728 x 90

ترامپ بودجه سازمان بهداشت جهانی را معلق کرد

سازمان بهداشت جهانی
سازمان بهداشت جهانی

رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه ۲۷فروردین به دولت دستور داده است کمک به بودجه سازمان بهداشت جهانی را معلق کند. دونالد ترامپ گفت که سازمان بهداشت جهانی در انجام وظایفش در ارتباط با اپیدمی جهانی ویروس کرونا «ناکام مانده است».

 

رئیس‌جمهور آمریکا این نهاد سازمان ملل ‌متحد را به "‌‌سوءمدیریت و سرپوش گذاشتن"‌‌ بر شیوع این ویروس پس از ظاهر شدن آن در چین متهم کرد.

دونالد ترامپ گفت: «به دولت دستور داده‌ام بودجه سازمان بهداشت جهانی را متوقف کند تا ارزیابی درباره نقش این سازمان در سوءمدیریت شدید شیوع ویروس کرونا و سرپوش گذاشتن بر این شیوع کامل شود.»

وی افزود: «سازمان بهداشت جهانی در انجام وظایف اولیه‌اش موفق نبوده و باید پاسخگو باشد.»

 

گفتنی است که آمریکا هم‌اکنون بزرگترین مرکز شیوع ویروس کرونا در جهان است به‌طوری که آمار مبتلایان در آن تقریباً به ۵۹۳هزار نفر می‌رسد و بیش از ۲۵هزار نفر هم جان خود را در این کشور در اثر عوارض ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

چهارشنبه هفته پیش، تدروس گبریسیوس مدیر سازمان بهداشت جهانی از عملکرد سازمان خود دفاع کرد و خواستار پایان سیاسی‌کردن اپیدمی جاری شد.

 

او گفت: «سازمانها باید بازدهی داشته باشند. باید هدفی که برای آن طراحی شده‌اند را برآورده کنند.»

لازم به یادآوری است، آمریکا یکی از تأمین کنندگان عمده نیازهای مالی این سازمان است به‌طوری که داده‌های "‌‌دبلیو اچ او"‌‌ نشان می‌دهد آمریکا ۱۵درصد کل بودجه آن را تأمین می‌کند. این کمک داوطلبانه است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f0909de-6996-48eb-ae10-2dcb8b3751fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات