728 x 90

ترس رژیم ایران از خروج ابر شرکت کشتیرانی فرانسوی از ایران

ترس رژیم ایران از خروج ابر شرکت  کشتیرانی فرانسوی از ایران
ترس رژیم ایران از خروج ابر شرکت کشتیرانی فرانسوی از ایران

به گزارش خبرگزاری رویترز: اعلام ابرشرکت کشتیرانی فرانسوی سی.ام.ای سی.جی.ام که معاملات با ایران را ترک می‌کند یک ضربه به تلاشهای تهران است که می‌خواست کشورهای اروپا را متقاعد کند به ایران امتیازات اقتصادی بدهند تا پیآمد تحریمهای آمریکا را بالانس کند.

بر طبق گزارش رویترز یکی از بزرگترین شرکتهای کشتیرانی جهان روز شنبه ۱۶تیر۹۷ اعلام کرد از ایران خارج می‌شود چون نگران است که در گیروپیچ تحریمهای آمریکا بیفتد، این در حالیست که آخوند حسن روحانی رئیس‌جمهور رژیم ایران از کشورهای اروپایی خواسته بود کار بیشتری برای بالانس تدابیر آمریکا انجام بدهند. رژیم ایران گفته است برای زنده نگه‌داشتن برجام نیاز به کمک اروپا دارد...

 

فشار تحریمهای آمریکا و ترس شرکتهای خارجی از همکاری با رژیم ایران

واشینگتن به همه کشورها دستور داده است تا ماه نوامبر خرید نفت از ایران را قطع کنند و شرکتهای خارجی هم معاملات با ایران را متوقف سازند یا این‌که با لیست سیاه آمریکا مواجه می‌شوند.

اما چشم‌انداز ممنوعیت در آمریکا به‌نظر می‌رسد برای متقاعد ساختن شرکتها که از ایران خارج شوند کافی بوده است.

 

تحریمهای آمریکا و نیاز شدید رژیم به حمایت اروپا برای ماندن در برجاممریکاآمری

در گزارش رویترز اشاره شده است که آخوند حسن روحانی گفته است کشورهای اروپایی خواست و اراده سیاسی برای حفظ روابط اقتصادی بر اساس برجام با رژیمش را دارند اما آنها لازم است تدابیر عملی با زمان‌بندی مشخص ارائه کنند.

سی.ام.ای سی.جی.ام بنا‌ به گزارش سازمان ملل سومین شرکت بزرگ جهان است که بیش از ۱۱درصد ظرفیت کشتیرانی جهان را در دست دارد و گفته است خدمات دهی به ایران را متوقف می‌کند چون نمی‌خواهد با توجه به حضور گسترده‌یی که در آمریکا دارد مقرراتی را نقض کرده باشد.

مولر مائرسک مدیر کشتیرانی بازار از دانمارک پیشاپیش در ماه مه اعلام کرد از ایران بیرون می‌کشد...

 

 

تحریمهای آمریکا و خروج شرکتهای بزرگ برای فرار از تحریم

با نزدیک شدن به سررسید ۳و ۶ماهه وزارت خزانه‌داری آمریکا برای قطع همکاری تجاری با رژیم ایران، تلاش شرکتهای تجاری برای تبعیت از تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران سرعت یافته است.

در این رابطه سایت اسپوتنیک نیوز، ۹خرداد۹۷ گزارش داد:

دولت آمریکا به خطوط کشتیرانی بین‌المللی تا ماه نوامبر به‌منظور خاتمه دادن به تمام عملیات‌شان در ایران و پس از خروج واشینگتن از توافق هسته‌یی با رژیم ایران که به برجام نیز شناخته می‌شود، مهلت داده‌است.

به گفته وال استریت ژورنال، شرکتهای حمل‌‌ و نقل جهانی، از جمله شرکت دانمارکی مرسک و شرکت حمل‌‌ و نقل مدیترانه‌ای مستقر در سوئیس، حتی قبل از این هم شروع به بیرون کشیدن از بازار ایران کرده‌اند، چرا که این واقعیت وجود دارد که تحریم‌ها علیه رژیم ایران در عرض چند ماه توسط واشینگتن اعمال خواهد شد.

سورن سوکو مدیر اجرایی شرکت مرسک گفت که تحریم‌های ضد رژیم ایران در کل صنعت حمل‌‌ و نقل به‌طور شدید اعمال خواهد شد.

سوکو خاطرنشان کرد: " من فکر نمی‌کنم هیچ خطوط کشتیرانی که در سطح جهانی عمل می‌کند، در صورتی که تحریم‌ها با تمام قدرت بکار برده شوند، قادر به انجام تجارت در (رژیم) ایران خواهند بود. "...

لینکهای مرتبط:

تشدید تحریم ایران، توقف معاملات بانکها و شرکتهای اروپایی

اقتصاد ایران پس از برجام - گزارش ویژه

دو شرکت فرانسوی به تحریمهای ایران پیوستند

دونالد ترامپ:‌ وقتی تحریمهای بسیار شدید و بیرحمانه ما اعمال شود امیدوارم رژیم ایران به مذاکرات برگردد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b4f973a6-9afa-4b4b-8ee0-3042ea415f6b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات