728 x 90

تصاویر از کشتار خامنه‌ای در ماهشهر سخن می‌گویند+فیلم

کشتار جوانان معترض در ماهشهر
کشتار جوانان معترض در ماهشهر

بنا به گزارش العربیه ویدئوی جدیدی از کشتار ماهشهر منتشر شده است که در آن به دستور خامنه‌ای، جوانان این شهر در میدان بعث توسط نیروهای امنیتی به رگبار بسته شده و آنان برای نجات جان خود مجبور به پناه گرفتن در نیزارها شدند.

بر اساس اخبار و تصاویر رسیده نیروهای سرکوبگر نیزار را زیر آتش انواع سلاحهای سبک و نیمه سنگین قرار داده و جوانان را به‌قتل می‌رسانند که از تعداد کشته‌شدگان اطلاع دقیقی در دست نیست.

 

در این قتل‌عام صورت گرفته به فرمان خامنه‌ای جنایتکار که به «کشتار نیزار» معروف شده تاکنون اسامی برخی از جوانان اعلام شده است که عبارتند از: علی خواجه آلبو علی، از اهالی جراحی(چمران)، احمد خواجه آلبو علی، از اهالی جراحی(چمران)، طاهر آل خمیس (عچرش)، فرزند عبدالله، ۲۵ساله،متأهل و دارای یک فرزند ۷ساله، اهل جراحی، قاسم باوی فرزند منصور، اهل جراحی، محمد خالدی، اهل جراحی، خانم عتیقی، همسر آقای مختار عتیقی، خانم ام ولید، دختر بچه‌ای با فامیل چنعانی اهل جراحی، رضا عساکره اهل جراحی، محسن عبادی مهر اهل جراحی، عدنان هلالی، اهل جراحی، یوسف آلبوعبادی فرزند یونس، اهل جراحی، علی باوی، ۲۵ساله، از اهالی جراحی، سالم امیر سنجران عیدانی، کارمند ترانسپورت حمل ونقل پتروشیمی‌خورموسی(بندر امام)، احمد چراغیان از اهالی جایزان عمیدیه و شاغل در شرکت پتروشیمی تندگویان، عباس منصوری، فرزند طعمه، از اهالی جراحی.

شهرستان معشور (ماهشهر) در جنوب شرقی استان خوزستان از شهر خور موسی (بندر امام خمینی یا سربندر)، شهر جراحی (شهر چمران)، شهرک کوره (شهرک طالقانی)، شهرک زنجیر (شهرک رجایی)، شهرک گاما (شهرک ولیعصر)، شهرک ممکو (شهرک بعثت)، خور الغزاله (شهرک مدنی)، رمیله (شهرک قدس) و شهرک آلبوحردان (شهرک باهنر) تشکیل شده است.

کشته‌شدگان حوادث ماهشهر به کشتار نیزار محدود نمی‌شود و تعداد قابل توجهی از افراد نیز در منطقه کوره و هم‌چنین خود ماهشهر نیز کشته شدند.

گفتنی است خبرگزاری رویترز نیز روز دوشنبه ۲دی ۹۸درباره آمار شهیدان قیام که به دستور خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع کشته شده‌اند، نوشت: در کمتر از دو هفته از این ناآرامی که در ۱۵نوامبر (۲۴آبان) شروع شد، حدود ۱۵۰۰نفر کشته شدند.

 

رویترز افزود: به‌دنبال چندین روز اعتراضات در سراسر ایران در ماه گذشته، علی خامنه‌ای ولی‌فقیه ایران بی‌حوصله شده و مقامات امنیتی ارشد و سایر مقامات دولتی را جمع کرده و به آنها دستور داده تا هر کاری از دستشان بر می‌آید برای متوقف‌ ساختن آنها انجام دهند.


این دستور از طرف سه منبع نزدیک به حلقه داخلی ولی‌فقیه و یک منبع چهارم تأیید شد و به‌دنبال آن خونین‌ترین سرکوب علیه تظاهر کنندگان بعد از انقلاب اسلامی ۱۹۷۹به اجرا درآمد.
این رقم توسط سه مقام وزارت کشور به رویتر داده شد که شامل ۱۷نوجوان و حدود ۴۰۰زن علاوه بر برخی از اعضای نیروهای امنیتی و پلیس می‌شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e36ac39a-f150-4f1f-bdb1-05819e53e1b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات