728 x 90

ترکیه خرید نفت از ایران را کاهش داده است

ترکیه خرید نفت از ایران را کاهش داده است
ترکیه خرید نفت از ایران را کاهش داده است

بنا‌به گزارش خبرگزاری رویتر بزرگترین وارد کننده نفت ترکیه کمپانی توپراس ترکیه با نزدیک شدن تحریمهای آمریکا خرید نفت خام ایران را از ماه مه کاهش داده است.

این کاهش خرید از جانب کمپانی توپراس ترکیه در پی خروج دونالد ترامپ از توافق اتمی و اعلام تحریمهای مجدد ایالات متحده علیه ایران صورت گرفته است.

اکثر تحلیلگران کماکان پیش‌بینی می‌کنند که تحریم‌ها، صادرات نفت خام ایران را بشکل عمده‌یی کاهش خواهد داد و بعضی از آنها پیش‌بینی می‌کنند این کاهش تا سه چهارم خواهد بود و صادرات نفت ایران به ۷۰۰هزار بشکه در روز خواهد رسید...

لازم به یادآوری است که یک هیأت از ایالات متحده در روز جمعه در آنکارا با مقامات ترکیه ملاقات کرد و وزارت‌خارجه ترکیه گفت مقامات در حال تلاش برای ممانعت از آسیب رساندن تحریمات ایالات متحده به ترکیه هستند...

 

بیشتر بخوانید:

تحریم ایران، نمی‌توان ریسک معامله با رژیم ایران را پذیرفت

به گزارش سی.ان.بی.سی مدیرعامل شرکت بزرگ نفتی توتال فرانسه در مصاحبه با این تلویزیون گفت: تحریم‌های ایالات متحده به این معنی است که هیچ شرکت بزرگ نفتی نمی‌تواند ریسک تجارت با (رژیم) ایران را بپذیرد.

پاتریک پویانه تأکید کرد: «ما به این دلیل به ایران رفتیم که برجام باعث رفع تحریم‌های ثانویه آمریکا شد. حتی یک شرکت بین‌المللی مثل توتال هم وجود ندارد که بتواند در کشوری که در معرض تحریم‌های ثانویه است کار کند... می‌دانم که سخنانم برای برخی از رهبران اروپایی خوشایند نیست، اما در نهایت باید با واقعیت روبه‌رو شد و واقعیت این است که امروز سرمایه جهان در دستان آمریکاست...».

سی.ان.بی.سی. در گزارش خود درباره این مصاحبه‌ خاطرنشان کرد: «توتال بعد از توافق اتمی... و رفع تحریم‌ها...، خود را در موقعیت توسعه بخشی از بزرگ‌ترین میدان نفتی جهان (در ایران) قرار داد... (هم‌اکنون) این شرکت می‌گوید، اگر واشنگتن به آن معافیت از تحریم ندهد، از این پروژه خارج خواهد شد».

 

چین، هند و ژاپن خرید نفت از رژیم را کاهش دادند

چین، هند و ژاپن تصمیم گرفته‌اند خرید نفت خود را از رژیم ایران تا حدود ده درصد کاهش دهند، زیرا تحریمهای آمریکا باعث شده معاملات بانکی و مالی این کشورها با این ژریم دشوار شود. به گزارش خبرگزاری رویتر، این سه کشور حدود چهل‌و پنج درصد از فروش نفت رژیم ایران را به خود اختصاص می‌دهند.

 

پیآمدهای تحریمها؛ کاهش خرید نفت از رژیم آخوندی

به نوشته روزنامه سپاه پاسداران، خرید نفت کشورهای ایتالیا، اسپانیا، ترکیه و دیگر کشورهای اروپایی به ترتیب ۲۸، ۷۷، ۶۵ و ۲۵درصد از رژیم آخوندی نسبت به ماه قبل کاهش خواهد داشت.
بر اساس این خبر، در میان کشورهای آسیایی، کره جنوبی و هند هم خرید نفت از رژیم کاهش داده‌اند.

روزنامه سپاه پاسداران در مطلبی درباره اقدام جدید دونالد ترامپ در کاهش خرید نفت رژیم با عنوان «آتش نفتی آمریکا به جان برجام» نوشت که محدودیتهای دسترسی به بازار جهانی نفت به قوت خود باقی است و تمرکز شدید آمریکا روی بخشهای اقتصادی تمامی ندارد... همکاریهای بین‌المللی بانکی با محدودیتهای بیشتری مواجه شده و حالا مهمترین دستاورد برجام یعنی افزایش صادرات نفت هم با تهدیدات جدی مواجه شده و مشتریان نفتی در حال کاهش خرید هستند.

 

 

از سال ۲۰۰۹ تا کنون آمریکا حداقل ۱۷میلیارد دلار از محل جریمه شرکتها و بانکهای خارجی ناقض تحریم‌های رژیم ایران درآمد داشته است و همین جریمه‌های سنگین باعث شده است شرکتهای خارجی‌ به‌شدت از همکاری با این رژیم واهمه داشته باشند.

نخستین بار در سال ۲۰۰۹ بانک «کردیت سوئیس» بیش از ۵۰۰میلیون دلار جریمه شد.

آمریکا شرکت حمل‌‌ و نقل دریایی DHL را در سال ۲۰۰۹ به‌دلیل نقض تحریم‌های ایران به پرداخت ۹.۴میلیون دلار محکوم کرد.

بزرگ‌ترین جریمه تاریخ، اما برای یک بانک فرانسوی اعمال شد. بانک BNP پاریبای فرانسه به‌دلیل نقض تحریم‌های رژیم ایران نهایتاً در سال ۲۰۱۴ و پس از کشمکش‌های طولانی توافق کرد تا در عوض توقف برگزاری دادگاهها و در یک مصالحه، ۸.۹میلیارد دلار جریمه به آمریکایی‌ها بپردازد.

بانک HSBC انگلیس نیز در سال ۲۰۱۲ به‌دلیل نقض تحریم‌ها علیه رژیم ایران و برخی کشورهای دیگر به ۱.۹میلیارد دلار جریمه محکوم شده بود.

بانک استاندارد چارترد انگلیس نیز به بهانه مشابه به پرداخت ۶۶۷میلیون دلار از سوی مراجع قضایی آمریکا به‌عنوان جریمه ملزم شد.

بانک ING هلند، کردیت سوئیس، ABN AMRO هلندی انگلیسی نیز از جمله بانکهایی بودند که به ترتیب به پرداخت ۶۱۹، ۵۳۶ و ۵۰۰میلیون دلار به آمریکا به‌دلیل نقض تحریم‌ها محکوم شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2eae71f0-f7c7-4a1e-a8d7-aa8ddd897658"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات