728 x 90

ترامپ و مکرون درباره تمدید تحریم تسلیحاتی رژیم ایران گفتگو کردند

ترامپ و مکرون
ترامپ و مکرون

در بیانیه‌یی که روز جمعه ۱۷مرداد کاخ‌سفید صادر کرد، آمده است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود در خصوص انفجار بیروت و تمدید تحریم تسلیحاتی ایران صحبت کرده است.

معاون مطبوعاتی کاخ‌سفید در توئیتی نوشت، رهبران دو کشور از کشته شدن شهروندان و تخریب گسترده در بیروت «عمیقا ابراز تأسف» کردند.

امانوئل مکرون که بعد از انفجار به بیروت رفته بود، هم روز گذشته اعلام کرد که در روزهای آینده یک کنفرانس بین‌المللی برای جمع‌آوری کمک مالی به لبنان برگزار خواهد شد.

جاد دیر معاون مطبوعاتی کاخ‌سفید در توئیت خود اشاره کرده است که دونالد ترامپ و امانوئل مکرون در خصوص اهمیت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران توسط سازمان ملل رایزنی کردند.

وی جزییات بیشتری در خصوص مذاکرات رهبران آمریکا و فرانسه در خصوص تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ارئه نکرده است.

لازم به یادآوری است که مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفته بود که ایالات متحده هفته آینده در شورای امنیت سازمان ملل خواستار رأی‌گیری درباره تمدید تحریم تسلیحاتی رژیم ایران خواهد شد.

نشریه فارین پالسی روز جمعه به‌نقل از دیپلماتها در سازمان ملل گزارش داد که قطعنامه پیشنهادی آمریکا روز دوشنبه به شورای امنیت ارائه خواهد شد و روز سه‌شنبه در خصوص آن رأی‌گیری خواهد شد.

به گزارش فارین پالیسی روابط چهار کشور عربی عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر اندکی پس از اولین سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به منطقه بحرانی شد. چهار کشور عربی یادشده در پنجم ژوئن (۲۰۱۷) روابط دیپلماتیک با قطر را قطع کردند.

عربستان، امارات، مصر و بحرین، قطر را به حمایت از تروریسم متهم کردند و برای عادی شدن روابط، خواستار قطع رابطه ایران و اخراج نظامیان ترکیه از قطر و تعطیلی شبکه الجزیره شدند هر چند که این کشورها در مناسبات رسمی این شروط را انکار کردند.

گفتنی است که خبرگزاری بلومبرگ نیز هفته جاری نوشته بود که متن این قطعنامه دقیقاً مشابه با قطعنامه‌یی است که ایالات متحده در ماه ژوئن، کمتر از دو ماه پیش، ارائه کرده بود و این نشان می‌دهد که دولت ترامپ از درخواست متحدان و مخالفان خود در شورای امنیت برای ایجاد تغییر در متن پیروی نکرده است.

به‌نوشته بلومبرگ، این قطعنامه از کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواهد که از فروش یا خرید هر گونه سلاح از رژیم ایران پرهیز کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f0546b29-48cf-47fe-8697-afe28e569872"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات