728 x 90

تحلیلگر حکومتی: برخی از قراین دلالت بر آن دارد که زمینه لازم برای انجام مذاکره نتیجه‌محور فراهم نیست،

مذاکرات برجام
مذاکرات برجام

روزنامه حکومتی آرمان ۲۶آبان، با درج مطلبی با عنوان «‌نگاه داخلی به مذاکرات. ». . به فضای تشتت و به هم ریختگی سران نظام برای مذاکرات برجام اعتراف کرد.

آرمان از قول هرسنی تحلیلگر حکومتی نوشت: رفتن به پای میز مذاکره، درجه‌ای از عقلانیت است و هم‌چنین عقب نشینی از خط مشی‌ها و میراث مخرب گذشته در احیای برجام جز از رهگذر انجام مذاکره ممکن نیست اما باید پرسید که آیا شرایط و استلزامات کار برای یک مذاکره نتیجه‌محور فراهم است؟ بروز و ظهور برخی از قراین دلالت بر آن دارد که زمینه لازم برای انجام مذاکره نتیجه‌محور فراهم نیست، چرا که مواضع طرفین همانند گذشته دست نخورده باقی مانده و تغییری در مواضع طرفین هم‌چون گذشته به‌وجود نیامده است. در این ارتباط ایران برنامه‌های موشکی و رفتار‌های منطقه ای خود را قابل مذاکره نمی‌داند و به چیزی کمتر از لغو تمام تحریم‌ها و نتایج ملموس آن بر وضعیت اقتصادی رضایت نمی‌دهد.

از طرف دیگر، آمریکا در دادن هر گونه امتیاز پیش بینی شده به ایران در این مذاکره آن را مشروط به جرح و تعدیل ایران در برنامه‌های دفاعی و رفتار‌های منطقه‌یی دانسته و می‌کند، ضمن آن که چه واشنگتن و چه تروئیکای اروپایی برجام با برنامه‌های هسته‌یی پیشرفته ایران آن هم بابت رسیدن به نقطه گریز هسته‌یی و هم‌چنین نوع برخورد ایران با آژانس انرژی هسته‌یی و مشخصاً در مسأله پروتکل الحاقی یا همان پادمان هسته‌یی مشکل و مسأله دارند ضمن آن که اروپا نیز مانند واشنگتن بابت برنامه‌های دفاعی ایران و رفتاری که آنها از آن به‌عنوان رفتار‌های ثبات زدا در منطقه غرب آسیا یاد می‌کنند، مسأله دارد و آن‌گونه که اعلام کرده برنامه هسته‌یی و برنامه‌های دفاعی ایران را تهدیدی بالقوه برای حیات خود و متحدان می‌داند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a588d27-a83b-4dbd-904b-1ff69ee386ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات