728 x 90

امیر ترکی فیصل: همکاری رژیم ایران با شبه‌نظامیان القاعده

امیر ترکی فیصل
امیر ترکی فیصل

امیر ترکی فیصل در گفتگو با «العربیه» فاش ساخت میان رژیم ایران و القاعده همکاری وجود داشته است. وی همچنین درخواست اسامه بن لادن، رهبر القاعده از عناصر این سازمان مبنی بر حمله نکردن به رژیم ایران پس از پناه بردن تعدادی از اعضای خانواده‌اش به این کشور، را فاش ساخت.
ترکی فیصل تأکید کرد توافقی میان رژیم ایران و «القاعده» برای هدف قرار دادن عربستان سعودی حاصل شده است. وی افزود: حمایت‌های رژیم ایران از «القاعده» پس از حمله آمریکا به افغانستان در سال 2001انجام شده است.

ترکی فیصل در ارتباط با نقش ایران در تعدادی از کشورهای عربی از جمله در سوریه و عراق، گفت: «ایران از انقلاب سوریه سوءاستفاده کرده و با بهانه کمک به بشار اسد، رأس رژیم سوریه، در این کشور دخالت می‌کند».
او افزود:« ایران از جنگ آمریکا علیه عراق نیز سوءاستفاده کرده و نفوذ خود را در این کشور گسترش داده است».
وی در بخشی از سخنان خود گفت که در پی حضورش در کنفرانس اپوزیسیون رژیم ایران در فرانسه، هشداری را از سوی وزیر خارجه ایران دریافت کرده است.
وی در بخش پایانی گفتگوی خود با تلویزیون العربیه تأکید کرد که سعودی هیچ‌گاه در امور داخلی هیچ کشور دیگری دخالت نکرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e8aa0bc-290b-40fd-b60e-4163db2587d9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات