728 x 90

تشدید فعالیت‌های آمریکا برای افزایش فشار بر رژیم ایران در آستانه مجمع عمومی ملل ‌متحد

مجمع عمومی سازمان ملل
مجمع عمومی سازمان ملل

در آستانه مجمع عمومی سازمان ملل ‌متحد در ماه میلادی جاری، دولت دونالد ترامپ کارزار خود برای راضی کردن دیگر کشورها به افزایش فشار بر رژیم ایران را تشدید کرده است.

آمریکا می‌گوید جهان باید اذعان رژیم ایران به نقض برجام و پرسشهای تازه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های رژیم ایران را مد نظر داشته باشد و بر مبنای آن عمل کند.

 

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، سه‌شنبه گفت رژیم ایران با امتناع از همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌کوشد جهان را فریب دهد. سرپرست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوشنبه بر اهمیت همکاری کامل رژیم ایران تأکید کرد.

 

 

 

وزیر خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد: «کوتاهی رژیم آخوندی در همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با ۴۰سال دروغگویی این رژیم همخوانی دارد.

رژیم ایران در کوتاهی در همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سؤالاتی را در رابطه با احتمال مواد اتمی تعیین‌تکلیف نشده یا فعالیت‌هایی در این زمینه ایجاد می‌کند. این شیوه در قالب ۴۰سال دروغگویی این رژیم می‌گنجد. جهان گول این دروغگویی را نمی‌خورد. ما تمام راههای این رژیم در رسیدن به سلاح اتمی را سد می‌کنیم».

 

روز دوشنبه کورنل فروتا، مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانسی پس از بازگشت از تهران، بر ضرورت پاسخگویی سریع رژیم آخوندی به سؤالات آژانس تأکید کرد.

وی در گزارش مقدماتی خود به شورای حکام نیز گفت: آژانس به راستی‌آزمایی عدم ِ انحراف از مواد اتمی اعلام شده توسط رژیم تحت توافقنامه پادمان ادامه می‌دهد. ارزیابی‌ها در مورد عدم ِ وجود ِ مواد هسته‌یی و فعالیت‌های اتمی اعلام نشده ادامه دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e8e5013d-2573-4a54-bf55-9eb5927a0b93"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات