728 x 90

تشکیل یکان ویژه سرکوب زنان برای مقابله با کانون‌های شورشی و زنان آزاده

تصویری از حضور زنان در قیام آبان۹۸
تصویری از حضور زنان در قیام آبان۹۸

روز ۷اردیبهشت پاسدار حسن کرمی، فرمانده یکانهای ویژه سرکوبگر ناجا گفت: «حضور واحدهای عملیاتی زنان در مأموریتهای آینده یگان ویژه نقش مؤثری خواهد داشت و خلاء‌های گذشته در برخورد با ناامن کنندگان شهرها را مرتفع خواهد کرد».
وی به تشکیل گسترده این یکانها اذعان کرد و گفت: «واحدهای عملیاتی زنان در تهران و ۹استان کشور در سه ماهه اول سال جاری عملیاتی و در آینده نزدیک در سایر استانها تشکیل خواهد شد». پاسدار کرمی روی آمادگی این نیروها تأکید کرد و گفت: «باید آمادگیهای عملیاتی، جسمانی و علمی- بصیرتی اولویت اصلی فرماندهان باشد و همواره به آن اهتمام ویژه داشته باشند».


زنان هدایت‌گر قیام

در پی قیام آبان ۹۸ وزیر کشور رژیم اعتراف کرده بود: «در تهران هر یک از هسته‌های چهار- پنج نفره یا شش نفره را یک زن هدایت می‌کرد».
در اتوبان ستاری تهران، حرکت اعتراضی و شعار‌دادنها و بستن اتوبان، ۷ساعت بی‌وقفه ادامه داشت. آنچه در این اعتراض طولانی توجه‌برانگیز بود، زنجیره‌انسانی زنان بود که عرض اتوبان ستاری به سمت جنوب را بسته بود. در کرج هم بسیاری از شرکت‌کنندگان در اعتراضات را، زنان تشکیل می‌دادند.
در روزهای قیام آبان۹۸، سران سپاه جنایتکار خامنه‌ای گفتند: (در این اعتراضها هم) حلقه اصلی تحریک و شروع زنان بودند.
در قیام آبان ۹۸، رسانه‌های رژیم نوشتند که: «میان‌داری و میدان‌داری ویژه زنان در اغتشاشات اخیر، چشمگیر به‌نظر می‌رسد».

علاوه بر این حضور گسترده زنان در کانون‌های شورشی و به آتش کشیدن روزانه مظاهر نظام آخوندی، رژیم را بر این داشته که با تشکیل یکانهای ویژه، اقدامات سرکوبگرانه‌اش علیه زنان را افزایش دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c45206e-e510-48c3-b493-0a2c426e1d96"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات