728 x 90

تزریق دُز سوم واکسن کرونا در آمریکا آغاز می‌شود

واکسن کرونا
واکسن کرونا

مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کردند، شهروندان این کشور می‌توانند ۸ماه پس از تزریق دُز دوم واکسن فایزر یا مدرنا، دُز سوم را از هفته سوم شهریور دریافت کنند.
یورونیوز روز چهارشنبه ۲۷مرداد به‌نقل از مدیران مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها و سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد، داده‌های موجود به‌وضوح نشان می‌دهد، ایمنی ایجاد شده در برابر عفونت ناشی از ویروس کرونا با گذشت زمان پس از دریافت اولین دُزهای واکسن کاهش می‌یابد.
در بیانیه صادر شده که به امضای آنتونی فائوچی مشاور کاخ‌سفید رسیده، آمده است، علاوه بر فراگیر شدن سویه دلتا، ما شواهدی در دست داریم که نشان می‌دهد میزان ایمنی در برابر سویه‌های خفیف و متوسط کووید-۱۹ به مرور زمان کم می‌شود.


نهادهای مسئول اعلام کردند، آماده هستند تا ارائه دُزهای سوم و تقویتی واکسن را از ۲۹ شهریور به بعد شروع کنند، اما قطعی شدن این اقدام نیاز به تأیید نهایی سازمان غذا و داروی آمریکا به‌عنوان مهم‌ترین آژانس فدرال بهداشت عمومی آمریکا بستگی دارد.
در صورت نهایی شدن، نخستین افرادی که می‌توانند از این دُز سوم استفاده کنند ساکنان خانه‌های سالمندان، افراد مسن و بخش قابل توجهی از کادر درمان خواهند بود. این افراد جزو اولین جمعیتهایی بودند که در آمریکا واکسینه شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/969f3f99-0517-4c54-a86f-e3eaa4c820e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات