728 x 90

آمریکا شبکه گسترده‌ای از مراکز تامین مالی بسیج را به‌دلیل نقض حقوق بشر کودکان و سایر اقدامات شرورانه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، آمریکا شماری از شرکتها و بانکهایی که از نیروهای شبه‌نظامی رژیم ایران حمایت می‌کنند را در لیست تحریمهای خود قرار داد.

بر اساس این گزارش شرکت تراکتورسازی تبریز، شرکت صنایع فولاد مبارکه اصفهان و بانکهای ملت، مهر اقتصاد و پارسیان در لیست تحریمها قرار گرفتند. لیست تحریمها شامل ۲۰شرکت،‌بانک و نهاد مالی است. شایان ذکر است که بانک مهر اقتصاد نوین با نام پیشین مؤسسه قرض‌الحسنه مهر بسیجیان وابسته به بنیاد تعاون سازمان بسیج مستضعفین رژیم است.

شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان وابسته به بنیاد تعاون بسیج نیز بخشی از سهام فولاد مبارکه را در اختیار دارد. این شرکت همچنین در سال ۸۷ سهام تراکتورسازی تبریز را خریداری کرده بود. 

شرکت مهر اقتصاد ایرانیان، همچنین سهام برخی از دیگر شرکت‌ها از جمله ایرالکو، صدرا، تکنوتاز، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی و داروسازی جابربن حیان را خریداری کرده است.

اعزام کودکان به جنگ سوریه

اعزام کودکان به جنگ سوریه

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا این تحریمها را تحت عنوان تحریمهای ضدتروریستی علیه بانکها و شرکتهای رژیم ایران اعمال کرده است. بیانیه دفتر نظارت بر داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا تمامی این تحریمها را تحت عنوان تحریمهای ضدتروریستی اعلام کرده است.

به گفته وزارتخانه خزانه‌داری، تشکیلات نظامی رژیم ایران سربازان کودک را به خدمت گرفته و آنها را برای فعالیت در سپاه پاسداران آموزش می‌دهند.

 

وزیر خزانه داری آمریکا استیو منوچین گفت: بنیاد تعاونی بسیج از موسساتی است که از نیروی بسیج رژیم ایران حمایت می‌کند. این شبکه گسترده، ساختار مالی پوششی برای تلاش‌های بسیج در زمینه بکارگیری، آموزش و ... کودکان سرباز فراهم می‌کند که تحت نظارت سپاه پاسداران وارد امور نظامی می‌شوند.

 

لیست شرکتهایی که تحت تحریم قرار گرفتند بشرح زیر است:

۱- شرکت سرمایه‌گذاری اندیشه مهرآوران
۲- گروه بهمن
۳- شرکت تولید زینک بندرعباس
۴- بانک ملت
۵- بنیاد تعاون بسیج
۶- شرکت کالسیمین
۷- شرکت فولاد مبارکه اصفهان
۸- شرکت تراکتورسازی ایران
۹- شرکت توسعه معادن زینک ایران
۱۰- بانک مهر اقتصاد
۱۱- گروه مالی مهر اقتصاد
۱۲- شرکت سرمایه‌گذاری نگین ساحل رویال
۱۳- بانک پارسیان
۱۴- شرکت کاتالیست شیمیایی پارسیان
۱۵- شرکت ذوب زینک قشم
۱۶- بانک سینا
۱۷- شرکت سرمایه‌گذاری طبیعت‌گردان آتیه ایرانیان
۱۸- شرکت سرمایه‌گذاری تکتار
۱۹- شرکت مهندسی تکنوتار
۲۰- شرکت اسیدسازی زنجان

 

همچنین مطالعه کنید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/771ea7b8-e56f-4aba-9267-34765f4e681d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات