728 x 90

تشنج در مجلس رژیم: باندهای حکومتی همدیگر را به‌تیر خلاص زدن و پرونده‌سازی متهم کردند

تشنج در مجلس ارتجاع - آرشیو
تشنج در مجلس ارتجاع - آرشیو

مجلس بحران‌زده رژیم آخوندی در جلسه روز سه‌شنبه ۳اردیبهشت ۹۹ خود بار دیگر متشنج شده و باندهای حکومتی، یکدیگر را به تیرخلاص زدن و توپ‌باران کردن و پرونده‌سازی متهم کردند.

 

رحیم زارع: «همه علیه هم پرونده‌سازی می‌کنند، خب یکی از موارد در رابطه با خود انتخابات هست که خود نمایندگان خب خیلی از ما ها گزارش علیه‌مان آمد رفتیم و گفتیم هیچ‌کدام سند ندارد و این مستندات شورای محترم نگهبان حالا دستگاههای امنیتی قبول کردند».

 

احمد امیرآبادی: «وقت رسیدگی به این مسائل هست؟ واقعاً امروز مجلس باید وقتش را صرف این‌گونه مسائل بکند؟ عزیزان من با رایی که مردم دادند و کمتر از ۶۰نفر از همکاران ما در این مجلس رأی آوردند دیگه بیش از این تیرخلاص را به‌مجلس دهم نزنید نکنیم این کار را...شما فکر می‌کنید این قانون تصویب بشود شورای محترم نگهبان به وظیفه خودش عمل نخواهد کرد؟»

 

علی ادیانی: «خود بنده طراح طرح بودم با بررسی دقیق همان روز بلافاصله به هیأت‌رئیسه نامه نوشتم اسمم را از طراحان حذف کنند و دلایل رد طرح را نوشتم البته مصوباتی کمیسیون محترم هم زحمت کشید اشکالات جدی دارد [۲-۲کردن نمایندگان] بلندتر بلندتر [رو به نمایندگان معترض] بلندتر دو دو بفرمایید

پزشکیان نایب‌رئیس مجلس: عزیزان تحمل کنید فوقش مخالف رأی می‌دهید دیگر چرا بفرمایید آقای ادیانی

ادیانی: بلند‌تر، تیر خلاص را بزنید دقایق آخر بلندتر دو - دو بفرمایید».

 

جنگ و دعوای علی ادیانی با مسعود پزشکیان نایب‌رئیس مجلس ارتجاع:

«ادیانی: شما به‌عنوان رئیس جلسه حق نداری به‌عنوان مخالف صحبت کنید.

وقتی شما به‌عنوان مخالف خلاف آئین‌نامه حرف میزنی انتظار داری دیگران آئین‌نامه را رعایت کنند؟

پزشکیان: کی به‌عنوان مخالف حرف زد؟ داری تهمت میزنی شما اگر

ادیانی: به‌عنوان اعتراض به حرف شما که در حقیقت شکستن جایگاه حقوقی و شهروندی یک نماینده هست در این برهه صحبت نمی‌کنم [با داد] آقای پزشکیان اینجا مجلس است.

پزشکیان: من مخالفت نکردم شما می‌گویید اینجوری است منهم حرفم را می‌زنم

[صدای همهمه و اعتراض نمایندگان]

ادیانی: آقای پزشکیان محبت کنید گلوبال رأی بگیرید من در این مورد صحبت نمی‌کنم مورد بعدی

[صدای همهمه و اعتراض نمایندگان]

پزشکیان: آقای ادیانی عزیز حرف میزنی یا نه؟ حرف نمیزنی؟ پیشنهاد بعدی»

 

مصطفی کواکبیان: «اتفاقاً آقای امیرآبادی وقتی روزنامه کیهان می‌نویسد ۷۵نفر را بلافاصله باید به دادگاه معرفی بکنید خب اینها هیچ کاری از خودشان نکنند؟ یعنی هیچ اقدامی نداشته باشند؟ وقتی تو افکار عمومی گفتند این ۷۵نفر اکثراًً فساد مالی و فساد اقتصادی و اخلاقی دارند.

آن کسی که گزارش خلاف داده باید واقعاً به مجازاتش برسد. چرا باید امثال روزنامه کیهان پیشاپیش آتش تهیه درست کنند که همه ۷۵نفر رد صلاحیت را باید به دادگاه بسپارید.»

 

حسین رضازاده، مجلس: «هر کدام دیگری را مقصر می‌داند و در تلاش هست که تمام مشکلات را به گردن دیگری بیاندازد و در طول دوره دهم مجلس، عده‌یی آگاهانه و عده‌یی ناآگاهانه با حملات شدید تخریبی، که شدیدتر از به توپ بستن مجلس توسط محمدعلی شاه بود، مجلس را به توپ تهمت بستند و ویرانی تخریب و دیوار و بنا های گذشته به ویرانی شخصیت نمایندگان و مجلسیون انجامید.

 

ناصر موسوی لارگانی: «این‌که بعضی از عزیزان بدون هیچ دلیلی بر اساس گزارشهای واهی رد صلاحیت بشوند و مشکلاتی برای خودشان برای خانواده‌شان ایجاد بشود شما همین روزها ببینید خیلی از بحثها در بین مجامع عمومی مطرح بود که آقا پس این مجلسی که تعداد قابل توجهی‌شان رد صلاحیت شدند دیگه قانونی نیست نمی‌تواند اظهارنظر بکند.»

 

علیرضا سلیمی: «الآن یواشکی می‌آید مستندات را شورای نگهبان بهت می‌دهد به آن آقا می‌گوید می‌گوید آقا شما این مشکل را داشتی اگر قرار باشد برود محکمه با آبروی همه مردم دارید بازی می‌کنید خب این را ادامه بدهیم شفاف شفاف بگوییم الآن که رفت محکمه طرف خب مدعی است که هیچ گناهی نکرده آقای دکتر پزشکیان پرونده‌اش پاک پاک است برایش حرف درآوردند دیگه مرد و مردانه اینجا تصویب کنید آنجا هم شفاف علنی محاکمه بشود.»

(رادیو فرهنگ ۳ ادریبهشت۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5a45401e-bd57-44f3-b6df-17a525a98733"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات