728 x 90

تصاویری از جنگ و گریز در خیابانهای بیروت با دهها نفر مجروح/ شلیک مستقیم و گاز اشک‌آور + فیلم

خبرگزاری فرانسه ۱۸خرداد در خبری از تظاهرات و درگیریهای روز گذشته بیروت نوشت: در درگیریهای بیروت دهها نفر مجروح شدند و صدها نفر از معترضان خیابان‌ها را پر کردند.
-در درگیری مخالفان با حامیان حزب‌الله بنا‌ به‌گفته صلیب‌سرخ؛ ۴۸نفر مجروح شدند که از این تعداد ۱۱نفر بستری شدند.
-این اولین تظاهرات ضددولتی با شرکت‌کنندگان از سراسر کشور بعد از کاهش قرنطینه کرونا بوده است.
-مخالفان خواهان خلع‌سلاح حزب‌الله شدند.

ارتش لبنان پس از شلیک مستقیم نیروهای حزب‌الله و آمل به معترضان مردمی در بیروت وارد بیروت شد.

مردم لبنان در کنار سایر مطالبات مدنی خود، خواستار خلع‌سلاح گروه حزب‌الله وابسته به رژیم ایران هستند.

تلویزیون العربیه ۱۷خرداد ۹۹: صحنه‌هایی که مشاهده می‌کنید مربوط به بیروت پایتخت لبنان است. این تظاهرات از سوی مردم با خواست خلع‌سلاح حزب‌الله شروع شده . آنها هم‌چنین خواسته‌های دیگری از جمله مطالبات اقتصادی و مبارزه با فساد نیز دارند ولی از برجسته‌ترین خواسته‌ها که ما همواره می‌شنویم فراخوان به خلع‌سلاح حزب‌الله می‌باشد.

العربیه در ادامه افزود: نیروهای امنیتی و نیروهای پلیس و نیروهای ضدشورش علیه تظاهر کنندگان اقدام به شلیک گاز اشک‌آور می‌کنند. اینها صحنه‌های مستقیم از بیروت و بازارهای این شهر است.

سالهاست که ما شاهد تظاهراتی بزرگ در خیابانهای لبنان نبودیم که در محکومیت سلاح حزب‌الله انجام شده یا به خلع‌سلاح آن فرابخواند و هر بار که این موضوع مطرح می‌شد خصوصاً در جریان تظاهراتی که در اکتبر گذشته در لبنان به‌دلیل بحران اقتصادی شروع شد این شعار از تظاهرات حذف می‌شد تا منجر به درگیری نشود.

به‌نظرمی‌رسد که خصوصاً با افزایش فشار بر لبنان از سوی جامعه جهانی و وجود تحریم‌های اقتصادی که علیه نیروهای حزب‌الله و هواداران آن وضع شده واقعیت صحنه تغییر کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7df18d54-9161-4829-9741-337c9c110ebd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات