728 x 90

برلین، لندن و استکهلم - تحصن فوری در حمایت از قیام مردم ایران و برای نجات جان زندانیان

تظاهرات ایرانیان آزاده
تظاهرات ایرانیان آزاده
  • لندن-تحصن هموطنان برای اوین و حفظ جان زندانیان در میدان ترافالگار از ظهر پنجشنبه ۲۸مهر (۲۰ اکتبر)

  • برلین -تحصن هموطنان برای اوین و حفظ جان زندانیان در مقابل پارلمان فدرال از ظهر پنجشنبه ۲۸مهر (۲۰ اکتبر)

  • استکهلم- تحصن هموطنان برای اوین و حفظ جان زندانیان در میدان سِرگِل از ظهر پنجشنبه ۲۸مهر (۲۰ اکتبر)

 

انجمنهای زندانیان سیاسی و جوانان در آلمان، انگلستان و سوئد طی فراخوانهای جداگانه‌یی، تحصن برای حمایت از قیام و نجات جان زندانیان در ایران را اعلام کردند. این تحصن‌ها از ظهر پنجشنبه در برلین، لندن و استکهلم برگزار شده است.

در آلمان انجمن دفاع از زندانیان سیاسی ایران و جنبش جوانان برای قیام، در فراخوان خود، به حمله جنایتکارانه رژیم به زندان اوین که منجر به جان باختن دهها نفر و شمار زیادی زخمی شد اعلام کردند: جان فرزندان، خواهران و برادران، پدرو مادران ما در زندانها به‌طور جدی در خطر است. با نگرانی از سرنوشت یاران اسیر و ۲۰هزار دستگیر شدگان قیام، از روز پنجشنبه به مدت یک هفته در مقابل مجلس فدرال آلمان اعلام تحصن می‌کنیم و همگان را به حضور و پشتیبانی از این تحصن فرا می‌خوانیم.

 

در انگلستان انجمن زندانیان سیاسی سابق در فراخوان خود اعلام کرد: همه شواهد نشان می‌دهد که دیکتاتوری مذهبی و تروریستی حاکم بر ایران در واپسین روزهای حیات خود از هیچ جنایتی مانند قتل‌عام سال۱۳۶۷ در حق زندانیان سیاسی رویگردان نیست. دفاع از زندانیان جزیی از قیام سراسری مردم ایران برای آزادی میهن اسیر است. از این رو ما در همبستگی با قیام مردم ایران و در دفاع از یاران اسیرمان به مدت یک هفته اعلام تحصن می‌کنیم و همگان را به شرکت در این تحصن و پشتیبانی از آن فرامی‌خوانیم. ما از دولت و نخست‌وزیر انگلستان می‌خواهیم پیشقدم یک سیاست قاطع علیه رژیم ایران در شورای امنیت ملل‌متحد شده و اقدامات مؤثر برای حفاظت از جان زندانیان و مقابله با سرکوب وحشیانه معترضان در ایران به‌عمل آورد. سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات را در تمامیت آن در لیست تروریستی وارد نموده و مأموران و مزدوران آنها را اخراج کند. حق مردم ایران برای دفاع از خود و برای سرنگونی این رژیم را به‌رسمیت بشناسد.

 

در سوئد انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و انجمن جوانان ایران آزاد در فراخوان خود برای تحصن نوشت:

ما همراه با قیام مردم ایران، برای نجات جان زندانیان سیاسی به‌مدت یک هفته اعلام تحصن می‌کنیم و همه هموطنان را به حضور و پشتیبانی از این تحصن فرا می‌خوانیم: ما از فراخوان خانم مریم رجوی به ملل‌متحد برای تشکیل یک هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی به‌منظور بازدید از زندان اوین حمایت می‌کنیم و از دولت سوئد می‌خواهیم در ملل‌متحد و در اتحادیه اروپا پیشقدم تشکیل چنین هیاتی شده و اقدامات فوری برای آزادی دستگیر شدگان قیام به‌عمل آورد. از نمایندگان پارلمان سوئد نیز می‌خواهیم دولت را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان سیاسی ملزم نمایند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/12ef4cd1-dfc9-4192-a17d-37aaf73bdc83"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات