728 x 90

تحریم ایران، قطع همکاری ۵۳شرکت، پیشتازی فرانسه و آلمان

قطع همکاری شرکتهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی با رژیم ایران
قطع همکاری شرکتهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی با رژیم ایران

شمار شرکتهایی که تحت تاثیر تحریم رژیم ایران، از بازار این کشور خارج شده یا قراردادهای خود را لغو یا تعلیق کرده‌اند به ۵۳مورد رسید.

بنا به گزارش یورونیوز ۲شهریور ۹۷، در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌یی برجام و بازگشت تحریم‌ها علیه رژیم ایران، تا کنون ۵۳شرکت بین‌المللی اروپایی، آسیایی و آمریکایی بازار ایران را ترک کرده‌اند و یا فعالیت خود را به‌حالت تعلیق درآورده‌اند.

این شرکتها در ۸صنعت عمده از جمله نفت، حمل و نقل، خودرو، بانک و بیمه، برق، هواپیمایی، معدن و فلزات و فناوری ارتباطات سرمایه‌گذاری کرده بودند. ترک همکاری تجاری شرکتهای متخصص صنعت نفت با رژیم ایران بالاترین سهم را از تعداد این شرکتها داشته و صنایع حمل‌‌ و نقل و خودرو به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

قطع رابطه ۵۳کمپانی از ۲۱ملیت مختلف با رژیم ایران

۵۳شرکت فوق از ۲۱ملیت مختلف هستند که به ترتیب، فرانسه با ۹شرکت و آلمان با ۸شرکت، بالاترین سهم را در توقف مناسبات اقتصادی با رژیم ایران داشته‌اند. در این میان تنها ۲شرکت آمریکایی بوئینگ و جنرال‌ الکتریک حضور داشتند. در مجموع ۱۱شرکت آسیایی شامل: هند، کره‌جنوبی، ژاپن و تایوان نیز بازار ایران را ترک کرده‌اند. بنابراین اکثر شرکتهایی مناسبات خود با ایران را لغو یا معلق کرده‌اند اروپایی هستند.

در میان کشورهای آسیایی ۴شرکت هندی از جمله دو بانک ایندوس ایند و یو سی او و دو شرکت فعال در صنعت نفت به نامهای نارایا انرژی و ریلاینس با منافع خود در بازار ایران خداحافظی کردند.

شرکتهای خودروسازی کیاموتورز و هیوندایی و شرکت دایلیم کره‌جنوبی که در بخش پالایشگاهی فعال بود، نیز ترجیح دادند همکاری خود با رژیم ایران را معلق کنند.

همچنین دو شرکت ژاپنی مزدا و اینپکس و یک شرکت حمل‌‌ و نقل دریایی تایوانی به نام اورگرین نیز به ارتباط اقتصادی خود با رژیم ایران پایان دادند.

 

پیش‌بینی خروج شرکتهای بیشتر با اجرایی شدن مرحله دوم تحریم علیه رژیم ایران

بدین ترتیب در کمتر از ۲۰روز پس بازگشت مرحله اول تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران ۵۳شرکت بین‌المللی روابط اقتصادی خود با ایران را متوقف یا معلق کرده‌اند. آمریکا امیدوار است تا شروع مرحله دوم تحریم‌های این رژیم، در ۱۵آبان سال جاری که شامل بخش بانکی و خرید نفت از رژیم ایران می‌شود، شمار بیشتری از شرکتها را برای پایان دادن به فعالیت در بازار ایران مجاب کند.

 

بیشتر بخوانید:

بریتیش ایرویز، ایرفرانس و کی‌ال‌ام پروازهای خود به ایران را متوقف می‌کنند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dbaef181-1084-46b6-982f-090e16da95d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات