728 x 90

ترکیه «توطئه رژیم ایران برای ترور یک شهروند اسرائیلی» را خنثی کرده است

ترکیه
ترکیه

سازمان اطلاعات ملی ترکیه «میت» یک شبکه تروریستی وابسته به رژیم ایران را کشف و اعضای آنرا دستگیر کرد. خبرگزاری آناتولی روز جمعه ۲۲ بهمن طی گزارش مبسوطی در این باره نوشت: سازمان اطلاعات ملی ترکیه «میت» و تیم‌های اداره پلیس استانبول، طی عملیاتی، ۱۴ مظنون در طرح‌های آدم‌ربایی اطلاعات رژیم ایران که برخی چهره‌های مخالف این کشور را هدف قرار داده بودند، بازداشت کردند.

منابع امنیتی ترکیه گفتند احسان ساغلام، صاحب شرکت صنایع دفاعی «بای ساغلام» و کارمند ایرانی او «مرتضی سلطان سنجری» در تلاش برای آدم‌ربایی از ترکیه به ایران بودند که شناسایی شدند.

ساغلام و سنجری از مأموران اطلاعات رژیم ایران به نام‌های سیدمهدی حسینی و علی قهرمان حاجی‌آباد دستور گرفته و از سوی آنها هدایت می‌شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی وزارت اطلاعات رژیم ایران برای ربودن مخالفان ایرانی به ساغلام و تیم او به‌طور نوبه‌ای مبلغ ۱۵۰ هزار دلار پرداخت کرده است.

تحقیقات امنیتی صورت گرفته نشان می‌دهند طرح آدم‌ربایی، از سوی اطلاعات رژیم ایران هدایت شده است. این ۱۴نفر با حکم دادگاهی که در ۹فوریه ماه جاری برگزار شد، بازداشت شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec6f535a-eff7-4ba8-ba9e-a4043fad18fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات