استمرار قیام تا ریشه‌کن کردن تمامی باندها و احزاب فاسد و طبقه سیاسی حاکمه وابسته به رژیم ایران تأکید کردند.

جوانان شورشی عکس نوری مالکی مهره جنایتکار ولی‌فقیه ارتجاع در عراق را در زیر قدمهای خود لگدکوب کردند.

تظاهر کنندگان در حالی‌که تصاویر شهدای قیام را در دست داشتند بر محاکمه و مجازات آمران و عاملان قتل صدها تظاهر کننده و فعال قیام تأکید کردند و شعار می‌دادند هر چه ما را سرکوب کنید ما زیادتر می‌شویم.

در بغداد تظاهرات در دو منطقه میدان تحریر و علاوی برگزار شد. دانشجویان در صفوف فشرده به آن پیوستند. این تظاهرات در میان اقدامات شدید امنیتی برگزار شد. نیروهای امنیتی اکثر راههای منتهی به میدان تحریر و منطقه سبز را مسدود کردند

نیروهای سرکوبگر ضدشورش هم‌چنین با بستن راهها مانع پیوستن جوانان به صفوف تظاهرات شدند و در منطقه علاوی به صفوف تظاهر کنندگان حمله کردند که جوانان شورشی به مقابله با آنها پرداختند. بر اثر این حمله تعدادی از تظاهر کنندگان مجروح شدند.

خبرگزاری فرانسه ۴آبان گزارش کرد: هزاران عراقی روز یکشنبه راهی میدان معروف تحریر و منطقه شدیداً امنیتی سبز بغداد شدند تا اولین سالگرد جنبش اعتراضی علیه طبقه راکد سیاسی را گرامی بدارند.

یک دانشجو در این میدان که کانون انقلاب است گفت: این روز مهمی است و ما این جا هستیم تا جنبش را ادامه دهیم.

این کارزار جدید خواسته اصلی تظاهرات کنندگان را که سرنگونی کل طبقه حاکم است حفظ می‌کند و آنرا متهم به فساد و منت دار رژیم ایران می‌کند. . . .

از ابتدای جنبش و در جریان درگیریها با نیروهای امنیتی حدود ۶۰۰ تظاهرات کننده کشته و ۳۰هزار نفر مجروح شدند نیروهای امنیتی نقاط بازرسی و راه‌بندها در سراسر میدان تحریر و منطقه سبز برپا کرده‌اند.

تصاویری از درگیری تظاهرات کنندگان و جوانان عراقی در بغداد با نیروهای امنیتی و شلیک و گاز اشک آور بر روی پل سنک و پل جمهوری

  • گزارشی از تظاهرات در بغداد و درگیریها با نیروهای امنیتی:

انقلابیون عراقی از شب قبل در دو نقطه میدان تحریر و علاوی (راه ‌آهن بغداد) تجمع کردند به مرور به تعداد آنها افزوده شد. جمعیت زیادی در منطقه علاوی در کرخ تجمع کردند و علیه احزاب فاسد شعار میدادند. نیروهای سرکوبگر از اول صبح به درگیری با تظاهر کنندگان پرداختند. تعدادی از تظاهرات کنندگان مجروح شده‌اند.
پلیس و نیروهای سرکوبگر سیطره محمودیه از سمت کربلا منتهی به بغداد را بسته‌ بودند، کسانی که از استانهای جنوبی می خواستند برای تظاهرات در بغداد شرکت کنند، پشت این سیطره متوقف شده‌اند. هم‌چنین کسانی که از بابل آمده‌اند در پشت سیطره متوقف شده‌اند. عموماً در پشت سیطره‌ها مردم مشغول تظاهرات و شعار دادن هستند / شعارهای تظاهر کنندگان در نقاط مختلف اساساً لعن و نفرین به رژیم ایران است هم‌چنین از شعار «انت منو- تو کی هستی، معرفی انقلابیون» که به‌طور ثابت توسط شهید رهام یعقوب داده می‌شود، به‌وفور استفاده می‌شود.

آخرین وضعیت در اساس جنگ و درگیریهای پراکنده است، نیروهای سرکوبگر که تعدادشان به نسبت روزهای قبل بسیار بسیار زیاد است، با سپرهایشان دیواره‌های غیرقابل عبور درست کردند و اجازه نمی‌دهند که تظاهر کنندگان نزدیک شوند. در جاهای مختلف از جمله میدان تحریر نیز تظاهرات ادامه دارد، دانشجویان و دانش آموزان با لباسهای سفید از سمت وزارت آموزش عالی به‌طرف میدان تحریر آمده‌اند و در آنجا تجمع و در حال تظاهرات هستند.

  • فیلمهایی از تظاهرات جوانان و مردم عراق در بغداد و جنگ و گریز با نیروهای پلیس

  • تصاویری جدید از تظاهرات مردم و جوانان عراق در بغداد در پل جمهوری، میدان تحریر و میدان علاوی

  • تصاویری از تظاهرات مردم و جوانان عراق در استان میسان به‌مناسبت سالگرد تظاهرات اکتبر

تصاویری از تظاهرات در بصره و بابل به‌مناسبت سالگرد قیام در عراق

  • تصاویری از تظاهرات در نجف

تظاهرات مردم و جوانان عراقی در نجف به‌مناسبت سالگرد قیام - 0

تظاهرات مردم و جوانان عراقی در نجف به‌مناسبت سالگرد قیام - 1

تظاهرات مردم و جوانان عراقی در نجف به‌مناسبت سالگرد قیام - 2

تظاهرات مردم و جوانان عراقی در نجف به‌مناسبت سالگرد قیام - 3

  • تصاویری از تظاهرات امروز یکشنبه ۴ آبان در بغداد، بصره، ذیقار، میسان، کربلا و ..

تصاویری از استان میسان در عراق

تظاهرات مردم و جوانان عراقی در میسان به‌مناسبت سالگرد قیام - 0

تظاهرات مردم و جوانان عراقی در میسان به‌مناسبت سالگرد قیام - 1

تظاهرات مردم و جوانان عراقی در میسان به‌مناسبت سالگرد قیام - 2

تصویری از میدان تظاهرات کربلا

تظاهرات مردم و جوانان عراقی در کربلا به‌مناسبت سالگرد قیام - 0

تصویری از میدان تظاهرات بابل در استان حله عراق

تظاهرات مردم و جوانان عراقی در بابل به‌مناسبت سالگرد قیام - 0

تصویری از تظاهرات در کوت

تظاهرات مردم و جوانان عراقی در کوت به‌مناسبت سالگرد قیام - 0

تصاویری از میدان تظاهرات در استان ذی‌قار

تظاهرات مردم و جوانان عراقی در ذی‌قار به‌مناسبت سالگرد قیام - 0

تظاهرات مردم و جوانان عراقی در ذی‌قار به‌مناسبت سالگرد قیام - 1

تظاهرات مردم و جوانان عراقی در ذی‌قار به‌مناسبت سالگرد قیام - 2

کلیپ ضمیمه مربوط به خانم دکتر رهام یعقوب است که حدودا دوماه قبل در بصره ، شبه نظامیان وابسته به رژیم او را ترور کردند. وی یکی از زنان شجاع و قهرمان بصره بود که مستمر مورد تهدید مزدوران رژیم قرار می گرفت و بارها اورا تهدید به مرگ کردند ولی او هیچگاه عقب نشینی نکرد و تا لحظه آخر درتمامی صحنه ها وپشت صحنه ها حضور فعال واکتیو داشت. مردم عراق پس از شهادتش او را به عنوان یکی از سمبل های انقلاب عراق معرفی کردند و لقب شهید راه آزادی گرفت ... دراین کلیپ او برای اندازی تظاهرات زنان از بصره به بغداد می آید واین تظاهرات را در منطقه علاوی بغداد ( منطقه راه آهن) راه اندازی میکند ...شعارهای او که پس از شهادتش ترجیح بند شعارهای تمامی تظاهرات در شهرهای مختلف عراق شد: ...معرفی انقلابیون است به عنوان کسانیکه به میهن ومردمشان وفادارند و پیرو راه و منش امام حسین هستند و هرگز سرتسلیم و سازش با دشمنان مردم ندارند و....

به‌دنبال فراخوان انقلابیون عراق برای گرامی‌داشت سالگرد شروع قیام در روز ۴آبان- ۲۵اکتبر، از روز گذشته جوانان و قیام‌کنندگان عراقی خود را به بغداد رساندند و در میدان تحریر بغداد و منطقه علاوی بغداد در حال تجمع برای شروع راهپیمایی میلیونی هستند.

هم‌چنین در دیگر میادین تظاهرات در دیگر استانها مثل ذی‌قار، نجف، بابل و ... مردم و جوانان در حال تجمع برای تظاهرات علیه احزاب فاسد و وابسته به رژیم ایران می‌باشند.

جوانان عراقی شب گذشته در میدان تحریر بغداد علیه احزاب فاسد و وابسته به رژیم ایران شعار دادند و هم‌چنین عکس نوری مالکی جنایتکار را در زیر قدمهای خود لگدکوب کردند.

به گزارش شبکه‌های اجتماعی تعدادی از مسیرها برای رسیدن به بغداد توسط پلیس بسته شده است.

پلیس بغداد تعدادی از راهها را با دیوارهای بتونی بسته است.

ایست و بازرسی محمودیه در جنوب بغداد مانع از رفتن مردم به بغداد و میدان تحریر شده است.

کمیته کمیته برگزار ی تظاهرات انقلاب اکتبر در آخرین بیانه خود با عنوان «هشدار به احزاب حاکم مبنی بر تلاشهای مخرّب علیه قیام مردم» به احزاب منفور منطقه سبز و شبه‌نظامیان جنایتکار نسبت به عاقبت دسیسه چینی علیه تظاهر کنندگان مسالمت‌آمیز هشدار داد و نوشت: این توطئه‌گران قصد دارند به اعمال خرابکارانه و تحریک‌آمیز دست بزنند تا مسالمت‌آمیز بودن راهپیمایی میلیونی را خدشه‌دار کرده و نیروهای امنیتی را تحریک کنند که از خشونت مفرط به‌منظور به شکست کشاندن انقلاب بزرگ آنان، استفاده کنند. حال آن‌که خط مشی قیام‌کنندگان هم‌چنان مسالمت‌آمیز باقی خواهد ماند و به تلاشهای مشکوکی از این قبیل کشانده نخواهند شد.

هم‌چنین کمیته سازمانده بر ضرورت التزام کامل به مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات و عدم تعرض به داراییهای عمومی و خصوصی تأکید می‌کند.

علاوه بر این کمیته سازمانده، مُصر بر حفظ امنیت و سلامت سفارتخانه‌ها و هیأتهای خارجی است و اطمینان خاطر می‌دهد که تظاهر کنندگان حافظ مسالمت‌آمیز بودن اعتراضاتشان خواهند بود.

تصاویری از میدان تحریر بغداد - شنبه شب۳ آبان۹۹

تظاهرات مردم و جوانان عراقی در بغداد به‌مناسبت سالگرد قیام - 0

تظاهرات مردم و جوانان عراقی در بغداد به‌مناسبت سالگرد قیام - 1

تظاهرات مردم و جوانان عراقی در بغداد به‌مناسبت سالگرد قیام - 2

تظاهرات مردم و جوانان عراقی در بغداد به‌مناسبت سالگرد قیام - 3

تظاهرات مردم و جوانان عراقی در بغداد به‌مناسبت سالگرد قیام - 4

تصاویری از آماده‌سازی برای تظاهرات در ذی‌قار ۳آبان۹۹

تظاهرات مردم و جوانان عراقی در ذی‌قار به‌مناسبت سالگرد قیام - 0

تظاهرات مردم و جوانان عراقی در ذی‌قار به‌مناسبت سالگرد قیام - 1

تظاهرات مردم و جوانان عراقی در ذی‌قار به‌مناسبت سالگرد قیام - 2

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d361524-0b35-4ab0-b367-b4999a21400b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات