728 x 90

تصویب کمک‌رسانی مرزی به سوریه در شورای امنیت

تصویب تمدید کمک‌های بشردوستانه به سوریه
تصویب تمدید کمک‌های بشردوستانه به سوریه

ارسال کمکهای انسان‌دوستانه پس از چهار بار تلاش نافرجام، بالاخره در شورای امنیت سازمان ملل متحد تمدید شد و این کمک‌ها از ترکیه به سوریه و تنها از مسیر یک گذرگاه به مدت یک‌سال صورت خواهد گرفت.
گفتنی است که شش ماه پیش روسیه موفق شده بود شمار گذرگاههای مرزی را از چهار نقطه به دو نقطه، و بازه زمانی قطعنامه‌ها را از یک سال به شش ماه محدود سازد.
قطعنامه تصویب‌شده کم‌وبیش در راستای خواسته‌های روسیه، از مهم‌ترین متحدان دولت بشار اسد است، که خود قطعنامه دیگری را وتو کرده بود.


از سوی دیگر پیش‌نویس اولیه قطعنامه که از سوی آلمان و بلژیک پیشنهاد شده بود، برای آن‌که کمک‌رسانی از دو گذرگاه مرزی و برای شش ماه صورت گیرد، با وتوی چین و روسیه نافرجام ماند.
در قطعنامه تصویب شده توسط شورای امنیت، شمار ورودی‌های مرزی به یک مورد محدود شده است، اما مهلت مجوزها به‌جای دوره قبلی که برای شش ماه تمدید شده بود، برای ۱۲ماه تمدید شده‌ است.
رأی‌گیری اخیر در روز ۲۱تیر انجام شده و پنجمین مورد است. تصویب کمک‌رسانی نیز عملاً یک روز پس آن صورت می‌گیرد که مهلت مجوزهای تمدیدشده پیشین به پایان رسیده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f9951aa-cdf5-40b6-aa70-0e50c7e161f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات