728 x 90

تصرف کامل فرودگاه حدیده و کشته شدن صدها تن از شبه‌‌نظامیان حوثی یمن + فیلم

ارتش یمن موفق شده است که فرودگاه حدیده را به‌طور کامل به کنترل خود در آورد، این در حالی است که درگیریهای شدیدی هم‌چنان در اطراف فرودگاه هنوز ادامه دارد. در جریان این درگیریها، دست‌کم ۲۰تن از شبه‌نظامیان حوثی کشته شدند.

بنا بر گزارشها، ارتش ملی یمن در حال پاکسازی داخل فرودگاه است.

تصرف کامل فرودگاه حدیده و کشته شدن صدها تن از شبه‌‌نظامیان حوثی یمن

 

العربیه، سه‌شنبه ۲۹خرداد۹۷گزارش داد: ارتش یمن، شمار نیروهایش را در داخل فرودگاه اضافه کرده و در مقابل فرار شمار زیادی از شبه‌نظامیان حوثی به سمت دریا به ثبت رسیده است. با تهاجم رزمندگان تیپ های العمالقه به داخل فرودگاه حدیده شبه‌نظامیان زخمی‌های خود را داخل فرودگاه به جا گذاشته فرار کردند.

گفته می‌شود که ارتش ملی یمن مانع از ورود خبرنگاران به داخل فرودگاه می‌شوند تا بتوانند مناطق آن را مین روبی کنند.

پیش از این منابع نظامی گفته بودند که نیروهای ائتلاف عربی حامی دولت قانونی یمن، وارد ساختمان اصلی فرودگاه حدیده شده‌اند.

 

تنگ‌تر شدن حلقه محاصره بر شبه‌‌نظامیان حوثی در حدیده

الحسن الطاهر استاندار الحدیده هم از تنگ‌تر شدن حلقه محاصره بر شبه‌نظامیان حوثی خبر داده گفته بود، طرحی امنیتی برای ورود به شهر پس از پاکسازی فرودگاه از حوثی‌ها امکانپذیر است. او افزود این طرح برای جلوگیری از تبدیل عملیات حدیده به جنگ خیابانی است تا غیرنظامیان آسیب نبینند.

 

از سویی سرهنگ ستاد ترکی المالکی سخنگوی رسمی ائتلاف عربی هم در کنفرانسی خبری گفت:

 «آزاد سازی بندر الحدیده، سود بسیاری برای یمنی‌ها خواهد داشت چرا که قطع ایادی رژیم ایران از آن منطقه و جلوگیری از رساندن موشکهای بالستیکی به حوثی‌ها، تنها بخشی از این سود است».

 

کشته شدن بیش از ۶۰۰تن از شبه‌‌نظامیان حوثی

هم‌زمان با پیشروی نیروهای ارتش یمن در جبهه نهم به سمت غرب به‌منظور خارج کردن حوثی‌ها از صنعا، ائتلاف عربی از کشته شدن دست‌کم ۶۲۶تن از شبه‌نظامیان حوثی طی یک هفته اخیر در جبهه‌های مختلف خبر داد. بنا بر این اعلام، ۲۵۳خودروی نظامی و پایگاه حوثی هم در این یک هفته منهدم شد.

با پیشرویهای ارتش ملی یمن در محور آزادی شهر و فرودگاه حدیده ۲۵۳موضع نظامی آنها طی یک هفته اخیر منهدم شده است. علاوه بر این ۶۲۶تن از عناصر مسلح آنها نیز در جبهه‌های مختلف کشته شده‌اند. این اطلاعات را اسکای نیوز در تاریخ ۲۹خرداد ۹۷ در سایت خود منتشر کرد.

 

پیروزی ارتش ملی یمن در سایر جبهه‌ها

سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف عربی سرهنگ ستاد ترکی المالکی گفت عملیات نظامی ارتش یمن و نیروهای مقاومت که توسط ائتلاف عربی پشتیبانی می‌شوند به پیروزیهای زیادی در جبهه‌های داخل یمن دست یافته است.

او افزود جبهه حدیده و صعده، میدی و حجه و نهم شاهد عملیات نظامی بیشتری است که باعث می‌شود کنترل صحنه عملیات به‌دست نیروهای دولت قانونی بیفتد.

سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف عربی اضافه کرد که شبه‌‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران طی عملیات یاد شده متحمل تلفات و خسارات زیادی شده‌اند که در نتیجه در میان صفوف آنها در هم ریختگی و آشوب ایجاد کرده است امری که باعث شده تا نتوانند مقاومت کنند و با صحنه‌های عملیات که هر روز برایشان سخت‌تر می‌شود امکان رویارویی نداشته باشند.

 

سخنگوی نیروهای ائتلاف هم‌چنین گفت به‌دست گرفتن کنترل فرودگاه حدیده بسیار حتمی است و در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد به‌ویژه بعد از این‌که نیروهای یمنی ورودیهای اصلی شهر حدیده را در تصرف خود گرفتند. او افزود بندر حدیده هدف استراتژیکی این عملیات نظامی است.

 

گفتنی است که با تصرف این مناطق استراتژیکی در ساحل غربی یمن، راه به روی رژیم ایران که با قاچاق سلاح و مهمات و مواد انفجاری برای شبه‌‌نظامیان حوثی باعث طولانی‌تر شدن جنگ و خونریزی در این کشور شده بسته خواهد شد و این گروه وابسته به رژیم مجبور خواهد بود تا سنگرهای دفاعی‌اش را در صنعا پایتخت اشغال شده یمن مستحکم کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d2ef7786-4e8c-463c-b394-65291d6c226e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات