728 x 90

ترامپ با افت قیمت نفت فشار مضاعف بر رژیم ایران وارد می‌کند

ترامپ با افت قیمت نفت فشار مضاعف بر رژیم ایران وارد می کند
ترامپ با افت قیمت نفت فشار مضاعف بر رژیم ایران وارد می کند

یک هفته پس از بازگشت تحریم نفتی آمریکا علیه رژیم ایران، بهای جهانی نفت پایه تگزاس به پایین‌ترین حد در ۱۰ماه گذشته رسید تا همزمان با کاهش صادرات، افت قیمت نفت نیز به عامل فشار مضاعفی بر توان مالی دولت ایران بدل شود.

 

قابل ذکر است که در جریان معاملات روز سه‌شنبه ۲۲ آبان بازارهای جهانی، بهای هر بشکه نفت پایه وست تگزاس اینترمدیت ۲.۴۱دلار دیگر کاهش یافت و به کمتر از ۵۷دلار و ۵۲سنت رسید.

این در حالی است که اوایل ماه اکتبر گذشته، بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت در حال پیش روی به سمت ۷۷دلار بود. در واقع قیمت روز سه‌شنبه نفت پایه وست تگزاس اینترمدیت از هفته پایانی ماه دسامبر گذشته تا کنون بی‌سابقه بوده است.

 

برخی کارشناسان بازار جهانی نفت پیش‌بینی می‌کردند که با آغاز تحریمهای نفتی آمریکا علیه ایران که صادرات نفت این کشور را بیش از ۱میلیون بشکه کاهش خواهد داد، بهای جهانی نفت طی ماههای پیش رو افزایش خواهد یافت.

 

گفتنی است که طی روزهای اخیر، معادلات بازار جهانی نفت رویه‌ای کاملا متفاوت به خود گرفته است. ادامه نزول قیمت نفت موجب شده تا عربستان برای جلب رضایت تولیدکنندگان نفت برای کاهش عرضه پیشقدم شود.

دونالد ترامپ اعلام کرده که برنامه تحریم نفتی ایران گام به گام پیش خواهد رفت تا سیر نزولی قیمت جهانی نفت نیز حفظ شود. برنامه‌ای که فشار مضاعف و مستمری را بر توان مالی دولت ایران وارد خواهد کرد.

 

 

بیشتر بخوانید

برایان هوک: هدف آمریکا قطع کامل صادرات نفت رژیم ایران، بدون افزایش بهای نفت

برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدامات علیه رژیم ایران در وزارت‌خارجه آمریکا در یک نشست خبری در وزارت‌خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۱۶آبان گفت:‌ آمریکا در اعمال فشار حداکثری بر رژیم ایران بدون بالا بردن قیمت نفت موفق بوده است و آمریکا از کشورهای دیگر می‌خواهد واردات نفت از ایران را به صفر برسانند.

 

وی افزود: استراتژی فشار حداکثری آمریکا بر رژیم ایران شامل حسابهای امانی مربوط به فروش نفت ایران نیز می‌شود.

برایان هوک گفت آمریکا از کشورهای عرضه کننده نفت برای افزایش ظرفیت تولیدشان راضی است و انتظار می‌رود عرضه نفت در سال ۲۰۱۹بیشتر از تقاضا برای آن باشد.

 

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز سه‌شنبه ‍۱۵ آبان در یک پیام ویدئویی خطاب به مردم ایران گفت: تحریم‌ها داد و ستدهای بشردوستانه مانند دارو و غذا را هدف نگرفته است.

وی افزود:‌ «با وجود اعمال تحریم‌های سخت علیه رژیم جمهوری اسلامی، فروش غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای کشاورزی به ایران هرگز تحریم نبوده و نیست».

هوک همچنین تأکید کرد: «فارغ از آنچه رهبران رژیم ایران می‌گویند، ایالات متحده هرگز داد و ستدهای بشردوستانه را هدف تحریم‌های خود قرار نداده است». وی تأکید کرد که آمریکا در کنار مردم پرافتخار ایران ایستاده است.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه با اشاره به حمایت رژیم ایران از تروریسم گفت هدف این تحریمها فشار به رژیم ایران برای توقف این اقدامات تروریستی است.

مایک پمپئو گفت رژیم ایران هیچگاه به سلاح هسته‌یی دسترسی پیدا نمی‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ed488bb-4863-42ff-8c1d-f26b261ea3e0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات