728 x 90

ترس و وحشت نظام از هر گونه اعتراض و واکنش‌های مردمی

قیام آبان ۹۸
قیام آبان ۹۸

ترس و وحشت حکومت این روزها بالا و بالاتر می‌رود و هر چه بحرانهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اوج می‌گیرند این وحشت بیشتر بر ارکان رژیم ولایت، لرزه می‌افکند و آژیرهای نظام به صدا در می‌آید و مقامات و رسانه‌های رژیم نگرانی خود را از نتایج آن ابراز کرده و در تلاش‌اند تا با ایجاد جو سرکوب و فشار بر این بحرانها غلبه کنند و نگذارند در یک نقطه نخ تسبیح نظامشان پاره شود و دیگر نشود آنرا جمع‌وجور کرد و عبای ولایت تا آخر جر به‌خورد.

روزنامه حکومتی مستقل روز سه‌شنبه ۱۵مهر نوشت: ناامنی که در جامعه نهادینه شود به‌صورت بالفعل و بالقوه زیست سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه به‌هم می‌ریزد. اگر تفکرات ناامنی جامعه از سوی یک نهادی باشد که دارای امکانات، موقعیتها و نیروهای تئوریزه کردن و اعمال خشونت و در نتیجه ایجاد ناامنی در جامعه باشد، شرایط به‌مراتب وخیم‌تر خواهد شد.

در حالی که مردم احساس می‌کنند از نقطه‌نظر نرم افزاریِ امنیت در شرایط بغرنج و ناامید کننده‌ای قرار گرفته‌اند، امام جمعه اصفهان از یک تریبون رسمی می‌خواهد که جامعه برای بی‌حجابان ناامن شود. فارغ از این‌که اساساً مقوله حجاب چقدر با سیاست‌های سلبی و فشار قابلیت تحقق دارد اما ذکر این نکته بر مبنای شواهد تاریخی قابل اعتناست، که بی‌حجابی هم با زور نهادینه نمی‌شود.

حال چرا باید امام جمعه بخواهد که جامعه ناامن شود؟! مردم به‌وضوح می‌بینند که جنبه‌های مختلف زندگی آنها اعم از شغل، سرمایه، ذهن، روان، پس‌انداز، سفره و غیره زیر پتک ناامنی‌های ناشی از فساد، تورم و بی‌ثباتی اقتصادی، سوء‌مدیریتها در شرایط ناامنی قرار دارد و هیچ اقدام اساسی صورت نگرفته و جامعه تنها برای اقلیتی امن است، آنگاه امام جمعه خواسته یا ناخواسته چشم بر این همه ناامنی که کیان کشور را در لبه‌ٔ پرتگاه قرار داده است، می‌بندد و می‌خواهد که جامعه برای بی‌حجابان ناامن شود؟ مگر چه کسری از جامعه بی‌حجاب است که فکر و ذهن آقایان را به خود مشغول کرده است اما تمامی بحرانهای در هم تنیده‌ٔ کشور برای آنها محلی از اعراب ندارد؟ گذشته از آن مگر جامعه قانون و مقررات ندارد که فردی در یک تریبون رسمی دست به تئوریزه کردن خشونت بزند و مسبب اقداماتی غیرقابل جبران شود! بر فرض که اکنون کشور را گل و بلبل فرض کنیم و بی‌حجابی را مهمترین، تنهاترین و عاجل‌ترین مشکل جامعه بدانیم، آقای امام جمعه راهش این نیست که شما می‌فرمایید! جامعه باید برای اقلیتی که با فساد، سوء‌مدیریت، بی‌تدبیری، غیرپاسخگویی و بی‌مسئولیتی و انواع رانت تمامیِ وجوه زندگی اکثریت را در مسیر اضمحلال قرار داده‌اند ناامن باشد! مشکل این جامعه بی‌حجابی عده‌یی محدود نیست! مشکل قدرت و ثروتی است که در حجابِ بی‌کفایتی و سوء‌مدیریت جولان می‌دهد و از ناامنی هم نمی‌هراسد!

از سوی دیگر روزنامه حکومتی حمایت نیز به صحبت‌های آخوند رئیسی در جلسه روز گذشته قوه قضاییه رژیم اشاره کرد و نوشت: رئیسی در جلسه روز گذشته شورای عالی قوه قضاییه به نیرو‌های انتظامی تأکید کرد با کسانی که می‌خواهند امنیت جامعه را مختل کنند و در دل مردم هراس به‌وجود آورند، قاطعانه برخورد کنند. نیرو‌های انتظامی باید مقتدرانه در برابر اشرار، سارقان و زورگیران ظاهر شوند و اجازه ندهند این افراد با کوچک‌ترین شرارتی در سطح شهر یا حاشیه شهرها، کوچه‌ها و محله‌ها را برای زن و بچه مردم ناامن کنند.

وی به مسئولان هشدار داد رهنمود‌های امام و رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند و از هر گونه اظهار عجز و سستی و ضعف در برابر دشمن پرهیز نمایند. مردم اظهار عجز و القای ناتوانی مسئولان در حل مشکلات کشور را نمی‌پذیرند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39f13c99-e872-4d11-9b89-38cb8a23c8a2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات