728 x 90

تحریم تسلیحاتی ایران: مانع شدن از دسترسی تروریستها به تسلیحات پیشرفته

شلیک موشکهای رژیم ایران - عکس از آرشیو
شلیک موشکهای رژیم ایران - عکس از آرشیو

سایت ایپک در گزارشی به تاریخ پنجشنبه ۸خرداد نوشت: «تحریم تسلیحاتی ایران؛ مانع شدن از دسترسی تروریستها به تسلیحات پیشرفته است».

در این گزارش با اشاره به تاریخ انقضای تحریم تسلیحاتی رژیم ایران در ۱۸اکتبر ۲۰۲۰ برابر با (۲۷مهر ۹۹) می‌نویسد: «تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل برای حراست از منافع‌مان و کاهش امکان درگیری بیشتر یک ضرورت است، زیرا رژیم ایران اصلی‌ترین کشور حامی تروریسم در جهان می‌باشد، و هم‌اکنون ثابت کرده که چگونه بدون دسترسی قانونی به واردات تسلیحات می‌تواند مهاجم باشد. مشروعیت بخشیدن به فرصت ایران در خریدن تسلیحات پیشرفته به‌طور خاص از چین و روسیه، تنها در خدمت بی‌ثباتی بیشتر در خاورمیانه آشوب زده خواهد بود».

ایپک در ادامه اضافه می‌کند: «رژیم ایران از این سلاحها برای تهدید آمریکاییها و متحدان ما، برای تقویت توانایی گروه‌های تروریستی تحت حمایتش در سراسر جهان استفاده خواهد کرد. این سلاحها هم‌چنین برای تقویت رژیمی که مردمش را مجبور کرده از محرومیتهای اقتصادی و نقض حقوق‌بشر رنج ببرند و در عین‌حال بر ترور و نابودی در خارج از مرزها سرمایه‌گذاری می‌کند و در تلاش برای دستیابی به سلاحهای هسته‌یی است یک تهدید جدی ایجاد خواهد کرد.

به همین دلیل در ۴مه، ۳۸۷ عضو کنگره، قریب به ۹۰در صد مجلس نمایندگان به رهبری الیوت انگل دموکرات از نیویورک، رئیس کمیته روابط خارجی کنگره، مایکل مک کال جمهوریخواه از تگزاس عضو ارشد در نامه‌یی به مایک پمپئو قویاً از تلاشهای آمریکا جهت تمدید تسلیحاتی بر ایران حمایت کردند.


اعضا نوشتند، ”تحریم تسلیحاتی سازمان ملل قرار است در ماه اکتبر منقضی شود، و ما نگرانیم که منع انقضا منجر خواهد شد که کشورهای بیشتری با ایران خرید و فروش تسلیحاتی کنند. این می‌تواند عواقب فاجعه باری برای امنیت ملی آمریکا و متحدان منطقه‌یی ما داشته باشد“ .
همزمان پیش از این ۴۰ سناتور مشترکاً قطعنامه دو حزبی سنا تألیف شده توسط سناتور جمهوریخواه پت تومی از ایالت پنسیلوانیا و سناتور دموکرات جکی رزن از ایالت نوادا ارائه دادند که از شورای امنیت سازمان ملل خواستار تمدید تحریم شدند...».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c5f917e0-fc20-4919-bd70-c70b20613c71"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات