728 x 90

تشویق به مهاجرت «نخبگان»!

مهاجرت نخبگان
مهاجرت نخبگان

«کسی که به‌دنبال آلات موسیقی است از ایران برود»

مدتی است که اظهارات نابخردانه و جاهلانه آخوند کاظم موسوی، یک عضو مجلس آخوندی، در عرصه افکار عمومی و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و آن هم تشویق نخبگان کشور به مهاجرت از ملک مشاعی به نام ایران است. وی گفته است: «کسی که به‌دنبال آلات موسیقی است از ایران برود»!

جالب این‌که این ترهات از زبان نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس! بیرون آمده است که ظاهراً باید دغدغه میلیاردها تومان سرمایه‌ای را داشته باشد که صرف تحصیل و آموزش متخصصان و نخبگان کشور شده است.

این گونه اظهار فضلها که گویای نیات و طرح و برنامه‌های مهره‌های رژیم آخوندی است بارها به اشکال مختلف بیان شده است. برای اینان تخصص و مهارت و فرهنگ انسان‌ها که با سرمایه همین میهن رشد یافته‌اند مهم نیست، بلکه مهم این است که اگر کسی حالا با هر تخصص و هنری ولی منتقد رژیم است و خلاصه خواستهای ارتجاعی این رژیم را برنمی‌تابد بهتر است مهاجرت کند تا هیچ مانع و سدی در برابر غارتگریها و مال مردم‌خوریها نباشد. اینان هر بار این این رویکرد ضدایرانی و ضدانسانی را با بهانه‌های مختلف عنوان کرده و برایش توجیه‌تراشی نیز می‌کنند که آخرین آن بحث واردات آلات موسیقی است. سالی بیش از هفتصد هزار مهاجرت از کشور معنایش مشخص است.

در این باره روزنامه حکومتی آرمان ۲۴آذر۱۴۰۰در گزارشی اعتراف می‌کند: «موجی نامحسوس از سوی اصول‌گرایان در جامعه شکل گرفته که نخبگانی که وضعیت موجود را برنمی‌تابند به مهاجرت تشویق می‌کنند. از سوی دیگر برخی از جامعه‌شناسان از پدیده احساس غربت نخبگان در داخل کشور صحبت می‌کنند. پدیده‌یی که نشان‌دهنده عمق بحران درباره نخبگان جامعه است. غرض از بیان چنین سخنانی نیز این است که کسانی که شرایط فعلی را قبول ندارند باطل هستند و باید کشور را ترک کنند. این موضوع مختص به راســت و چپ نبوده و در مقاطع مختلف تکرار شده که امروز نیز دوباره تکرار شده است... نخبگان کشور به این نتیجه رسیده‌اند که در حوزه کار کارشناسی و تخصصی به بن‌بست رسیده‌اند. تشویق به مهاجرت از جمله زشت‌ترین کارهایی است که در جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد»

 

مهاجرت انسان هوشمند ایرانی چرا و چگونه؟

رژیم آخوندی که دستاوردی جز دیکتاتوری ولایت مطلقه فقیه که ترجمان فاشیسم مذهبی است برای مردم ایران نداشته است، سیاست‌هایش تماماً به فرار مغزها و سرمایه‌های کشور منجر شده است.

طبق نظرسنجی یک مؤسسه حکومتی در داخل ایران که نتایج آن روز چهارشنبه، ۲۴آذر، منتشر شد، تمایل به مهاجرت در ایران حدود دو برابرِ میانگین جهانی است. و از هر دو جوان زیر ۳۰سالِ ایرانی یک نفر تمایل به مهاجرت دارد. ۸۰درصد از پاسخگویان دستیابی به موقعیت بهتر اقتصادی یا فرار از وضعیت بد اقتصادی را انگیزه اصلی خود برای مهاجرت عنوان کرده‌اند.

آری؛ وقتی بهترین امکانات و منابع عمومی در اختیار قشر نازکی از حامیان حاکمیت آخوندی باشد که بنیانهای یک آینده مقبول و روشن را برای همه ایرانیان متلاشی کرده‌اند، این گرایشات و تمایلات طبیعی و دور از انتظار نیست.

بر اساس آمار منتشر شده توسط رصدخانه مهاجرت، از سال۱۳۸۰ تا ۱۳۹۹ تعداد ۳۷درصد المپیادی‌ها و ۲۵درصد مشمولان بنیاد نخبگان از ایران مهاجرت کرده‌اند.

فرار نخبگان و مغزها از کشور یکی از جنایات رژیم علیه ایران و ایرانی است.

بنابراین تنها راه برای حل این بحران پایان دادن به استبداد قرون‌وسطایی دینی است. به عبارت دیگر باید برای حفظ سرمایه‌های انسانی کشورمان ایران را از چنگال آخوندهای ضدبشر درآورد و به ایرانی بازگرداند. این همان واقعیتی است که در سالهای اخیر مردم و جوانان و کانوهای شورشی با فریاد و رویارویی‌شان با حاکمیت در کف خیابان‌ها به تحقق آن نوید و امید می‌دهند. این تنها راه حفاظت از سرمایه و فرهنگ و هویت ایران و ایرانی است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a6aca387-6784-4035-a7cc-b6f179eac154"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات