728 x 90

تدابیر حفاظتی و اقتصادی برای مقابله با آسیبهای ناشی از شیوع کرونا در کشورهای جهان

کرونا در سراسر جهان
کرونا در سراسر جهان

شمار قربانیان ویروس کرونا در سراسر جهان امروز جمعه ۱۰آوریل از مرز ۱۰۰هزار نفر گذشته است.با افزایش شمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در کشورهای مختلف، دولتها بر تدابیر حفاظتی و اقتصادی خود افزوده‌اند.

 

خبرگزاری فرانسه ۲۲فروردین نوشت: «وزیران دارایی کشورهای اتحادیه اروپا برای مقابله با آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا یک بسته کمک اضطراری ۵۰۰میلیارد یورویی را بتصویب رساندند».

 

وزیر دارایی فرانسه پس از این توافق گفت اروپا تصمیم خود را گرفته و آماده برخورد با کم و کیف این بحران است.

ایتالیا و اسپانیا و کشورهای جنوب اروپا که شاهد بحران شدیدتری بوده‌اند، درخواست کمکهای بیشتری از جانب اتحادیه اروپا برای برپایی مجدد اقتصاد خود و جبران هزینه‌های بیکاری کردند.

وزرای اتحادیه اروپا علاوه بر بسته کمک اضطراری با تضمین ۲۰۰میلیارد یورویی بانک سرمایه‌گذاری اروپایی برای پشتیبانی از طرح‌های مشاغل کوتاه مدت موافقت کردند.

 

خبرگزاری رویترز روز ۲۱فروردین نوشت: «بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد برای مقابله با رکود اقتصادی ناشی از شیوع کرونا دو تریلیون و سیصد میلیارد دلار وام در اختیار خانواده‌ها، تجارت‌خانه‌های کوچک و متوسط و مؤسسات ایالتی و شهری آمریکا قرار خواهد داد».

 

بلافاصله پس از اعلام این تصمیم، بازارهای سهام آمریکا شاهد جهش و افزایش ارزش سهام بودند. به‌دنبال رکود اقتصادی ناشی از بحران کرونا، بانک مرکزی آمریکا امیدوار است با مجموعه‌یی از اقدامات از جمله کاهش نرخ بهره تا نزدیک به صفر، قادر گردد از احیای مجدد اقتصاد آمریکا پشتیبانی و حمایت کند.

 

فرانس ۲۴روز ۲۱فروردین نوشت: «کاخ الیزه اعلام کرد امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در بیمارستان شهر مارسی با پرفسور دیدیه رائولت پزشک فرانسوی که برای مداوای بیماران خود از دارویی با مشتقات کلروکین استفاده می‌کند ملاقات کرد. دفتر ماکرون گفت هنوز زود است که دولت فرانسه بتواند تاثیرات استفاده از آنرا مورد ارزیابی قرار دهد. رئیس‌جمهور آمریکا این دارو را یک سلاح بالقوه علیه ویروس کرونا نامیده است».

 

آسوشیتدپرس ۲۲فروردین نوشت: «سخنگوی دولت انگلستان اعلام کرد بوریس جانسون نخست‌وزیر این کشور از اتاق مراقبتهای ویژه به‌بخش عمومی بیمارستان منتقل شده است».

دومنیک راب وزیر خارجه انگلستان که در غیاب بوریس جانسون اداره دولت را به‌عهده‌ دارد گفت: «بوریس جانسون در حال روند بهبودی قرار دارد».

 

رویترز ۲۲فروردین نوشت: شورای امنیت سازمان ملل در نشست ویدئوکنفرانس روز پنجشنبه خود پشت درهای بسته برای اولین بار موضوع شیوع ویروس کرونا در جهان را مورد بررسی قرار داد.

 

اعضای شورای امنیت بعد از هفته‌ها شقه و اختلاف در رابطه با بحران کرونا به‌دنبال درخواست ۹کشور عضو این نشست را برگزار کردند.

 

آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل مصرانه از کشورهای عضو شورای امنیت خواهان اتحاد برای مقابله با شیوع جهانی کرونا گردید. نماینده آلمان شیوع جهانی کرونا را یک موضوع برای صلح و امنیت بین‌المللی توصیف کرد

از سوی دیگر، روسیه، چین و آفریقای جنوبی گفتند موضوعات بهداشتی بخشی از دستور کار شورای امنیت نیستند. شورای امنیت در پایان این نشست با صدور بیانیه‌یی به‌اتفاق‌آرا از تلاشهای گوترز حمایت کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/582c0ec2-e0b6-4de6-9d19-12cd95004ed0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات