728 x 90

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه عاملان و یاری دهندگان به‌قتل‌عام و جنایت علیه بشریت

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

به گزارش یوروپین اکسترنال اکشن ۱۷آذر ۹۹، اتحادیه اروپا اعلام کرد: برنامه جدید تحریم‌های جهانی حقوق‌بشر اتحادیه اروپا توسط شورای امور خارجه به تصویب رسیده است. این مصوبه اتحادیه اروپا را قادر می سازد تا با قدرت بیشتری در دفاع از حقوق‌بشر ایستادگی کند.

این مصوبه که یک ماه پیش به تصویب رسید، برنامه اقدام اتحادیه اروپا در زمینه حقوق‌بشر و دموکراسی است تا اتحادیه اروپا نقض جدی و نقض حقوق‌بشر را در سراسر جهان، بدون در نظر گرفتن محل وقوع آنها، هدف قرار دهد. این تحریم‌ها از جمله موارد زیر را شامل می‌شود:

• قتل‌عام

• جنایات علیه بشریت

• شکنجه و سایر رفتارها یا مجازاتهای بیرحمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز

• برده داری

• اعدامها و قتلهای فراقضایی، سریع یا خودسرانه... .

تحریم‌های اتحادیه اروپا افراد و نهادهایی را که مسئول مرتکب یا مرتبط با نقض جدی حقوق‌بشر و افراد و نهادهای مرتبط با عاملان جنایت را شامل می‌شود. این تحریم‌ها می‌تواند افراد دولتی و غیردولتی را هدف قرار دهد، صرف‌نظر از این‌که در کجا هستند یا صرف‌نظر از این‌که در موقعیت مکانی داخل محدوده یا خارج محدوده کنترلشان مرتکب نقض حقوق‌بشر شده باشند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ۱۷آذر ۹۹ در پیامی از جانب آمریکا از تصویب چارچوب تحریم‌های جهانی حقوق‌بشر توسط اتحادیه اروپا استقبال کرد.

در بیانیه وزارت‌خارجه آمریکا آمده است: اقدامات جدید اتحادیه اروپا به کشورهای عضو آن ابزاری قدرتمند برای ارتقای حسابرسی در رابطه با نقض حقوق‌بشر در مقیاس جهانی می‌دهد. اروپا در این برنامه یک شریک ثابت قدم در آمریکا خواهد داشت و ما اتحادیه اروپا را ترغیب می‌کنیم تا اولین لیست‌گذاریهای خود را در سریع‌ترین وقت ممکن تصویب کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc637183-39d1-4c07-8717-56b2dc33220b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات