728 x 90

تخریب منازل هموطنان عرب خوزستانی در بهبهان توسط نیروهای سرکوبگر + فیلم

تخریب منازل شهروندان عرب خوزستانی در بهبهان توسط نیروهای سرکوبگر
تخریب منازل شهروندان عرب خوزستانی در بهبهان توسط نیروهای سرکوبگر

به گزارش رسیده از بهبهان، روز چهارشنبه ۷خردادماه ۹۹؛ منازل شماری از هموطنان عرب خوزستانی در بهبهان توسط نیروهای سرکوبگر رژیم تخریب شد.

به گزارش دریافتی، در سالهای جنگ ضدمیهنی خانه‌های این هموطنان بر اثر جنگ تخریب شد و به اطراف شهر بهبهان منتقل شدند و طی این مدت در این محل سکنی گزیدند.

زمینها و املاک این شهروندان در بستان(‌ مناطق سویبله و چزابه)،‌ توسط شرکتهای نفتی غصب شده است.

و این شهروندان نیز در شهرکهای بهبهان برای خود خانه ساختند و به زندگی‌شان طی این سالیان در آنجا ادامه دادند. اکنون پس از گذشت سالها، بر اساس سیاستهای ضد مردمی رژیم، توسط نیروهای امنیتی اقدام به تخریب تنها سرپناه این مردم محروم کردند.

یکی از شهروندان به نیرویهای سرکوبگر می‌گوید: شما از سگ هم کثیف‌ترید اگه خراب کنید. ...حیوانید شما. بخدا بی‌قانونیه .کی آورده ؟‌کی درست کرده این خانه را برای من؟ خامنه‌ای درست کرده؟‌ خودمان ساختیم. کی ساخته برای من؟ رهبر ساخته برای من؟ من از بستان به اینجا آمدم. خودم این خانه را ساختم.

کشته شدن یک زن کپرنشین توسط مأموران حکومتی

در یک جنایت وحشیانه دیگر در کرمانشاه، یک زن محروم کپرنشین که در مقابل تخریب کپرش توسط مأموران حکومتی مقاومت می‌کرد و به‌زور به نقطه دیگری منتقل شده بود، جان‌باخت.

خبرگزاری حکومتی ایلنا روز ۵خرداد در گزارشی از این جنایت، مدعی شد: «ضرب‌وشتمی در کار نبوده»، ولی نوشت: «این زن به اخطار مأموران برای خروج از کپر توجهی نکرد، از این رو مأموران کمپ ترک اعتیاد چشمه سفید، در محل حاضر شدند و وی را که مقاومت می‌کرد به اردوگاه منتقل کردند».

این خبرگزاری حکومتی افزود: «این زن که به همراه دختر و نوه‌اش در این کپر زندگی می‌کردند پس از انتقال به اردوگاه چشمه سفید دچار حالت تهوع شد و در نهایت جان خود را از دست داد».

خاطرنشان می‌شود روز شنبه ۳خرداد مردم به‌جان آمده غزانیه اهواز به‌دلیل قطع آب آشامیدنی اقدام به بستن جاده اهواز- ماهشهر کردند. نیروی سرکوبگر انتظامی با پرتاب گاز اشک‌آور و شلیک به معترضان، شماری از آنان از جمله یک کودک را مجروح کردند.

خبرگزاری رسمی رژیم با اعتراف به‌شدت فشارها بر هموطنانمان در خوزستان و فوران خشم و نفرت جوانان از رژیم آخوندی نوشت: «لبها تشنگی را فریاد می‌زنند» و «آب در غیزانیه هم‌چنان کمیاب و برخی روزها نایاب است». «عرصه که بر جوانان منطقه تنگ آمد راه را در اعتراض غیرمسالمت‌آمیز دیدند».

غیزانیه یکی از نقاط زرخیز خوزستان است و بنا به گزارش رسانه‌های حکومتی نزدیک به ۶۰۰ حلقه چاه نفت در غیزانیه وجود دارد که تأمین کننده بخش قابل توجهی از درآمد نفت ایران هستند.

مردم غیزانیه اهواز روز دوشنبه ۵خرداد بار دیگر به‌خاطر ادامهٔ قطعی آب در بحبوحه بحران کرونا و در گرمای شدید، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

یکی از مردم معترض می‌گفت:

«ما به‌عنوان تشنگان بخش غیزانیه بزرگ هستیم. نزدیک ۳۶ بخش هست اینجا. همه تشنه هستند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cf5792e8-c911-43e8-b481-d8b4a225c946"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات