728 x 90

تصویب تحریمهای جدید آمریکا علیه رژیم اسد و حامیانش

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا طرح اعمال تحریم‌های جدید علیه رژیم اسد و حامیان این رژیم را تصویب کرد. تحریم‌های جدید علیه هر شخص یا نهادی اعمال خواهد شد.که بخواهد با بخش‌ انرژی، هوافضا و تجاری سوریه همکاری داشته باشد. کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا طی بیانیه‌یی رئیس‌جمهوری این کشور را ملزم می‌کند علیه حامیان مالی یا تجاری رژیم سوریه، شامل دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی، بانک مرکزی، فروشندگان هواپیما و قطعات یدکی به خطوط هوایی سوریه، پیمانکاران ساختمانی و مهندسی تحریم‌هایی را اعمال کند.

 

الیوت انگل، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، گفت: رژیم ایران به بی‌ثبات سازی سوریه ادامه می دهد به همین دلیل مشمول طرح تحریمهاست.این طرح دو حزبی فشار های بین المللی را بر اسد و حامیان آن افزایش می دهد و تحریم های جدیدی را علیه ناقضان  حقوق بشر اعمال می کند.

 

اتحادیه اروپا هم روز دوشنبه اول بهمن، ۱۱تاجر و بازرگان و ۵شرکت را به فهرست تحریم‌های خود علیه رژیم اسد و حامیان آن افزود.

کمیسیون اروپا با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد: فهرست تحریم‌ها علیه رژیم اسد تا کنون شامل ۲۷۰شخص و ۷۲شرکت شده است و این تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر و توقیف اموال و دارایی‌ها است.

 

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه اسد نیز شامل تحریم نفت، اعمال محدودیت علیه سرمایه‌گذاریهای خاص و توقیف اموال و دارایی‌های بانک مرکزی سوریه در کشورهای اروپایی و محدودیت صادرات تجهیزات و فناوریهای خاص به سوریه است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95e89a60-045a-4e38-9efd-cc2a0e970aa6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات