728 x 90

تحریم ایران، قطع همکاری شرکتها یکی پس از دیگری

فعالیت پژو سیتروئن در ایران متوقف می شود
فعالیت پژو سیتروئن در ایران متوقف می شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس رژیم در گفتگو با خبرگزاری حکومتی فارس فارس۱۹خرداد۹۷، به پیامدهای خروج آمریکا از توافق اتمی موسوم به برجام و بازگشت و تشدید تحریمها علیه رژیم ایران اشاره کرد و گفت: «شرکتها یکی پس از دیگری با خروج آمریکا از برجام همکاری خود را با ایران قطع می‌کنند».

این عضو مجلس ارتجاع با بیان این‌که شرکتهای اروپایی در شرایط بحران، حتی اگر دولتهای آنها بخواهند، به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، گفت: «تعلیق فعالیت‌های پژو در ایران به‌علت به خطر افتادن منافعش بود».

رضا علیزاده، در مورد اعلام شرکت پژو مبنی بر تعلیق فعالیت‌های مشترک تجاری خود با رژیم ایران گفت: «اکثر شرکتهای اروپایی خصوصی هستند که در بسیاری موارد سهامدار آمریکایی دارند و تجربه نشان داده که... اگر دولت‌های کشورهای اروپایی هم بخواهند، نمی‌توانند این شرکتها را مجبور به فعالیت کنند».

وی افزود: «این شرکتها به‌دنبال منافع خود هستند و هر زمانی که منافع خود را در خطر ببینند، از تعهدات خود سر باز می‌زنند. این را باید پذیرفت که شرکتهای اروپایی هیچ‌گاه به تعهدات خود در زمانهای بحرانی و مواقعی که منافعشان در خطر است، عمل نمی‌کنند.».

علیزاده به مشکلات حاصل از تحریم رژیم ایران در صنعت خودرو اذعان کرد و گفت: «مشکلات زیادی در صنعت خودرو از لحاظ کیفیت و قیمت وجود دارد».

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس آخوندی با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: «این شرکتها یکی پس از دیگری با خروج آمریکا از برجام همکاری خود را با ایران قطع می‌کنند، حتی شرکتهای کشورهای بلوک شرق هم همین‌گونه عمل خواهند کرد و ما نباید به این شرکتها اعتماد کنیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس رژیم، ضمن اعتراف به درماندگی رژیم آخوندی برای اخذ قرارداد با شرکتهای خارجی، اذعان کرد که شرایط قرارداد به کارگزاران رژیم دیکته می‌شود، وی گفت: «مدیران صنعت در انعقاد قراردادها حداکثر چانه‌زنی‌ها را انجام می‌دهند، اما وقتی چنین اتفاقاتی پیش می‌آید، از دست این مدیران کاری برنمی‌آید و حتی مدیران شرکتهای اروپایی هم قادر به انجام کاری نیستند. قطعاً در زمان انعقاد قرارداد شرایط خاصی حاکم است و گذاشتن تضامین یک طرفه نیست و قدرت چانه‌زنی‌ها در زمان انعقاد قرارداد خیلی بالا نیست».

 

علیزاده با درماندگی از شرایط پیش آمده بعد از شکست برجام گفت: «ترامپ به‌صورت غیرمنطقی از برجام خارج شد و بنابراین قراردادهایی از این دست متأثر از این تصمیم غیرمنطقی ترامپ شده است که طرفین قرارداد نمی‌خواسته‌اند که چنین وضعیتی پیش بیاید».

به گزارش این خبرگزاری حکومتی(فارس)، پس از خروج آمریکا از برجام و اعلام تحریم‌های جدید علیه ایران، شرکتهای مختلف اروپایی اعلام کردند که فعالیت‌های خود را در ایران به‌حالت تعلیق در می‌آورند.

در این گزارش یادآوری شده است که شرکت پژو سیتروئن طی بیانیه‌یی در مورخ ۱۴خرداد ماه ۹۷اعلام کرده بود که این گروه به‌منظور پیروی از قوانین تحریمی آمریکا علیه رژیم ایران، از تاریخ (۶آگوست) ۱۵مرداد ۹۷شروع به تعلیق فعالیت‌های سرمایه‌گذاری مشترک در ایران خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1c48106-f100-4601-b979-d943d180d0a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات