728 x 90

ترس از جنگ و از هم گسستگی نظام

پاسدار سلامی
پاسدار سلامی

روز یکشنبه ۲۲اردیبهشت پاسدار حسین سلامی سرکردهٔ سپاه پاسداران ضدمردمی برای آرامش به روحیه باختگان نظام در مجلس ارتجاع حاضر شد تا اعضای وحشتزدهٔ آنرا مطمئن کند که جنگ نخواهد شد.

صرف‌نظر از این‌که جنگی بشود یا نشود بحث بر سر گردابی است که حکومت آخوندی در آن گرفتار شده و این موضوع، واقعیتهایی از پوسیدگی آنرا به نمایش گذاشته است.

اعزام ناوگانهای جنگی آمریکا به خلیج‌فارس در درون حاکمیت از یک‌سو وحشت از قیام مردم و بی‌پایگی آنرا برملا کرد، و از سوی دیگر موجب برخاستن موجی از مذاکره جویی در درون آن شد.

 

پالس‌های مذاکره جویی

نقوی حسینی از مهره‌های باند خامنه‌ای در کمیسیون امنیت مجلس در میان دود و دم ضد آمریکایی علامت مذاکره جویی داد و گفت: «بالاخره نمی‌دانیم آنان چه مشی‌ای را می‌خواهند در پیش بگیرند و این تناقضات را چگونه می‌خواهند حل کنند؟ اخیراً هم که شاهد عقب‌نشینی آنان از مواضع گذشته بودیم و حتی اعلام کردند شروط گذشته را کنار می‌گذارند و آماده مذاکره هستند».

روزنامهٔ ‌ جمهوری اسلامی هم از پالس مذاکره جویی نماینده رژیم در سازمان ملل خبر داد و نوشت:« نماینده دائم ایران در سازمان ملل در واکنش به پیشنهاد ترامپ برای گفتگو با ایران اظهار داشت: رئیس‌جمهوری آمریکا ابتدا باید پاسخ دهد چرا میز گفتگو را ترک کرد. چه تضمینی وجود دارد که او در گفتگوهای آتی میان ایران و آمریکا دوباره بدقولی نکند؟».(جمهوری اسلامی ۲۲اردیبهشت ۹۸)

حشمت الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت مجلس آخوندی هم سخنان تحقیر‌آمیز رئیس جمهور آمریکا و دادن شماره تلفن توسط او را را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «رئیس جمهور آمریکا تنش‌زدایی را در دستور کار قرار داده و می‌خواهد مانع شکل‌گیری ادبیات نظامی بین ایران و آمریکا شود». (سایت انتخاب ۲۱اردیبهشت ۹۸)

مصطفی کواکبیان عضو دیگر ارتجاع در یک ضدو نقیض گویی مذاکره را با دست پس زد و با پا پیش کشید و گفت: «ما اصل مذاکره را رد نمی‌کنیم، در شرایط کنونی هیچ مذاکره‌ای با آمریکایی‌ها نداریم».

کواکبیان از طرف دیگر وحشتش از نفرت مردم از سیاست‌های حکومتی را برملا کرد و گفت:« اگر نمی‌خواهیم در مقابل قدرت زورگو کُرنش کنیم حتماً باید در مقابل مردم کُرنش کنیم، یعنی مردم خدای ناکرده مسائلی از جمله استفاده از موقعیت، رانت، ویژه خواری و فساد را دیگر نشنوند». (خبرگزاری تسنیم ۲۲اردیبهشت ۹۸)

زهرا سعیدی سخنگوی کمیسیون اقتصادی وحشتش را از مردم را برملا کرد و به دولت هشدار داد باید دولتمردان و مسئولان، کمر همت ببندند و بیش‌از‌پیش وقت و انرژی بگذارند تا بتوانند تکدر خاطر مردم را در هر زمینه به حداقل برسانند.

حمید رضا حاج بابایی عضو دیگر از باند خامنه‌ای در تعبیر مضحکی فیگور حاکمیت در لغو تعهدات برجامی را به‌منظور «مذاکره‌ای با اقتدار» توصیف کرد و تأکید کرد در این اقدام «جنگی وجود ندارد». (سایت رادیو پیام ۲۲اردیبهشت ۹۸)

 

مذاکره نمی‌کنیم

هول‌وولا در میان نمایندگان مجلس و نگرانی آنها در زمینه فشارهای اخیر دولت آمریکا و دادن علامتهای مذاکره جویی، در شرایطی است که علی خامنه‌ای پیش از این هر گونه مذاکره با آمریکا را رد و گفت جنگ نخواهد شد: «جنگی رخ نخواهد داد چرا که ما مثل گذشته هیچ وقت شروع کننده جنگ نخواهیم بود و آمریکایی‌ها هم حمله را آغاز نمی‌کنند».

موضعی که خامنه‌ا ی۲۴اردیبهشت در دیدار با مسئولان نظامش تکرار کرد.

 

سمبه پرزور

سال قبل که خامنه‌ای گفت جنگ نمی‌شود و ما مذاکره نخواهیم کرد موجی از«استکبارستیزی» در میان مهره‌های حکومتی از جمله نمایندگان مجلس ایجاد شد.

اکنون که آمریکا با آوردن ناو به منطقه نیروهای خود را برای مقابله با تهدیدهای احتمالی رژیم تقویت کرده، دیگر خبری از آن «استکبارستیزی» ها و دود و دمها کمتر دیده می‌شود. سمبه پر زور نعره‌های

«ضد استکباری» را خاموش کرده است.

صرف‌نظر از این‌که جنگی بشود یا نشود، این روش جاری حکومت آخوندی است که وقتی سمبه را پر زور می‌بیند در موجی از هراس مواضع قبلی خودش را هم فراموش می‌کند.

 

حرف و هراس اصلی

آنچه شرایط را برای رژیم بیش‌از‌پیش خطرناک و نگران‌کننده می‌کند، زیر فشار خارجی، وضعیت انفجاری جامعه و وحشت از خیزش و قیام مردمی است. مردمی که این روزها زیر فشار اقتصادی به‌قول الیاس حضرتی نماینده مجلس رژیم دارند له می‌شوند.

آخوند احمد علم‌الهدی امام جمعه خامنه‌ای ۲۰اردیبهشت ۹۸در مشهد به‌روشنی وحشت اصلی رژیم را بیان کرد، آنجا که گفت: « اینها که آرایش جنگی گرفتند آرایش جنگی را با نیروهایی گرفتند که اینها بتوانند در داخل کشور علیه انقلاب بار بیاورند و آن نیروهایی که آنها می‌توانند علیه انقلاب بار بیاورند و آنها را به جان انقلاب بیندازند امیدشان به این نسلی است که امروز دارد توی عرصه می‌آید».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/48efaee0-fc39-40c8-bb85-63541367b91e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات