728 x 90

تروریسم سازمانیافتهٔ دولتی زیر ذره‌بین جهان (۱)

تروریسم دولتی ۴
تروریسم دولتی ۴

مقدمه

لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران از جانب وزارت‌خارجهٔ آمریکا را باید عنوان پرونده‌یی قطور از اوراق ترور توسط رژیم آخوندی نامید.

هر برگ این پرونده نه‌ تنها از ایران بلکه از سراسر جهان گردآوری شده است. سیاست تجویز ترور در حاکمیت ولایت فقیه، بازی با برگ جنایت و رعب در مواجهه با مخالفان نظام در ایران و جهان بوده است. سیاست ترور گاه با گروگان‌گیری، گاه با انفجارهای بزرگ و گاه با شلیک مستقیم در خیابانهای شهرهای ایران و جهان پیش برده می‌شد.

تروریسم سازمانیافتهٔ در نظام ولایت فقیه را دو بازوی جنایت، به موازات و با هماهنگی همدیگر اعمال کرده‌اند: وزارت اطلاعات و سپاه پاسدران.

ترور به‌مثابه ابزار  قدرت توسط خمینی و سپس خامنه‌ای همواره ترجمان نظامی تمامیت‌خواه، انحصارطلبی و فاشیستی بوده است. خمینی هرگز حاضر نشد با مخالفان قانونی خود مذاکره کند و حرف آنان را بشنود. از همان اوان پیروزی قیام ۱۳۵۷ حرفش را با ترور و حذف مخالفان، به دیگران می‌زد. خمینی هرگز نگذاشت یک حیات مسالمت‌آمیز سیاسی بعد از قیام بهمن در ایران شکل بگیرد. خمینی با تئوری «همه با من» فقط راه ترور و حذف را پیشهٔ حکومت و دست‌آموزان و نیروهای خاص خودش یعنی وزارت اطلاعات و سپاه پاسدران نمود.

تروریسم و صدور آن در حاکمیت ولایت فقیه اصلی‌ترین پایه برای بقا بوده و می‌باشد. سیاست برون‌مرزی‌ رژیم و دخالتش در کشورهای منطقه نیز جوشیده از همین خط و خطوط است.

مقاومت ایران طی سالیان متمادی بر عنصر بنیادین و حیاتی تروریسم در حاکمیت ولایت فقیه انگشت تأکید گذاشت و جوانب گوناگون آن را در معرض ایرانیان و جهانیان قرار داد. متأسفانه به‌دلیل سلطهٔ سیاست مماشات و استمالت با آخوندها، چند صباحی تلاش بسیار شد تا این روشنگری ملی و انسانی را در محاق نگه دارند!

اکنون به یمن افشاگریها و روشنگریها و تلاش‌های بین‌المللی مقاومت ایران و نیز تهدیدی که متوجه کشورها و دولتها گشته، چشم جهان به تروریسم ملایان باز شده است. از این روی تلاش می‌شود در چند مقاله‌ به جزئیات و نمونه‌های بیشتری از دامنهٔ گستردهٔ تروریسم دولتیِ نظام آخوندی پرداخته شود.

***

 

ترور در پاریس پاسخ بن‌بست در ایران

گردهمایی بزرگ سالانه مقاومت ایران در روز ۹تیر ۹۷(۳۰ژوئن ۲۰۱۸) با عنوان «ایران آزاد با هزار کانون شورشی» با حضور مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت و صدها تن از شخصیت‌های سیاسی و چهره‌های اجتماعی و فرهنگی از پنج قاره جهان در پاریس برگزار شد. اما درست در موقعی که برگزاری گردهمایی مقاومت در صدر اخبار مربوط به ایران قرار داشت، رخداد دیگری باعث شد تا این خبر یک‌باره در کانون اخبار جهانی قرار گیرد.

 

توجه جهان به گردهمایی مقاومت ایران

این گردهمایی به‌عنوان یک واقعه بزرگ سیاسی در رابطه با ایران مورد توجه جهانی قرار گرفت. مهمترین خبرگزاریهای بین‌المللی نظیر آسوشیتدپرس، رویترز، خبرگزاری فرانسه و بلومبرگ گزارش این گردهمایی را در سراسر جهان منتشر کردند. در ساعت‌های اولیه برگزاری این گردهمایی،

آسوشیتدپرس ۶۷عکس مخابره کرد.

آژانس عکس خبرگزاری فرانسه نزدیک به ۴۰عکس مخابره کرد.

تلویزیونهای فاکس‌نیوز، سی.ان.ان، ان.بی‌.سی و فرانس۲۴و روزنامه‌های نیویورک تایمز، واشنگتن پست، واشنگتن تایمز و هیل نشریه کنگره آمریکا و... به این گردهمایی انعکاس دادند.

برخی از تلویزیونهای ماهواره‌یی عربی مانند اسکای نیوز، العربیه، الحدث، اورینت، المستقبل و... بخش‌هایی از این گردهمایی را به‌طور زنده پخش کردند.

 

تروریسم رژیم آخوندی علیه مقاومت ایران در کانون توجهات جهانی

روز شنبه ۹تیر چند ساعت قبل از شروع گردهمایی،‌ پلیس بلژیک موفق شد یک‌سوِء‌قصد تروریست‌های رژیم ایران را خنثی کند. دادستانی فدرال بلژیک و اداره فدرال اطلاعات و امنیت این کشور با صدور اطلاعیه مشترکی اعلام کردند یک زن و مرد ایرانی به نامهای امیر سعدونی و نسیم نعامی که مأموریت داشتند به یک حمله تروریستی علیه گردهمایی مقاومت در پاریس در نهم تیرماه دست بزنند، در بلژیک دستگیر شده‌اند.

فردای این واقعه یعنی در روز یکشنبه ۱۰تیر پلیس آلمان در جنوب این کشور یک دیپلمات-‌تروریست رژیم آخوندی را در ارتباط با طرح تروریستی علیه گردهمایی مقاومت دستگیر کرد. دیپلمات-تروریست دستگیر شده اسدالله اسدی نام دارد که از سال ۱۳۹۳رئیس ایستگاه اطلاعات آخوندی در سفارت رژیم در وین و دبیر سوم این سفارت بوده است. او دستور نهایی حمله به گردهمایی ۹تیر را به تروریستهای دستگیر شده در بلژیک ابلاغ کرده بود. به گزارش مطبوعات آلمان اسدالله اسدی ماده انفجاری را در لوکزامبورگ به امیر سعدونی و نسیم نعامی تحویل داده بود. دولت وین رسماً خواستار لغو مصونیت دیپلماتیک «اسدالله اسدی» گردیده است.

یک روز بعد یعنی در روز دوشنبه ۱۱تیر از فرانسه خبر رسید که پلیس این کشور نیز در ارتباط با طرح تروریستی علیه گردهمایی مقاومت اقدام به بازجویی از چند متهم نموده است. خبرنگار کانال ۲فرانسه از مقر سرویس اطلاعات داخلی این کشور گفت: یک مرد ایرانی‌الاصل (دوشنبه‌ شب در فرانسه تحت بازجویی است) و مظنون به ارتباط با زن و مرد (دستگیر شده در بلژیک) است...

شکست این توطئه بزرگ تروریستی که مستقیماً توسط رژیم آخوندی هدایت شده بود به‌گفته رسانه‌های خبری کار مشترک سرویس‌های ۳کشور اروپایی یعنی بلژیک،‌ فرانسه و آلمان بوده است. انتشار خبر خنثی شدن این توطئه تروریستی علیه گردهمایی ایرانیان نه تنها وزن و جایگاه تنها آلترناتیو دموکراتیک این رژیم را در برابر افکار عمومی جهانیان به نمایش گذاشت، بلکه یک بار دیگر توجهات بین‌المللی را به تروریسم رژیم آخوندی و ابعاد و گستردگی تلاشهای آن برای ضربه زدن به مقاومت ایران جلب کرد.

 

سرکوب و تروریسم: ابزار اصلی حفظ بقای حکومت آخوندی

تروریسم هم‌چون سرکوب، الزام حفظ بقای دیکتاتوری ولایت فقیه است. رژیم قرون‌وسطایی آخوندی که از ابتدا فاقد ظرفیت تاریخی،‌ سیاسی و اجتماعی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه ایران بود، رژیم خود را بر ۲پایه سرکوب در داخل کشور و صدور ارتجاع و تروریسم به خارج از مرزهای خود بنا گذاشت.

در روزهای انتشار خبر درهم‌شکستن توطئه تروریستی رژیم علیه گردهمایی مقاومت ایران نمونه‌یی از این ۲پایه حفظ حکومت آخوندی یعنی سرکوب و تروریسم را به‌طور همزمان شاهد بودیم. در حالی که شبکه تروریسم رژیم آخوندی حداقل در ۴کشور اروپایی بلژیک، آلمان، فرانسه و اتریش دست‌اندر کار توطئه بزرگی علیه گردهمایی مقاومت در پاریس بودند، قوای سرکوبگر رژیم در داخل کشور در حال سرکوب مردم به‌جان آمده خرمشهر و آبادان و سایر شهرهای خوزستان بودند که در اعتراض به نبود اولیه‌ترین نیاز زندگی ـ یعنی آب آشامیدنی ـ در خیابان‌ها اعتراض می‌کردند.

 

مقاومت ایران هدف اصلی تروریسم رژیم آخوندی

مقاومت ایران، اعضای این مقاومت و اعضا و کادرها و هواداران مجاهدین همواره هدف اصلی تروریسم رژیم آخوندی در خارج کشور بوده‌اند. ارگانهای اطلاعاتی کشورهای اروپایی در گزارشهای سالیانه خود مستمراًً تأکید کرده‌اند که مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران هدفهای اصلی وزارت اطلاعات و نیروی تروریستی قدس هستند. به‌دنبال اقدامات تروریستی رژیم، شورای اتحادیه اروپا در ۲۹آوریل ۱۹۹۷(۹اردیبهشت ۱۳۷۶) مقرر کرد مزدوران و مأموران اطلاعاتی و امنیتی آخوندها از کشورهای عضو اخراج شوند و به کسی از این مأموران اجازه ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا داده نشود.

در همین رابطه مقاومت ایران پیوسته خواستار بستن سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های رژیم آخوندی، لانه‌های ترور و جاسوسی و اخراج دیپلماتها و مأموران اطلاعات و نیروی تروریستی قدس از کشورهای اروپایی شده و بر ضرورت افشا و انتشار تمام جزئیات توطئه‌های تروریستی رژیم تأکید کرده است.

مقاومت ایران معتقد است هر چه هموطنانمان و افکار عمومی جهان به‌گونه مشروح‌تر و کامل‌تری در جریان توطئه‌های تروریستی رژیم آخوندها قرار بگیرند، تروریسم رژیم آخوندی به‌مثابه پایه‌های حفظ این حکومت جهل و جنایت، ضربه بیشتری خواهد خود و حاصل آن این‌که امنیت مخالفان و پناهندگان ایران بیشتر تأمین خواهد شد.

از این رو برای اشراف به تنها گوشه‌یی از واقعیت تروریسم ذاتی این رژیم، در این نوشته، تنها به ردیف کردن اقدامات تروریستی این رژیم جنایت‌پیشه در مورد مجاهدین خلق و رهبری آنها اشاره می‌شود و اضافه بر آن چند مورد از دیگر قربانیان سیاسی این رژیم نیز مورد اشاره قرار می‌گیرند.

در این کارنامه سیاه تنها به برخی از عملیات تروریستی آخوندها اشاره شده است. به‌عنوان نمونه باید به‌عملیات تروریستی این رژیم برای حمله با استفاده از سوپرخمپاره‌های دست‌ساز آخوندها اشاره کرد که از بندر بلژیکی آنتورپ اقدام به وارد کردن آنها به خاک اروپا کرده بود تا در گام بعدی سوپرخمپاره‌ها را به نزدیکی اورسوراوآز ببرند. البته با کشف سلاح و مهمات مربوطه در بلژیک، آن طرح شکست خورد.

بعدها مشابه آن سوپرخمپاره‌ها برای درهم کوبیدن دفتر مرکزی مجاهدین در بغداد مورد استفاده آخوندها قرار گرفت. عملیاتی که شرح آنها در ادامهٔ این سلسله نوشته‌ها آورده می‌شود.

 

تمرکز تروریسم: بخشی از بیلان دولتی آخوندها

از مرداد ۱۳۶۰تا خرداد ۱۳۶۵، ضمن تقریباً ۵سال که رهبر مقاومت ایران در پاریس اقامت داشت، چندین توطئه تروریستی طراحی‌شده توسط ارگانهای مختلف رژیم خمینی به‌شرح زیر خنثی شد یا درهم‌شکست:

ـ طرح کشانیدن مسعود رجوی به‌ لیبی

ـ طرح اعزام تروریست‌های صادراتی عرب در پوشش مصاحبه مطبوعاتی

ـ طرح ارسال پاکت‌های انفجاری

ـ طرح تروریستی «واحد نهضت‌های آزادیبخش سپاه پاسداران»

ـ طرح نفوذ دادن دار ‌و دسته رحیم صفوی در شورای ملی مقاومت زیر‌عنوان «سازمان مبارزین آزادی»

ـ طرح موسوی تبریزی دادستان کل انقلاب خمینی از طریق دیپلمات‌ـ‌تروریست‌های رژیم در پوشش اعلام پیوستگی به شورای ملی مقاومت

ـ طرح واحد اطلاعات و عملیات خارج از کشور نخست‌وزیری(بهزاد نبوی، مهندس چمران، مصطفی قنادان و خسرو قنبری) از طریق بهروز ماکویی

ـ طرح ستاد امنیت تهران (بهزاد نبوی، مجید کارشناس، شمخانی، قائم‌مقام سپاه پاسداران)‌ در پوشش نماینده وزارت ارشاد در سفارت رژیم در پاریس

ـ طرح مسعود هندی و بن‌والی الجزایری در ارتباط با فرانسوا مولیتز از مافیا برای بلند کردن هلیکوپتر از باند فرودگاه تاورنی و ساقط کردن آن روی اقامتگاه در اورسوراواز که هندی برای اجرای آن یک میلیون دلار پول نقد در پاریس در اختیار داشت

ـ طرح کانون فرهنگی اسلامی در پاریس از طریق محمد سلیمانی با استفاده از خودروهای اجاره‌ شده از آژانس هرتز و تبدیل آنها به‌ خودروهای انفجاری

ـ طرح سریلانکا با شرکت مزدوران عرب رژیم از گروه‌های مختلف برای تشکیل گردان عملیات انتحاری به‌منظور ترور و بمب‌گذاری

ـ طرح کمیته تهران برای اعزام تعدادی کمیته‌چی آموزش‌دیده برای کمین‌گذاری در مسیر ترددات

ـ طرح هادی غفاری برای اقدام از طریق تروریست‌های صادراتی در انگلستان

ـ طرح ناطق نوری از طریق حمید قربانی‌نژاد رئیس کمیته‌ای در جنوب تهران

ـ طرح جواد منصوری برای اعزام ۱۶تروریست از طرف کمیته مرکزی تهران با هماهنگی سفارت رژیم در بن

ـ طرح ساداتیان (کاردار رژیم در لندن) برای رفت و برگشت مخفیانه چندین دانشجوی حزب‌اللهی از لندن به‌ تهران برای آموزش‌های تروریستی و سپس تظاهر به‌ طرفداری از مجاهدین برای نفوذ در انجمن دانشجویان هوادار مجاهدین در لندن

ـ طرح لاجوردی برای اعزام علی عزیزی و حسین عاطفی ـ ۲تن از دژخیمان ناشناخته اوین ـ برای گرفتن پناهندگی در ایتالیا یا فرانسه و سپس انجام عملیات تروریستی

ـ طرح نعمت‌اللهی (کاردار رژیم در سوئیس) از طریق مزدوری به‌نام علی‌اکبر نیک‌نژاد از نفرات اعزامی توسط بسیج

ـ طرح دیگر سپاه پاسداران از طریق حمید نقاشان(معاون محسن رفیق‌دوست) با تهیه مواد منفجره و سلاح در بلژیک و ربودن هواپیمای ایرفرانس از اتریش

ـ طرح لاجوردی از طریق زندانیان آزاد شده با سفر مخفیانه به‌ ترکیه(۲۷سپتامبر ۱۹۸۲)‌

ـ طرح عضوگیری دانشجویان حزب‌اللهی از تونس و سودان و لیبی برای اعزام آنها به‌ پاریس به‌منظور عملیات تروریستی

ـ طرح «اهل بیت‌ الاسلامیه»‌ هسته ۵نفری مرکب از مرتضی دستغیب‌، فاخر‌، حیدر و جابر لبنانی برای اجرای عملیات در ۲۲بهمن ۱۳۶۲

ـ طرح مراکش از طریق عبدالمجید شبیبی که در هنگام عکسبرداری با دوربین تله در یک کیلومتری اقامتگاه اورسورا‌واز در ۲۰اسفند ۱۳۶۲دستگیر گردید

ـ طرح ایران‌ایر برای وارد کردن مسلسل، نارنجک، سلاح کمری و فشنگ به‌ پاریس با استفاده از چمدانهای خدمه ایران‌ایر در آبان ۱۳۶۴برای انجام یک عمل تروریستی ضربتی. این طرح در فرودگاه شارل دو گل پاریس کشف و خنثی گردید

ـ طرح نفوذ در اسکادران فرانسوی حفاظت از اقامتگاه اورسورا‌واز

ـ طرح خریدن پرسنل پلیس سوئیس

با خنثی‌ شدن این قبیل طرح‌ها بود که رژیم خمینی به‌ یک موج هواپیماربایی ــ مانند ربودن هواپیمای ایرفرانس از وین و بردن آن به‌ تهران و منفجر‌ کردن آن روی باند فرودگاه مهرآباد در سال ۱۳۶۲و ربودن هواپیمای ایرفرانس از فرانکفورت به‌ تهران در سال ۶۳ـ‌ـ و مهمتر از آن گروگانگیری اتباع فرانسوی در لبنان مبادرت کرد تا در برابر فرانسه دست پر داشته باشد.‌ از آن پس بود که شهرک «جبشیط»‌ در ۱۰کیلومتری جنوب‌غربی نبطیه در لبنان تا چند سال محل نگه‌داری گروگانهای فرانسوی ‌شد.

 

ادامه دارد...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df16fb51-6f60-4e55-9399-77a14ce255a5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات