728 x 90

ترس و نگرانی رژیم ایران از شعار «الشعب یرید اسقاط النظام» توسط جوانان عراقی

اعتراضات در عراق
اعتراضات در عراق

کیهان خامنه‌ای در مطلبی راجع به شورشهای عراق و تحولات منطقه نوشت: از حدود یک سال قبل آمریکایی‌ها تغییر بنیادی شرایط در عراق را در دستور کار خود قرار ‌دادند و در این میان دونالد ترامپ در پایگاه عین‌الاسد عراق اولین عبارات را بدین‌صورت اعلام کرد که: «ما از طریق عراق رفتار ایران را در سوریه رصد کرده و سیاست‌های ایران را شکست می‌دهیم».

ارگان ولی‌فقیه ارتجاع می‌افزاید: «آشوب‌ها در استانهای شیعه‌نشین عراق ظاهراً بر مبنای مطالبات اقتصادی صورت گرفت ولی شعارهای مطرح شده در آن «الشعب یرید اسقاط النظام»! بود. این در حالی بود که نه مقتدا صدر، نه عمار حکیم و نه حیدر العبادی...، از اسقاط نظام حمایت نمی‌کنند، چرا که اسقاط نظام یعنی اسقاط خود آنان که در طول حدود ۱۶سال گذشته از طریق همین نظام به قدرت رسیده‌اند».

 

کیهان خامنه‌ای افزود: «طراحی آمریکا برای عراق بدین‌صورت است که با استفاده از مشکلات اقتصادی و نارضایتی‌های مردم عراق، «آشوب هدفمند»ی را در استانهای شیعه‌نشینی که به‌هرحال پایگاه اصلی قدرت دولت به حساب می‌آیند، راه ‌اندازد و در یک دوره زمانی به آن دامن ‌زند، به‌گونه‌یی که شیعیان به‌طور یکپارچه دغدغه امنیتی پیدا کرده و مطالبه امنیت در صدر مطالبات دیگر قرار گرفته و حتی بقیه مطالبات را به حاشیه ببرد. همزمان با این گام و در متن آشوب، ساختار سیاسی عراق شامل مجلس و دولت منحل شوند».

 

کیهان خامنه‌ای درباره تحولات سوریه نیز نوشت:

خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه و همزمان با آن عملیات ارتش ترکیه در شرق فرات بوی توافق می‌دهد. کما این‌که حمایت سفارت آمریکا از اغتشاشات در مراکز استانهای شیعی عراق و همزمانی حمله جنگنده‌های ارتش به غرب عراق با آن هم بوی توافق می‌دهد و جمع این خبرها بیانگر آن است که ما با یک توطئه جدید در ابعادی منطقه‌یی و فرامنطقه‌یی علیه امنیت منطقه مواجه بوده و باید در انتظار رخدادهایی باشیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7f137e88-fd3e-47aa-a8db-17625397bfc5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات