728 x 90

ترامپ از اروپا خواست نسبت به رژیم ایران موضع تند اتخاذ کند

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا

آمریکا از توطئه خنثی شده بمب‌گذاری رژیم ایران در همایش اپوزیسیون ایران در ویلپنت پاریس، که منجر به دستگیری چند تروریست از جمله اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت ایران در اتریش به‌عنوان فرمانده هسته ترور و تحویل دهنده مواد و چاشنی انفجاری شد، برای تغییر رویکرد اروپا استفاده می‌کند.

پولیتیکو، ۱۲ژوییه۲۰۱۸ در مقاله‌ای به قلم متیو کارنیشینگ (Matthew Karnitschnig) نوشت: آمریکا فشار بر متحدان اروپا را با خنثی شدن یک حمله تروریستی در فرانسه در ماه گذشته بالا می‌برد تا رژیم ایران را منزوی کند.

واشنگتن بر این باور است که هدف از این حمله تروریستی از جمله شهروندان آمریکایی شامل رودی جولیانی شهردار نیویورک بوده است.

 

جلوگیری از دسترسی رژیم ایران به حریم هوایی و سپرده‌های نقدی

مقامات دولت ایالات متحده با اشاره به بمب‌گذاری شکست خورده تلاش می‌کنند دولتهای اروپا را تحت فشار قرار دهند تا دسترسی رژیم ایران به هر چیزی از حریم هوایی تا سپرده‌های نقدی بانکی را متوقف کنند و استدلال می‌کنند که دست داشتن تهران در توطئه‌های تروریستی ایجاب می‌کند متحدان آمریکا خط بسا تندتری نسبت به رژیم ایران اتخاذ کنند.

بنا‌به‌ گفته کارشناسانی که با اجلاس ناتو در بروکسل آشنا هستن در واقع این پیام پشت صحنه دونالد ترامپ به اروپا بود.

دونالد ترامپ در کنفرانس خبری پنجشنبه بروکسل گفت ممکن است اوضاع بین ما و رژیم ایران تشدید شود.

این توطئه بمب‌گذاری، دو هفته قبل و بعد از این‌که مقامات آمریکا اطلاعات یک طرح بمب‌گذاری علیه همایش سالانه شورای ملی مقاومت ایران را به مقامات امنیتی اروپا دادند خنثی گردید.

این شورا یک گروه تبعیدی جنجالیست که خواهان تغییر رژیم ایران است.

صدها نفر از شهروندان آمریکا شامل شهردار جهانی، رودی جولیانی در میان شرکت‌ کنندگان در این همایش بزرگ حضور داشتند. دهها نفر از مقامات مدنی و نظامی آمریکا شامل نیوت گینگریج رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا نیز در گردهمایی مقاومت ایران در حومه پاریس حضور داشتند.

مقامات آمریکا استدلال کرده‌اند که عملیات فرانسه (توطئه بمب‌گذاری در ویلپنت پاریس) ثابت می‌کند که دیدگاه گسترده در پایتختهای اروپا که گویا ایران یک معامله کننده صادق است به‌طور خطرناکی ساده‌لوحانه است.

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/874c16ef-3d9c-41bf-b7b2-eb011399a6fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات