728 x 90

تشتت نظام در بحران مذاکرات برجام

مذاکرات برجام
مذاکرات برجام

روزنامه‌های حکومتی به وضعیت ابهام و بلاتکلیفی برجام اذعان کرده و وضعیت کنونی را به ضرر رژیم ارزیابی کرد و تن دادن به مسیر باخت ـ باخت را توصیه کردند.

روزنامه حکومتی آرمان امروز نوشت: توافق در تعلیق سکوت واشنگتن است. طولانی شدن روند مذاکرات برای نظام آسیب‌زاست. استراتژی باخت ـ باخت منتج به توافق خواهد شد.

 

روزنامه حکومتی آسیا ۳۰مرداد نیز نوشت: مخالفان برجام که مدیریت احیای برجام را برعهده دارند، شرمسارانه با گونه‌هایی سرخ برای احیای برجام تلاش می‌کنند در حالی که می‌خواهند خود را از پیامدهای آن رها سازند و البته دیگر چاره‌ای در انبان تهی خود ندارند.

 

آرمان روزنامه دیگر رژیم ۳۰ مرداد نیز با استیصال نوشت: در دوره اوباما همه چیز آماده بود ولی اراده داخلی فراهم نگردید لذا از برجام حاجتی برآورده نشد

 

از سوی دیگر روزنامه کیهان خامنه‌ای ۲۹مرداد به مذاکره‌کنندگان رژیم هشدار داد: مراقب بلوف آمریکا باشند.

آصف نخعی سفیر سابق رژیم در انگلستان در گزارشی نسبت به برجام که در خبر آنلاین ۳۰مرداد درج شده است نوشت تقریباً می‌توانیم بگوییم برجام کنونی، همان برجامی است که در سال۲۰۱۵ بر روی آن توافق شده است. در تدوین برجام سال۲۰۱۵ بسیار دقت شده بود و اساس دقت‌های اعمال شده هم عدم اعتماد به طرفهای مقابل به‌ویژه طرف آمریکایی بود. هر چند هر متنی را بنویسیم در نهایت دارای ایراداتی خواهد بود، اما در نگارش آن متن دقت تخصصی سطح بالایی اعمال شده بود. ولی به‌نظر می‌رسد طرفها مجدداً به اجرای برجام ۲۰۱۵ برگردند.

اعتراف فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس ارتجاع: مردم انتظار نداشته باشند توافق بر زندگی آنها اثر پررنگ داشته باشد. این‌که مراودات بانکی راحت شود به احتمال زیاد در متن توافق نخواهد آمد (خبرگزاری انتخاب رژیم ۲۹مرداد)

 

خبرگزاری حکومتی ایسنا: اروپایی‌ها مدعی شدند ما درخواست دریافت غرامت بابت خروج آمریکا از برجام را مطرح کرده‌ایم. در صورتی که در پاسخ اخیر نظام به طرفهای مقابل، چنین موضوعی طرح نشده است (خبرگزاری ایسنا رژیم ۲۹مرداد)

 

خبرگزاری حکومتی انتخاب: پاسخ نظام به پیشنهاد اروپا برای تمدید توافق هسته‌یی، دوشنبه شب در آخرین لحظه چند درخواست کوچک برای تغییر و اصلاح رسید. انتظار می‌رود مذاکرات بین طرفین طولانی‌تر شود. (خبرگزاری انتخاب رژیم ۲۹مرداد)

 

روزنامه حکومتی آسیا: مخالفان برجام که مدیریت احیای برجام را برعهده دارند، شرمسارانه با گونه‌هایی سرخ برای احیای برجام تلاش می‌کنند در حالی که می‌خواهند خود را از پیامدهای آن رها سازند و البته دیگر چاره‌ای در انبان تهی خود ندارند. (روزنامه آسیا۳۰ مرداد)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7a0fdbb-c62f-478e-8cd8-234cf7a6e6c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات